{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.233 visninger | Oprettet:

ting der irriterer mig... {{forumTopicSubject}}

Sad lige og så et par videoer på youtube og en af dem var noget med Mc Donalds..... EN ting der pisser mig af HVER gang jeg kommer på Mc Donalds er at når man bestiller et Happy Meal til ungerne så finder man sin plads og finder ud af de har glemt at putte ketchup i til pommesfrites'ne! ok..tilbage til disken igen (måske endda stå lidt i kø" og få udleveret et par poser ketchup til 2 kr. stk.... HVORFOR F.... kalder det det et Happy MEAL hvis man skal købe ekstra ved siden af???
Meal: måltid..... og hjemme ved mig så er ketchup altså incl. når jeg har gæster .... "kommer i til middag i aften? ok husk lige ketchup, sovs, remulade osv. selv...." Nej vel???
DET pisser mig af HVER gang.... Og sådan var det altså ikke for bare 10 år siden: der stod bøtter med ketchup/pommefrites sovs på disken eller ved siden af og så tog man selv.... ligesom man NOGLE gange får sugerør med i happy mealet, og andre dage kan man selv skrubbe hen og finde et...
Nå.... har gået og indebrændt det længe, NU fik jeg det endelig ud,.... feel free til at bruge tråden til ting der "pisser dig af" som du trænger til at få ud et sted;)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ting der irriterer mig...
  • #1   19. sep 2012 Nu spiser jeg aldrig på Mc Donalds, da jeg ikke kan tåle deres mad, men jeg synes da godt nok også at det lyder åndsvagt at man skal betale for ketchup og remoulade...

• #2   19. sep 2012 de har så ikke remo, det gør man ikke i i Amerika;) men ja det ligner sgu ikke noget dyppelsen skal købes ved siden af når de kalder det et "meal"... jeg har selv laktoseintolerans så jeg kan kun tåle deres hamburger og min ene datter som har det samme plejer så at få en happy meal med hamburger og gulerødder i stedet for pommesfritene, men de andre kan spise det hele derfra.

• #3   19. sep 2012 Nå, ja der kan man bare se. Troede jeg de havde smiley
    Jeg kan ikke tåle fed mad, så der er ikke meget ide for mig i at gå på Mc Donalds, når jeg alligevel kun kan spise deres gullerødder eller lign. hehe smiley

• #4   19. sep 2012 Spiser aldrig på mc D da man skal betale for alt, sidst vi var der skulle vi betale for at få tørret bordet rent..
    Spiser meget hellere på Burger King!

Jeg sidder til undervisning lige nu, i C5 (et bogføringsprogram) som jeg ikke kan bruge til noget, fordi jeg bruger axapter (et andet bogføringsprogram) til daglig. Læreren vi har snakker til os som om vi ikke ved hvad en computer og et arbejde er. Hun brugte et kvarter på at forklare os hvad youtube er, øh den ældste i klassen er 29 ca. og sidder på FB lige nu..
    Laver faktisk ikke andet er at sidde her på GG for synes virkelig det her er irrelevant! Hun kan heller ikke helt forstå at når alle er logget på samme bruger så kan vi ikke lave noget på samme tid, der er kun en ad gangen der kan lave noget..

• #5   19. sep 2012 Susse: lyder ikke som ret højt niveau*SS*

• #6   19. sep 2012 Nej mandag tirsdag har vi fået undervisning i erhvervsøkonomi på niveau F.. Jeg har bestået niveau B med top karakter på handelsskolen.. Men når man er underuddannelse bestemmer man jo ikke selv sine skole forløb..
    Men kan ikke bruge den her undervisning til noget!

Heldigvis er det sidste dag, så skal jeg tilbage til min arbejdsplads..

• #7   19. sep 2012 Hvor er det trist at det hedder ''Happy'' meal når man bliver sur og irriteret over at der ikke er ketchup med. *G* smiley

• #8   19. sep 2012 Susse. Hvad er du ved at uddanne dig til?

• #9   19. sep 2012 Ketchup og pommes frites sauce koster noget, fordi der så tilgengæld er fri sodavand.

Derudover, så kan man jo så sige - hvad der er et måltid for én person er nok noget andet for den næste person. Jeg kan f.eks. ikke lide ketchup så for mig er det altså ikke en del af et måltid smiley

• #10   19. sep 2012 RR: er økonomielev så er uddannet økonomiassistent (bogholder) når jeg er færdig..

• #11   19. sep 2012 Rollos dyr: af hva? der er sgu da ikke "fri sodavand" når man køber en happy meal.... ellers hvis der er står det da INGEN steder

om ketchup er en del af måltidet eller ej kan der da godt være delte meninger om, men det skal da være til rådighed til dem der vil ha.

