759 visninger
|
Oprettet:
hva har jeg dog gjort galt? {{forumTopicSubject}}
mit marsvin felix døde her til morgen og han blev kun et ethalvt år gammel :'(.. og jeg har virkelig passet ham godt og givet ham god mad vand og rent bur. har også kælet meget med ham og han havde enda mobs af snakke med :'(. og så ligger han bare helt livløs i sit bur :(.. alt for ung. og det hjælper ik af gi hjertemassage. han er bare helt tung :(.. og nu mobs helt alene :/. fuck hvor er jeg ked af det R.I.P
jul 2010
Følger: 1 Følgere: 102 Gnavere: 24 Emner: 19 Svar: 3.102
Men hvad hedder fodret du har brugt? Har han haft en artfælle, altså et andet marsvin
Har du købt ham i en dyrehandel, guloggratis eller ved en opdrætter
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 18 Emner: 22 Svar: 2.752
Det sværeste ved at have marsvin, det er den der med at kunne 'slippe' det og komme videre - fordi det bare nogen gange er sådan, at man intet kunne have gjort anderledes.
Det du skal gøre nu er at holde godt øje med din tilbageblevne. For jeg går ud fra at han skal have en ny ven. Men hvordan han tackler at miste sin ven, det giver dig så enten et kortere eller længere tidsrum at finde en i. Hvis han spiser og ellers opfører sig normalt, så kan du sådan stille og roligt lede efter den rigtige nye ven til jer begge to. Men hvis han nu går fra foderet, så må du smide hvad du har i hænderne og ASAP give ham en ny ven.
Der er nogen der går helt ned med flaget over tabet, og de kan simpelthen ikke tåle at stoppe med at spise... sådan en har jeg haft, og så får man altså panik på.
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Gnavere: 5 Emner: 5 Svar: 17
jul 2010
Følger: 1 Følgere: 102 Gnavere: 24 Emner: 19 Svar: 3.102
Men der er stor forskel på om noget mad er godt, sund eller skidt til marsvin.
Så jeg er såment bare nysgerrig for at høre hvordan du har fodret og med hvad.
Og så vil jeg anbefale dig at du når/hvis du skal ud og ha flere marsvin køber hos en opdrætter. Det med at købe ved private eller en dyrehandel er langt fra altid godt. Og heldigvis er det lige omvendt ved opdrætterne der får du for det meste sunde og raske dyr som kommer fra gode forhold hvor opdrætteren ved noget om marsvin.
mar 2012
Følger: 15 Følgere: 22 Gnavere: 1 Emner: 93 Svar: 4.241
Lad være at pin dig selv med det er din skyld, men hold for en sikkerhedsskyld godt øje med den tilbageblivende, hvis nu det er noget smitsomt sygdom.
apr 2010
Følger: 138 Følgere: 130 Gnavere: 12 Emner: 143 Svar: 1.088
Jeg er kaninmenneske og har ikke forstand på marsvin så, bebrejd mig ikke hvis jeg skriver noget der ikke passer..
Jeg ville lede efter et nyt marsvin. Ikke bare køb det første du ser, men tag ud til nogle forskellige avler fx Sortfod eller Sweat leafs. Det kan være du finder en du bare må eje, så har du fundet den rette, men hvad så hvis den ikke kan gå med dit nuværende marsvin? Hvad vil du så gøre?
Marsvin er flokdyr, og det samme er ørkenrotter. Har selv haft et avlspar af ørkenrotter, hvor hannen døde og der efter fandt jeg hunnen død, har ørkenrotter dannet par er de sammen til den ene dør. Når de ene dør skal du anskaffe dig et nyt hurtigtst muligt da den anden ellers vil dø af sorg. (ved ikke om det også er sådan med marsvin?)
Men jeg ved da at Sortfod har nogle marsvin som jeg er håbløst forelsket, så jeg vil råde dig til at kigge blandt andet også hendes annoncer efter et nyt marsvin til dit marsvin..
Igen, ved intet om marsvin, men det var bare hvad jeg havde gjort
hva har jeg dog gjort galt?