{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
844 visninger | Oprettet:

Kamara hvilket ? {{forumTopicSubject}}

Hejsa.
Jeg over vejer at købe et Canon kamera da mine forældre har et og det er super godt. Må ikke bruge deres fordi jeg selv har 2 , men det er video kameraer og tager ikke så gode billeder.

Men sidder og kigger i Bilka kataloget og der er der EOS 1100D, 550D og 600D. Kan ikke rigtig finde ud af hvilket der er bedst. Men 1100D er billigst og 600D dyrest.

Har i gode erfaringer med nogle af de 3 kameraer?

Andre forumemner med "Kamara hvilket ?"
Kamara??
Hejsa hvilket Kamara har du?
Skrevet af: Stald Zacho - 2. jan 2012

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kamara hvilket ?
  • #1   5. aug 2012 Jeg har et canon 550D og jeg er godt tilfreds smiley

• #2   5. aug 2012 Kvaliteten af kameraet er bedre jo lavere tal det har - og giver flere muligheder for manuelle instillinger. 5D er fx et såkaldt professionelt kamera og har ingen autoinstillinger.

Der er ikke den store forskel kvalitetsmæssigt på 550D og 600D kun detaljer, som udklappeligt display. Men begge er bedre end 1100D.

Jeg har selv 600D og er ret tilfreds med det. Vil du se billeder taget med det, så kig mine albummer på hundegalleri - jeg hedder også Vibe R derinde.

• #3   5. aug 2012 Hvad er et af de bedst kameraer man kan få der kan tage rigtig gode hd billeder og optage i hd smiley

• #4   5. aug 2012 Cecilie S: de bedste Canon kameraer er dem som har et lavt tal. Fx 40D eller 7D. Men jo lavere tal jo mindre brugervenlige bliver de, og der er mange af de funktioner på hjulet forsvundet, så man skal kunne finde ud af at indstille et kamera manuelt på disse kameraer.
    Kan man ikke indstille det manuelt er det lidt spild af penge at ofre penge på et dyrt kamera, for det tager jo ikke automatisk bedre billeder bare fordi det er en forbedring af de andre. smiley

Jeg har et 550D, og er meget tilfreds med det. Kender ikke 600D, men kender 1100D og der synes jeg ikke billedkvaliteten er ligeså god og den mangler nogle forbedringer af funktionerne.

• #5   5. aug 2012 Jeg kan varmt anbefale Canon eos 600D. 550D ligner meget 600D, men 600D har lige nogle få forbedringer.
    Jeg havde selv et Canon eos 1000D, hvor 1100D er den nyere udgave af den. Det er også et fint kamera, men med lidt færre funktioner end 550D og 600D, eksempelvis ikke full HD videooptagelse.

• #6   5. aug 2012 Okay tak hvad koster sådan et kamera egentlig smiley

• #7   5. aug 2012 550D og 600D kan fås til 4-5000 kr.

1100D kan fås til lidt over 2000 kr.

7D kan fås til lidt over 9000 kr, og bare lige for at nævne det koster Canon EOS 1D X 20.000 kr.

• #8   5. aug 2012 Hold da op så skal der spares op smiley

• #9   5. aug 2012 Igen må jeg lige indformere om at Canon 550d og 600d ikke er forskellige udover den vendbare skærm.

Var selv i tvivl om hvilket jeg skulle vælge da alle sagde det var bedre, men går du ind og læser sammenligninger på Canons egen side så kan du se der ingen forskel er på dem. Der har nok været forskel på dem lige da de kom på markedet, men det er der ikke mere.

Jeg har et Canon 550d og er virkelig glad for det, har ikke brug for en vendbar skærm så gad ikke at betale mere for et 600d . smiley

• #10   5. aug 2012 Så vidt jeg ved, har Canon eos 550D ikke funktionen, hvor den kan affyre en ekstern flash, der står som slave og ikke er placeret ovenpå kameraet.
    Dette har Canon eos 600D indbygget, så der er altså forskelle, - små forskelle smiley

• #11   5. aug 2012 Men nu er 650D'eren faktisk også lige udkommet smiley
    Med autofokus i videooptagelse, meget hurtigere fokusering mv.
    Dog også noget dyere, men okay, den er jo helt ny på markedet, så det er klart nok.