• #12   19. sep 2012 Sodavanden er jo ikke gratis, det indgår i prisen. smiley

• #14   19. sep 2012 Folk har nok ødelagt det fri ketchup for sig selv.. Lige få fyldt lidt op derhjemme. Men der er jo refill sodavand. Er der i hvert fald her. Og ikke alle spiser ketchup og pf sovs..

• #15   19. sep 2012 Og der er andre steder at spise hvis det virkelig er så stort problem

• #16   19. sep 2012 Betina M: Det er ikke alle steder man bare kan fylde sodavand op igen og igen, f.eks. den Mc D. på hovede banen, der kan man ikke..

Og hvis hendes børn gerne vil på Mc D. så er det vel det man vælger, for børnenes skyld, de vil da blive triste hvis de gerne vil, og mor bare altid siger nej..

• #17   19. sep 2012 Så refill-sodavand som Betina siger.
    - Fri sodavand er ikke gratis, selvfølgelig betaler du for den lidt via menuen.

At du ikke kan på hovedbanegården i KBH synes jeg måske er fair nok smiley Ellers tror jeg man ville se ret mange købe en sodavand og ellers gå hele dagen og drikke gratis.

Altså så må man jo vælge - der er jo andre alternativer smiley

• #18   19. sep 2012 jeg bor i Århus og jeg har ALDRIG fået at vide på nogle af de 3 Mc D som ligger her i byen at man kunne hente sodavand igen, ikke EN gang, skal man spørge ved disken hver gang monstro..... ligesom med det tilbehør der BURDE være en del af måltidet på linje med servietter osv....
    Selvfølgelig skal der være ketchup eller andet sovs til pomfritterne, ingen gider sgu da spise tørre pomfritter uden noget til. Før i tiden var der et bord ved siden af kassen, man fik udleveret sin mad og gik hen og fyldte op med små poser med ketchup/pomfritsovs/servietter og sugerør og gik så hen til sin plads. Men nej nu står de og gemmer det hele under disken og man skal SELV spørge om man kan købe så og så meget ekstraudstyr...de gør det KUN for ikke at sætte priserne på menuerne op, så smider man bare fire kr ekstra hver gang for tilbehøret og det glemmer folk.... og det er fandeme dårlig service de så ikke lige i det mindste spørger "skal du ha tilbehør til fritterne?". Men de må jo ha det som Fakta: "vi vil så gerne ha i bliver lidt længere" ....

Det er jo det Susse: hvis jeg er alene i byen så ser du mig IKKE på Mc D, men det er den eneste med indbygget legeplads her i byen, så det er der ungerne vil hen... de elsker lige at spise en bid, hen og lege, spise lidt, hen og lege osv...

• #19   19. sep 2012 Susan: det gør de fleste børn smiley men fylder de din sodavand op når du køber den, er der ikke fri refill i de Mc D.'er du har været på.. I Fredericia så der sodavandsmaskine tingen midt i det hele hvor du bare får udleveret papkrus ved disken..

Så der er der bare endnu et eksempel på der ikke er refill af sodavand alle steder..

• #20   19. sep 2012 ja de fylder kun sodavand EN gang når man køber den, der er ingen mulighed for selv at fylde... og der står ingen steder at man kan få fyldt gratis, så det tror jeg ikke man kan.

• #21   19. sep 2012 Hæhæh, godt jeg altid har lært herhjemme fra at mad fra sådanne steder er noget lort :p.

• #22   19. sep 2012 jammen jeg er enig, maden er bestemt ikke særligt god, men det er ikke derfor vi kommer der jo.... og selvom maden er skod behøver servicen jo ikke være det...

• > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 97 Følgere: 140 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.130
    #23   19. sep 2012 Engang var remulade osv. gratis.

Susan, jeres McD er ikke med på moden! Hehe. Fx Dem i Silkeborg og Kolding har et system hvor man selv fylder sodavand i, MEN vi får altid af vide at man ikke må fylde mere op en den ene kop som man har betalt for- men man gør det bare af lige vel.

• #24   19. sep 2012 Altså jeg fik satme sjældent lov at komme på mcd af mine forældre selvom det bare var det eneste saliggørende for mig.. Det skal da ikke være børnene der styrer forældrene - så er der da i hvert fald noget galt.. Og på vores stamgrill der betaler man altså også for ketchup og remoulade.. Synes det er helt fair, for så kan de der enten har derhjemme eller ikke spiser det, slippe - ellers betaler de jo faktisk for noget de ikke bruger - er det da fair?

