1.333 visninger
|
Oprettet:
Ny hjemmeside om chinchillaer/mit eget chinchillaopdræt. :D {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen.
Ja, som overskriften siger, har jeg fået ny hjemmeside. Den er udelukkende om chinchillaer.
Det med mig eget opdræt, er mere noget jeg godt kunne tænke mig at prøve. Bare lige for at se om det er noget for mig.
Men tag evt. et kig, og skriv gerne jeres mening, enten her eller i gæstebogen på hjemmesiden.
Knus herfra.
(link fjernet)
Følger: 97 Følgere: 140 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.130
feb 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Gnavere: 3 Emner: 6 Svar: 30
feb 2012
Følger: 97 Følgere: 140 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.130
feb 2012
Team Potedask: Ja. Jeg bor på Østre Boulevard. Og mange tak for det.
maj 2010
Følger: 17 Følgere: 88 Gnavere: 5 Emner: 79 Svar: 4.006
Du skriver at tandfejl i sjældne tilfælde føre til aflivning.
Det er lige omvendt. I sjældne tilfælde er tandfejl ikke noget særligt, og kan f.eks. ordnes med en tandklipning. I langt hovedparten af alle tilfælde med tandfejl, er der derimod ikke noget at gøre. Når det er selve tanden, der vokser vildt (ses både ved kindtænder og fortænder), er det ca. hver. 3. måned der skal klippes tænder, og så er en aflivning mere human. (at de vokser vildt, vil sige at der er noget galt med deres måde at vokse på, så de vokser hurtigere end dyret kan nå at slide dem ned).
Langt hovedparten af alle tandfejl her hjemme, er dog problemer med rødderne der vokser vildt. Når rødderne vokser vildt, er der reelt kun en udvej - aflivning.
Vildtvoksende rødder, kan føre andre tandfejl med sig, fordi chinchillaen konstant har ondt i munden.
Skånekost efter en tandklipning, er desuden problematisk, for så får chinchillaen ikke slebet tænderne ordentligt i den periode den er på skånekost. På den anden side, kan den have virkelig ondt når den har fået klippet tænder, så man kan blive nødt til... Det er lidt en ond cirkel.
Fungus er ikke en parasit
Det er et angreb af svamp i pelsen, ofte ringorm, men kan også være andre typer af hudsvampe.
Undskyld min måde at udtrykke det på, men det her er direkte uforsvarligt: <i>Prøv så at sprøjte dyret pels med fluegift - men skærm af så det ikke kommer i øjnene.</i>
Ellers udmærket side, men der er flere småfejl rundt omkring.
jun 2010
Følger: 1 Følgere: 40 Gnavere: 1 Emner: 17 Svar: 2.732
feb 2012
jun 2010
Følger: 1 Følgere: 40 Gnavere: 1 Emner: 17 Svar: 2.732
feb 2012
maj 2010
Følger: 17 Følgere: 88 Gnavere: 5 Emner: 79 Svar: 4.006
Men Danchin har ikke opdateret i evigheder.
Helt generelt er det også meget bedre, at man baserer den type hjemmesider, på egen viden og erfaring.
Det er ikke for at være ondskabsfuld, men man får et indtryk af, at der ikke er specielt meget erfaring i chinchillahold, bag dem der står for siden, når man læser der inde... Det er lidt ærgerligt, for personlighed er i den grad noget, der kan lokke folk til en hjemmeside
Ny hjemmeside om chinchillaer/mit eget chinchillaopdræt. :D