Bøger {{forumTopicSubject}}
Hej
Nogle der kender nogen sider eller butikker eller evt. navnet på nogle bøger omhandlende dyr?
Jeg leder ikke efter:
-bøger med kort beskrivelse om 1000 dyre arter.
-Pasningsvejledninger.
-Børnebøger.
-Bøger med uholdbart indhold.
-Bøger om kaniner, marsvin, mus, rotter og hamstre(JO VIS DET EN BOG OM FODER DYR!)
Det skal være bøger der omhandler ''enkelte'' dyr eller ordner.
Feks: Python bøger, primater, store katte dyr osv.
(Alle ordner og arter kan bruges, bortset fra overstående medmindre det en bog om foderdyr)
De skal bruges til skole/arbejdes brug, da jeg ved at uddanne mig som dyrepasser og gerne vil udvide min viden om forskellige ordner og arter.
De skal helst være på dansk, men engelsk kan lige gå an
- har prøvet google men syntes kun der dukker børne bøger op og ''pas din kanin''....
maj 2010
Følger: 58 Følgere: 61 Gnavere: 19 Emner: 73 Svar: 3.427
Det kan forklare hvorfor mange dyrepassere ikke aner et klap om dyr.
For rotter kan du kigge på den her side www.tamrotten.dk/site
Marsvin ville jeg nok vælge Guinea piglopedia, selvom den også indeholder en smule forkerte informationer, men den er i den bedre ende.
sep 2011
Følger: 11 Følgere: 9 Emner: 52 Svar: 414
jeg skriver også at det bedst på dansk men at engelsk også er i orden
(netop for at få den rigtige information)
maj 2010
Følger: 58 Følgere: 61 Gnavere: 19 Emner: 73 Svar: 3.427
Men ok, så kender jeg ikke nogen
sep 2011
jun 2010
Følgere: 28 Gnavere: 15 Emner: 28 Svar: 555
apr 2010
Følger: 3 Følgere: 4 Gnavere: 8 Emner: 88 Svar: 310
Jeg vil også råde dig ti lat finde bøger på engelsk eller hvis du søger her på nettet så brug dyrets latinske navn..så kommer der noget mere frem.
hilsen en udlært dyrepasser. (der desværre ik har arbejde med dyr pt)
sep 2011
Møffernes: ja jeg har måtte indse at bøgerne om reptiler, primater og padder skal findes på engelsk (arbejder med de overstående dyr)
maj 2010
Følger: 17 Følgere: 88 Gnavere: 5 Emner: 79 Svar: 4.006
Inden for gnavere, er der f.eks. tidsskriftet Rodentia.
Men det er lidt svært at komme med noget konkret, når du ikke kan være mere specifik omkring hvad du ønsker.
Min samling består godt nok mest af chinchilla bøger, men har også andre ting...
http://v1.furrytails.dk/boeger.html (siden er lidt dum, men hvis den ikke vil loade, kan det virke at trykke f5)
sep 2011
men de bøger jeg søger er Primært ''zoo'' relateret bøger feks om store katte dyr, primater, reptiler, Arktiske patte dyr osv.
- det skal ikke været sådan nogle lær at pas dit dyr, eller bøget relateret til børn.
Det skal være nogle gode bøger der kan bruges til når jeg skal på skolen og i arbejds brug, hvor alt om dyrene stå feks. Latinske betegnelser, dyrets ordner, anatomi, leve steder, hvordan de lever osv.
Er ikke intr. i bøger om gnavere med mindre det bøger der handler om foderdyr.
maj 2010
jun 2010
Følgere: 28 Gnavere: 15 Emner: 28 Svar: 555
dvs du går ned og får dem til at finde alle de bøger de mener du kan bruge (i mit sidste tilfælde blev det en 3-5 stakke), så ser du hvad du kan bruge, skriver navn og forfatter ned, også går du i en boghandel og køber bøgerne
maj 2010
Når du tænker gnaver, tænker du så også på de eksotiske, eller tænker du kun på dem der er almindelige i handlen her hjemme?
Bøger