• #25   19. sep 2012 Og på Mcd i Horsens, er det ganske lovligt at fylde op igen

• #26   19. sep 2012 Betina: siger du der er noget galt i mit hjem fordi jeg måske en gang om måneden slæber ungerne på Mc D?

• > Simse <

#27   19. sep 2012 Heldige børn! Jeg tror min mor har betalt mcd til min tvilling og jeg hele 2 gange i år. smiley

Hehe, hun kan ikke fordrage deres mad, så vi må sgu selv betale - men nu er der også forskel på dine børns aldre sammenlignet med min.
    Jeg synes ikke der er noget galt i det, så længe barnet ikke er under 3 år gammel. (og det er bare <b>min</b> mening ;))

• #28   19. sep 2012 Betina: nu er det sjældent en børnefamilie tage Mc. D mad med hjem.. Og der er intet galt i at børn får lov at komme på Mc D en gang imellem fordi det er noget der gør dem glade smiley

• #29   19. sep 2012 Simse: er det nu jeg skal fortælle den yngste først bliver 3 om 2 måneder?*GG* Vi spiser der bare til frokost hvis vi alligevel er i byen efter noget, ikke til aftensmad.

• #30   19. sep 2012 Jeg kan så tydeligt huske hvordan jeg i de første MANGE år, at jeg har været i Århus til undersøgelse, så har vi spist på Mc D, udelukkende fordi at jeg gerne ville - Jeg skal jo ikke se undersøgelserne som noget jeg skal tvinges med til.
    Her indtil for .. 4-5 år siden hvor jeg sagde Nej tak , jeg vil hellere på ejer baunehøj .. Min mave kan ikke tåle maden, + det smager ikke af en pind - Men selvom at mine forældre hadede at spise der, spiste vi der, fordi JEG ville - Ellers spiste vi alle andre steder.

• > Simse <

#31   20. sep 2012 Jeg fik altid en is eller hotdog efter jeg havde været til læge smiley - primært ved vacciner.
    (indtil jeg blev 15, og fik min sidste livmoderhalskræft vaccine. Nu skal jeg selv betale - så kan det da også være lige meget :-P)

Susan, jeg bliver SÅ vred/ked/fustreret når folk tager små babyer/børn med på mcd eller burger king. Jeg forstår simpelthen ikke, hvorfor man vil tilbyde dem sådan noget mad - mest af alt hvis det er til aftensmad (ja eller morgenmad, men det er der forhåbentlig ingen, der gør).
    Børnene skal jo have noget ordentlig mad. Men er det til frokost som du skriver, så er det ok - i min verden (hvis de er omkring de 3 år) smiley
    Vi har jo forskellige meninger til dette. Jeg ved bare at jeg ikke vil tage en baby med sådanne steder, hvor maden skal være et helt måltid. For det er nok noget af det klammeste/ubrugelig mad på jorden. (siger hende, som kunne spise det morgen-middag-aften ;))

• #32   20. sep 2012 det var faktisk også pga læge vi startede med disse regelmæssige Mc D besøg (det er Max en gang om måneden, nok 8 gange om året i snit) og jeg vil tro at 80% af gangene vi har været på Mc D har vi været ved læge inden... min yngste og min mellemste har begge dræn i ørerne og de skal jo kontrolleres. Den ældste og den mellemste har også fået lavet høreprøver pga sundhedsplejesken mistænkte de havde lidt dårlig hørelse. Den ældste er nu blevet frikendt (hun har bare "selektiv hørelse" (typisk for tweens) men de to yngste skal stadig kontrolleres og måske skal den yngste have dræn i igen nu til vinter hvis hun begynder at få problemer igen... jeg har skimmelallergi og jeg tror mine piger har arvet det, jeg har altid haft problemer med væske i ørene i skimmelsæsonen pga det.... heldigvis får vi ikke mellemøresinfektioner i et væk, vi render bare og bliver lidt smådøve i perioder.... sjovt nok har jeg en bedre hørelse end normalt NÅR jeg ikke er i en dårlig periode har jeg fået at vide af en ørelæge, jeg kan høre dybere toner end de fleste andre mennesker.... kan godt være lidt belastende om sommeren om natten (med åbne vinduer) når man kan høre vindmøllerne larme 8 km væk..... eller hvad filen den brummen jeg kan høre er.

