{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.410 visninger | Oprettet:

Knude ved øret {{forumTopicSubject}}

Okay.. jeg har en rotte (ved navn Sten).. en han, og han har fået en kæmpe knude ved øret, den er ret stor og giver ham et deformt ansigt/hoved, jeg har renset hans øre for blod, og det jeg kan se i hans øre, ligner en knude,.. jeg har aldrig set noget lignende før på et dyr, og jeg håber at jeg slipper for at få ham aflivet,.. kan det måske have noget at gøre med at han næste hver dag falder ned af sin hylde i buret? (det er et ret stort bur), for han har ingen kradsmærker på knoppen/bulen og han har ikke været oppe at slås på det sidste, desuden virker han disorienteret, og det gør meget ondt på ham når jeg rører ved den, hvad skal jeg gøre?????

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Knude ved øret
  • #1   14. nov 2012 Du skal til dyrlæge, og finde ud af hvad det er.
    Her ud over ville jeg kraftigt overveje en anden indretning af buret, f.eks. med en køje under hylden, så et fald ikke resultere i skader.

• #3   14. nov 2012 det at han falder ned kan være problemer med balancen fordi knuden generer hans ligevægtsorgan i øret... der er selvfølgelig også muligheden for at knuden i virkeligheden er en stor blodansamling pga slaget... gør det ondt skal han til doktor dyr eller aflives humant hurtigst muligt, andre muligheder er der ikke... man ser det ikke bare an hvis det gør ondt og man ikke ved med sikkerhed at det er forbigående.

• #4   14. nov 2012 Dyrlæge! Det er syndt hvis det går og lider smiley

• #5   14. nov 2012 i får det til at lyde som om at jeg er en dyreplager.. jeg har bestilt tid hos dyrelægen imorgen, og jeg bestilte egenligt køjer til dem for en uge siden, men de er stadig ikke kommet, jeg ville bare vide mig sikker, om han skulle til dyrelægen eller ej, og jeg vil med glæde tage ham til dyrelægen, og det kommer han også, jeg havde bare brug for råd smiley

• #6   14. nov 2012 Okay smiley Dejligt at høre smiley Så må du lige skrive hvordan det går ik? smiley

• #7   14. nov 2012 jeg har intet nævnt om dyreplager... men jeg er i tvivl om du indser hvad det er der forgår når man lader et dyr have ondt uden at gøre noget med det samme? Dyret VED ikke at du har bestilt tid til dyrlægen, den har bare smerter og ved ikke om de vil vare ved. Det KAN (ikke vil, men kan) være så stressende for nogle dyr at de fx går fra foderet og dør af sult indenfor ganske kort tid. Derfor bør man altid ENTEN give dyret noget smertestillende, gå til dyrlæge med det samme eller aflive hvis det er meget slemt...
    Jeg har metacam i huset til marsvinene, jeg ved ikke hvilke former for smertestillende rotter kan tåle, men det må kunne undersøges...

jeg ved marsvin kan tåle Ibuprofen (10 mg/kg), du kunne jo ringe til en vagtdyrlæge og høre om rotter tåler det også? hvis de gør kan du knække en ipren/bufen eller andet med samme indholdsstof i passende stykker og give det indtil i morgen.

• #9   14. nov 2012 ja men metcam skal udskrives, jeg fik det på resept.... det er derfor jeg spekulerer over om rotter tåler bufen? -det er jo i håndkøb.... men det må hun hellere høre en vagtdyrlæge af om om om dosis i så fald er som ved marsvin (10mg/kg)

• #10   15. nov 2012 Vi var til dyrlægen i dag, og han konstaterede at det var en betændt knude, som om at min rotte havde fået prikket hul på noget i øret, så han lagde min rotte i narkose og tømte knuden/bulen for betændelse, nu skal han på antibiotika de næste 10 dage, og han er ved at komme sig efter narkosen nu... han ser lidt fjollet ud, siger jeg jer ;p han kan slet ikke finde ud af det, men jeg er lykkelig over at han ikke skulle aflives, nu skal han bare have en masse hvile smiley men ellers tak for jeres kommentarer!

• #11   16. nov 2012 Super! Held og lykke med Sten! smiley

Kommentér på:
Knude ved øret

Annonce