{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
990 visninger | Oprettet:

Er du ikke sød at..? {{forumTopicSubject}}

Hejsa igen GG.

Jeg er 6. klasse så jeg står skolepatrulje ved min skole.

Idag, blev min makker næsten kørt ned da hun går ud og stiller sig da der er 3 små børn der skal ovre. Inden børnene når at komme ud på "vejen" kommer der en bil susende og min veninde springer instinktivt tilbage og bilen suser forbi.

Udover det så er der voksne der ikke respektere at vi faktisk er der for at hjælpe en over vejen. Så de vader bare over inden vi når at stille os ud.

Ja og udover det igen igen så er der nogle der parkere lige foran fodgængerfeltet så vi ikke kan se.

Vi føler at vi bare er nogle idioter når folk bare vader ud inden vi stiller os ud, og vi er ret arrige over at folk bare er ved at køre os ned..

Desværre fik vi ikke skrevet bilens nummerplade ned smiley

Men det jeg vil med dette indlæg er, at hvis du ser et fodgænger felt, og der for den sags skyld står skolepatrulje ude, så respekter dem og lad dem gøre deres arbejde!

Politiet er indblandet i at folk opfører sig som de gør, og de er nogle gange ude og holde vagt.

Sidste års skolepatrulje oplevede at folk viste dem fuckfingeren smiley

Mvh. Katrine

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er du ikke sød at..?
  • #1   14. nov 2012 Jah.. Jeg bor så også i en lille by smiley

• #2   14. nov 2012 Maribo smiley

• #4   14. nov 2012 Var måske mere oplagt at få en voksen til at kontakte en lokalavis med problemet...

• #5   14. nov 2012 Pia - Hmm.. Måske en ide smiley

• #6   14. nov 2012 Maribo? se den her så forstår du hvorfor http://www.youtube.com/watch?v=aNQ1PV6rSJQ he he, spøg til side... og synd for jer. Jeg kan så sværge på at mens jeg havde bil (har jeg ikke pt) stoppede jeg altid for et fodgængerfelt medmindre der var en lysregulering som viste rødt for fodgængerne og grønt for mig. Det skal man nemlig lærer man allerede mens man tager kortet... der behøver ikke stå skolepatrulje eller noget, man SKAL simpelthen stoppe hvis der er fodgængerfelt, INGEN lysregulering, og der står folk og vil over. De må have taget kortet i en automat dem der ikke ved det...

• #7   14. nov 2012 Susan - Ja her nede i Maribo er der altid fest og ballade *GG*

Men det er simpelthen bare så respektløst ifølge mig smiley

• #8   14. nov 2012 Susan s:
    Hvis du prøver at lægge mærke til det, er det meget forskelligt fra by til by hvordan man gør smiley

Tag f.eks. Roskilde. Der løber en vej forbi banegården, og der er et kæmpe fodgænger felt hen over vejen. Her er folk enormt gode til at holde tilbage.

Andre steder med lignende veje, er det nærmest umuligt for fodgængerne at komme over.

• #9   14. nov 2012 Intet kan undskylde den opførsel du beskriver omkring de forbikørende..

Når det så er sagt, synes jeg det er fuldstændig vanvittigt at lade 6. klasses elever stå med det ansvar, hvor de skal bringe de yngre elever sikkert over vejen. Ikke fordi børn i 6. klasse ikke magter opgaven, men man kan ikke forvente at 11-12 årige børn kan forudse hvordan travle, morgenstressede og knapt vågne billister reagerer.

Da jeg gik i de små klasser (midt i 90'erne) var der ikke fodgængerfelt eller skolepatrulje hvor jeg gik over vejen. Jeg måtte bruge mine egne øjne, øre og dømmekraft. Da jeg nåede til de størrer klasser, varetog en lære den opgave.

Nu er jeg så 'heldig' at jeg aldrig passerer min bys skole efter kl 6.45 i bil. Men som billist kan jeg forestille mig, de billister der gør de ting du beskriver ikke føler at I, børn/6.klasses elever kan overskue den trafikale situation og træffe den bedste beslutning, f.eks hvis I lader 2 børn gå over vejen 3 gange istedet for at lade de '3 hold' vente til alle 6 børn kan gå over samtidig - jeg ved selvfølgelig ikke hvordan det der fungerer, men jeg kunne forestille mig det kunne genere billister.

Et eksempel, der på en måde kan sammenlignes:
    Der var engang for en del år siden, hvor Limfjordsbroen (oppe ved Aalborg) åbnede hver gang en lille f*cking (!) jolle med mast på fik lyst til at sejle igennem. Det betød, at trafikken mange gange om dagen blev fuldstændig lammet - ca. 10 min. for hver båd der passerede. Til stor gene for alle andre end den spade i båden. Heldigvis er det ændret således, at bådene nu må vente til et bestemt tidspunkt hvor broen går op. Det kan alle leve med nu.

Har I gennemgået jeres fremgangsmåde (evt. med en voksen ansvarlig) så ovenstående eksempel ikke er tilfældet? smiley

• #10   14. nov 2012 Nøvling - Både politi og lærer har "uddannet" os i hvordan der gøres over en længere periode. Vi ved hvordan vi skal opføre os ude i trafikken og lærer og politi tjekker os jævnligt..

• #11   14. nov 2012 Jamen, så er det jo som det skal være smiley

• #12   14. nov 2012 Hold da op. Det lyder godt nok som om i har nogle problemer med folks opdragelse i din by. Sikke nogle paphoveder at behandle unge mennesker på den måde, og at ligefrem give fuckfinger er jo bare utrolig umodent og virkelig forkastelig opførsel.
    At der er voksne der ikke respektere at i er der for at hjælpe dem over vejen, er nok fordi der er mange som mener at skolepatruljen er der for at hjælpe børnene over vejen, og at det derfor ikke er nødvendigt at vente når de er i følgeskab med en voksen, men hvorom alting er så sender det jo et helt forkert billede til deres børn, og det burde flere forældre altså - efter min mening - tænke over. Ikke kun i denne forbindelse men også på mange andre områder.

Jeg føler med jer, og håber da at det bliver bedre.

• #13   15. nov 2012 RR - Ja det er ret så træls. Men nu er der jo også positive episoder, hvor fx. får ros af folk smiley

• #14   15. nov 2012 Michelle - Kunne ikke være mere enig smiley

• #15   15. nov 2012 Ja, folk i min by er nu også relativt grove overfor skole patruljen. Derdor meldte jeg mig relativt tidligt ud af vores. Jeg kunne ikke overskue at stå tidligt op bare for at opleve folks vrede. Men håber det kommer til at gå bedre fremover hos jer i Maribo, og ingen uheld rammer jer!

• #16   16. nov 2012 Mange tak Pauline.

Tror nu jeg bliver i skolepatruljen. Og hvis den samme bil kommer fræsende, ja så "hapser" jeg hans nummer og melder ham til politiet.

Den eneste grund til at jeg bliver i skolepatruljen er at jeg elsker at hjælpe de små børn over, og at man må komme gratis i svømmehallen, og får en gratis tur til Tivoli med det hele betalt til foråret *GG*

Kommentér på:
Er du ikke sød at..?

Annonce