• #33   20. sep 2012 Ja hvis sådan en lille ting irriterer dig så meget. Har været på mcd i min barndom så det kan tælles på maks 2 hænder.. Man må som voksen sætte eksemplet og hvis du synes det er noget hundeæde så lærer børnene det da ikle ved at lære det er en belønning. Nej der er intet i vejen ved at give efter en sjælden gang.. Men 8 gange om året synes jeg er en del når du selv er så utilfreds. Der må være en alternativ belønning men det er svært nu for nu er det jo nok mcd der virker fordi det er de vænnet til af deres forældre.. Bare min mening men man gør selvdølgelig det bedste for sine børn men så må man også bide i det sure æble og lade være med at lade sig gå sådan på for du kan jo bare tage dine børn og smutte.

• #34   20. sep 2012 Betina: undskyld mig men det var da en latterlig ting at sige!!
    Du sidder og påstår at hun er en dårlig mor fordi hun en gang i mellem tager sine børn på Mc D.. Og at hun nu ikke kam fra vænne sine børn det, alle børn kan man da lære nye vaner, jeg tror altså sagtens Susan vil kunne sige til sine børn at de ikke lige skal på Mc D hver gang hvis det er..
    Synes ikke du skal blande dig i hvordan hun opdrager hendes børn.. Når du får børn kan du opdrage dem som du synes..

• #35   20. sep 2012 ved du hvad Betina, lav pris er ingen undskyldning for falsk varebetegnelse, de kalder det et "meal" dvs måltid og der er normalt tilbehør til ved et måltid. Ingen af os er forøvrigt overvægtige så så meget skade har det nok heller ikke gjort.

• #36   20. sep 2012 Altså da jeg var lille tog vi da også på mac D, måske flere gange om året end Susan gør, men jeg er langt fra fed, og jeg spiser nu heller aldrig dernede mere. Jeg synes det er meget tåbeligt at sige sådan Betina.

Enig med Susse ! smiley

• #37   20. sep 2012 Helt ærligt. Hvor er det dog langt ude at blande sig i hvor ofte andre mennesker - som man overhovedet ikke kender privat - tager deres børn på Mc Donalds.
    Så længe der ikke er tale om at de er der hver dag, og ikke lever af andet end junk-food, så synes jeg virkelig ikke man kan tillade sig at gøre sig til dommer omkring hvorvidt andre mennesker er gode forældre.
    Jeg synes stadig det er åndsvagt at de ikke sælger ketchup med i prisen når de sælger pomfritter i et happy meal, og så er jeg sådan set ligeglad med prisen på måltidet.

• #38   20. sep 2012 RR: Enig smiley

• > Simse <

#39   20. sep 2012 Ja jeg synes også det er noget mærkeligt noget, når det hedder meal - det har jeg helt glemt at skrive, det er jo det tråden rigtigt handler om hehe.

Det burde klart være med i prisen. Bare 1 af hver til måltidet.

• #40   18. okt 2012 Da jeg gik i børnehave fik vi altid mc d hos min bedste veninde, så det var jo tit. Men nu får jeg det 2-4 gange om året. En af de gange bliver i dag;-)
    Mine forældre er totalt i mod mc d, specielt min mor!

• #41   18. okt 2012 omvendt kan jeg jo sige, at fordi jeg ikke spiser indholdet af de små poser - hvorfor skal jeg så betale for det?
    Mine måltider skal ikke indeholde den slags.. så jeg finder det fair hvis min pris ikke dækker at jeg skal betale for andres hang til det.

... og sådan er der jo så meget.

• #42   18. okt 2012 kethuppen er så det eneste grønt der er i et meal bortset fra de saltede agurker i cheeseburgeren så det er faktisk et sundt valg på Mc D at dyppe fritterne i lidt kethup*SS*

• #43   18. okt 2012 Så sund er ketchup nu hellere ikke - det skulle vidst indeholde mere sukker end chokolade smiley

• #44   20. okt 2012 Ja nu bruger jeg lige tråden til at komme ud med en ting der pisser mig af;-)
    Hvad sker der for folks attitude her inde? Ligegyldigt hvor sød og hjælpsom man prøver og være, så er der bare en eller anden der beslutter sig for at gå i totterne på en!
    Som om folk bare leder efter fejl...:-(

• #45   20. okt 2012 ubla

• #46   20. okt 2012 Pauline: Sådan er flok desværre. Det er alle steder, i skolen, på arbejdspladser, osv.
    Og især på nettet, det er nemt at svine andre, du skal ikke se dem i øjnene, du møder dem sjældent på gaden, og skal derfor ikke stå til regnskab for det du har gjort over for personen..

• #49   9. dec 2012 Årh også mig Signe smiley Sunset pommes er de bedste!

• #51   9. dec 2012 det handler om EN ting:

PENGE! ;o)

Kommentér på:
ting der irriterer mig...

Annonce