Hvilket Kamera? PLEASE HJÆLP! {{forumTopicSubject}}
Hej alle brugere på GG
Jeg skal snart ud og købe mig et spejlreflekskamera, men jeg ved ikke helt hvad for ét jeg skal købe...
Jeg har kigget på et Canon EOS 600D, men jeg ved ikke helt om det "opfylder" mine krav.
Jeg kunne godt tænke mig et kamera med kort lukkerhastighed, for jeg vil gerne tage billeder af mine dejlige boxer når han er ude og lege. Så jeg skal kunne holde knappen inde så den tager en masse billeder hurtigt, så man kan nå at fange ham og så billederne blir skarpe.
Jeg kunne også godt tænke mig at det har mange megapixels, så jeg kan forstørre billederne op, så de ikke blir uklare.
Og sidst, skal det selvfølgelig have en ok god zoom og tage nogle gode billeder.
Jeg ved ikke så meget om kameraer endnu, det eneste jeg ved er, at jeg for det meste går efter et Canon.
Please hjælp mig hvis i kan. Bare foreslå nogle gode kameraer og beskriv:
- Lukkerhastighed
- Megapixels
Resten skal jeg nok selv prøve at finde ud af hvis det er
maj 2010
Følger: 14 Følgere: 12 Gnavere: 14 Emner: 15 Svar: 111
apr 2010
Følger: 115 Følgere: 108 Gnavere: 5 Emner: 11 Svar: 31
Nu har jeg tilfældigvis et Canon EOS 600D. Og jeg kan kun anbefale det, og jeg vil sige, at det fuldt ud ville kunne opfylde dine krav! Det er super lækkert kamera!
apr 2010
Følger: 19 Følgere: 18 Gnavere: 6 Emner: 18 Svar: 83
jan 2012
Følger: 4 Følgere: 4 Gnavere: 5 Emner: 10 Svar: 382
Og 600d opfylder alle dine krav, men en ting.zoom har intet med kameraret at gøre, men noget at gøre med hvilket objektiv du sætter på.
aug 2010
Følger: 58 Følgere: 117 Gnavere: 8 Emner: 13 Svar: 2.255
18 mp og lukkertid op til 1/4000, så der er rig mulighed for at forstørre op samt fange bevægelser
Mht. zoom. Så kommer det jo ikke an på kamerahuset men på det objektiv, der sættes på huset. Som regel kan der købes et spejlreflekskamera i et kit med et standard objektiv også, som typisk er 18-55 mm, hvert fald for Canons vedkommende. Det er fint i starten, til man lige har lært at kende sit kamera og er blevet fortrolig med de forskellige funktioner. Objektiver er dyre, men det er en nødvendighed, hvis du vil have mulighed for at få motiverne tættere på.
dec 2011
Følger: 25 Følgere: 22 Gnavere: 1 Emner: 6 Svar: 43
Nu føler jeg at jeg er lidt tættere på at finde det perfekte kamera!
Tusinde tusinde tak til jer!!!
Hvilket Kamera? PLEASE HJÆLP!