• #12   5. aug 2012 Altså mit 550D har flash der lukker op, ovenpå kameraet.

Men flash er også noget af det man bruger mindst da det ofte ødelægger stemningen i billedet. smiley

• #13   5. aug 2012 Nu snakker jeg ikke om den indbyggede flash, som også kan give nogle ret hårde slagskygger, som du også selv var inde på. Alle de spejlreflekskameraer, der er snak om i tråden her, har en indbygget flash. Jeg snakker om en ekstern flash, som man køber ved siden af sit kamera, og for det meste er meget bedre end den indbyggede flash (alt efter modellen selvfølgelig), da mange af de eksterne flash'es har funktioner, så man kan skyde lyset i andre vinkler end lige direkte på motivet.

• #14   5. aug 2012 Lulle okay undskyld den havde jeg faktisk glemt, men nu er det heller ikke de fleste børn/unge som har penge til at købe ekstern blitz.

Personligt har jeg nu taget billeder i en del år haft lidt forskellige kamerarer og kan stadig ikke se grund til ekstern blitz på den måde jeg tager billeder på.

• #15   5. aug 2012 Det kommer selvfølgelig an på, hvad kameraet skal anvendes til.

• #16   5. aug 2012 Jeg har et Canon EOS 1100D og det er helt fantastisk

• #17   5. aug 2012 Jeg skal bruge det til at tage profil billeder af mine marsvin også bare tage billeder for sjov smiley

• #18   5. aug 2012 Er. EOS 550D bedre til at tage hop billeder ? Eller er den bedre på andre punkter?

• #19   5. aug 2012 Nååårr nu forstår jeg smiley Der kan godt købes ekstern blitz til mit kamera, men har ikke haft brug for det.

• #20   5. aug 2012 Mit 550d bruger jeg til stillestående billeder, kan tager skarpe billeder af biler der bevæge sig med 200 km/t, så vil mene det er et meget all around kamera. kommer jo blot an på indstillingerne.

• #21   5. aug 2012 Alle de tre nævnte kameraer kan tage billeder af kaniner, der hopper. Det kommer an på, hvordan man indstiller sit kamera. Man får klart mere ud af sit spejlreflekskamera, hvis man kender lidt til manuelle indstillinger, ved hvad lukkertid, iso og blænde har af indflydelse på billederne. Autoprogrammerne er fine, men med lidt kendskab til at indstille manuelt, så får man meget mere ud af det smiley

C S:
    Ja, selvfølgelig kan der sættes en ekstern flash på dit kamera. Det, jeg prøver at forklare, er, at man i 600D'en kan stille sin flash et andet sted (f.eks. på et bord), så den ikke sidder på kameraet, og stadig få kameraet til at affyre flashen, når man trykker på udløserknappen på sit spejlreflekskamera. Sådan en lille sender sidder der i 600D'en, men ikke i 550D'en.

• #22   8. aug 2012 Ved i om Canon EOS 550D er spejlrefleks? for ved canon EOS 1100D står der nemlig i teksten at det er spejlrefleks, men det gør der ikke ved EOS 550D. Hvis det ikke er, har det så nogen betydning?

• #23   8. aug 2012 Det er spejlrefleks bare rolig.

• #25   8. aug 2012 Nå okay smiley Ved du hvor meget zoom den har?

• #26   8. aug 2012 Majaskaniner: det kan være jeg skal ind og se på sådan et det lyder ikke så dyrt smiley

• #27   8. aug 2012 Både 1000D, 1100D, 500D, 550D og 600D er spejlreflekskameraer.

Mht. kameraets zoom så kommer det an på, hvilket objektiv der er påsat. Det er ikke kameraet, der afgør zoom-funktionen.
    Canon eos 1000D sælges i et kit, hvor der medfølger kamerahuset og et objektiv, som oftest er et standardobjektiv på 18-55 mm og laveste blænde på 4-5.6 smiley

• #28   8. aug 2012 Mange af billederne på mine kaniners profiler er taget med mit tidligere Canon eos 1000D, og ellers er de resterende taget med mit Canon eos 600D.
    Bare tag et kig, hvis det er smiley

Kommentér på:
Kamara hvilket ?

Annonce