vi har firben i haven {{forumTopicSubject}}
Jeg har lige været i haven får at se efter snegle, fandt en agersnegl og masser af de brune og en enkelt med gult hus. Men jeg fandt sgu også en frø og to firben:) Det er lidt sjovt syntes jeg når vi bor i boligblokke og har et rend af unger i haven hver dag, men dyrene er åbentbart ligeglad. Vores have er nok også lidt mere dyrevenlig end mange af naboernes for jeg har plantet et par jordbærarter som bunddække i bedene og så har en 3 art indfundet sig af sig selv. Der kom et år en enkelt lille sjov plante og så ryddet jeg lidt jord omkring den og så groede den helt vildt. Det er vist den art der hedder Iberis-jordbær og de gror vist mest i haver så hvor den lige kom fra ved jeg ikke... måske de kan spredes med fugle? Men alt bar jord rundt om plænen er dækket af jordbær imellem de roser og andet der står der.
nå men nok om min have, er bare ret vildt med tanken om den appelerer til både padder og firben trods vi bor i boligblokke:)
okt 2011
Følger: 12 Følgere: 11 Gnavere: 5 Emner: 26 Svar: 152
maj 2012
Følger: 7 Følgere: 6 Gnavere: 12 Emner: 37 Svar: 409
Nu bor jeg godt nok også på landet, men vi har både firben, frøer, stålorme, snegle og insekter i tusindvis (desværre er der også kommet dræbersnegle i år), små markmus, muldvarpe, masser af småfugle og af og til et enligt, rødt egern.
Der ud over kommer der masser af ræve, kronvildt, råvildt, dådyr, harer osv. over vores grund, så vi kan sidde og nyde synet inde fra vinduerne.
Det er så dejligt med dyr og natur omkring sig.
Men jeg vil da give dig ret i, at firben, frøer osv. er lidt usædvanligt omkring en boligblok i byen.
mar 2012
Følger: 15 Følgere: 22 Gnavere: 1 Emner: 93 Svar: 4.241
maj 2012
http://dovregubben.blogspot.dk/2011/07/leopardsnegl.html
mar 2012
ja Louise, det har jeg også læst, og jeg troede først jeg fandt en agersnegl i går, men den lignede den her http://www.fugleognatur.dk/forum/show_message.asp?MessageID=141517&ForumID=25 øverst i tråden så det må vel ha været en leopardsnegl jeg fandt:)
maj 2012
Men så har vi da også de dersens leopardsnegle derhjemme...Det var dem, jeg det første år, vi boede på vores lille landsted, kom til at dræbe i den tro, de var dræbersnegle.
mar 2012
Følger: 5 Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 10
mar 2012
mar 2012
Følger: 5 Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 10
mar 2012
maj 2010
Følger: 17 Følgere: 88 Gnavere: 5 Emner: 79 Svar: 4.006
De bliver hakket i stykker når de opdages. Det er super effektivt, og lokker faktisk også de andre snegle til, der æder den døde snegl...
Leopardsnegle/kældersnegle er der dog også en del af, men jeg har nu ikke bemærket et nedgang i den ibiriske eller de hybrider der er, selvom lepoarden også er i haven...
Så sent som igår så jeg faktisk 2 ibiriske lige op og ned af 1 leopard...
vi har firben i haven