{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.431 visninger | Oprettet:

Fobi.. Hvad er jeres? {{forumTopicSubject}}

Jeg har den største fobi for edderkopper, kan simpelthen ikke have dem!
Så gik rimelig meget i panik da der kravlede en kæmpe edderkop rundt ved mine kaninunger i dag, skreg og veg tilbage.. Samlede tankerne, tømte alt havregrynet ned i spanden med foder og samlede edderkoppen derop i og satte så låg på med det samme.
Fy føj den var led! smiley Ej altså... Hvor var den ulækker! Mærkelig form og jeg ved ikke hvad.
Jeg ved godt at edderkopper ikke gør noget, at de ikke spiser hverken mig eller mine kaniner, men hvad nu HVIS der var kommet en mutanteddekop og den åd mig?
Bvdr.. Ja tak, jeg er pivet. Har ALDRIG kunnet lide edderkoppe - udover lykkeedderkoppe de bitte små der man nærmest ikke kan se, de er søde nok!

Har du også en fobi? Eller kender en der har det? smiley

Min plejemor har forbi for fugle.. Hmmm ja.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fobi.. Hvad er jeres?
  • #1   18. jun 2012 edderkopper, og insekter der piler hen over gulvet som edderkopper..

Nåle

Smerte

• #2   18. jun 2012 Fisk.
    Det er noget der er kommet stille og roligt. Især større rovfisk (ikke hajer o.l.), har jeg et problem med.

Har faktisk snakket med en psykiater om det, og lige det her skulle være noget i stil med en ur-fobi (eller sådan noget), da det har været logisk at være bange for vand og de dyr der er her, da det har været farligt (og til dels stadig er), at færdes i vand...

Det går sådan lidt op og ned med hvor slemt det er.
    Nogle gange går det meget godt, andre gange kan jeg ikke kigge på billeder af gedder o.l. uden at få det fysisk dårligt.

• > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 97 Følgere: 140 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.130
    #3   18. jun 2012 Ting der flyver hen imod mit hoved, mest af alt; bolde. Men bestemt også dyr som fugle. Smerten er jeg ligeglad med.
    Måske har det noget med min epilepsi at gøre . I dont know..

• #4   18. jun 2012 Ligesom dit, edderkopper - Aaadr!

• #5   18. jun 2012 Jeg har haft mange fobier gennem livet, er dog kommet mig over de fleste.

Jeg har dog stadig nåle, læge og social fobi.

• #6   18. jun 2012 Jeg har ikke nogen decideret fobi, men jeg er virkelig heller ikke glad for edderkopper og stankelben. Jeg er højdeskræk og bryder mig virkelig heller ikke om at køre i elevator, og specielt ikke i små og lukkede elevatorer. Jeg får helt hjertebanken og bliver svimmel/utilpas. Jeg tager en elevator, hvis jeg er nød til det, eller at det er meget langt på trapper, ellers tager jeg gerne en trappe eller to smiley

• #7   18. jun 2012 Åh ja, jeg er også MEGET højdeskræk! Det lykkedes mig dog i år at komme op i toppen af et 80 meters tårn, trods våde håndflader, svimmeled og kvalme, hjalp det. Nogle gange tror jeg bare man skal konfrontere det man er bange for.
    Og som Simse er jeg bestemt heller ikke glad for flyvende bolde, trods jeg elsker badminton og tennis.
    Jeg har også fobi for sygdom/bakterier, så nogle folk ser mig som sippet. Prøver dog at tage mig selv i det.
    Jeg har aldrig været bange for nogen former for dyr (andet end giftige), og hjalp min mor med at komme sig over edderkoppe fobi. Nu kan hun holde store taranteller.
    Meget sjovt at høre folks fobier.

• #8   18. jun 2012 Jeg har fobi for edderkopper i meget høj grad! Jeg kan slet ikke klare dem!

Derudover har jeg klaustrofobi. I mit tilfælde er det ikke små rum der er problemet. Det er mere hvis det er indelukket fx hvis der ingen vinduer er eller hvis der er meget varmt derinde.

Og så social fobi.

• > Simse <

#9   18. jun 2012 Nogle gange er det som om jeg har Agorafobi - jeg kan i hvert fald ikke lide at gå udenfor alene. Der skal som minimum en hund med, og andre gange er det ikke nok.

• #10   18. jun 2012 Smerte, i dont care - det gør bare pisse ondt! Nåle, stik mig så meget i vil!!!! Haha smiley Er rimelig hardcore, men lige edderkopper.. De dræber jo en!?

• > Simse <

#11   18. jun 2012 Smerte er jeg også ligeglad med, men nåle - adr!! Kan sagtens stikke i dyr, men så snart nålen nærmer sig menneske hud har jeg lyst til at tude.

• #12   18. jun 2012 Ja agorafobi, det har jeg også.

• #13   18. jun 2012 Jeg har også Agorafobi.

Bliver så utryg hvis jeg går udenfor i mørke eller hvis der ingen mennesker er i nærheden (også selvom det er lyst). Går og kigger mig tilbage og småløber for at komme hurtigt frem til det jeg nu skal.

• #14   18. jun 2012 Jeg ELSKER nåle ha ha..
    måske jeg har været stiknakoman i mit tidligere liv, det ved jeg ikke.

• #15   18. jun 2012 Ja sådan har jeg det også CS - men også hvis der er mange mennesker, eller jeg skal møde nye mennesker. Jeg tror altid de synes jeg er mærkelig, og jeg får åndenød af at være i rum med mange personer, specielt folk jeg ikke kender - og aller værst hvis jeg er alene med dem!

Derudover er jeg også bange for at være alene hjemme, især når det er mørkt, tror altid der kommer en tyv og dræber mig, haha smiley

• #16   18. jun 2012 Haha, jeg har heller ikke noget imod nåle så længe jeg selv styrer dem. Men hvis det er insprøjtninger eller andre "styrer" dem, så bliver jeg ligbleg!

• #17   18. jun 2012 Jeg har underligt nok heller intet imod nåle. Kan sidde og se på mens jeg bliver stukket. Synes hverken 12 års vaccinen eller den mod livmoderhalskræft var slem. Har prøvet at få taget blodprøve en gang og der sad jeg og kiggede på. For et år siden skulle jeg stikkes 6 gange med lokalbedøvelse i armen rundt omkring et åbent sår - heller ikke det synes jeg var slemt :I

• #18   18. jun 2012 Jeg er meget mærkelig, jeg kan nemlig rigtig godt lide edderkopper. Til gengæld er jeg meget, meget bange for skovsnegle. Det er dog blevet bedre for jeg har virkelig prøvet at tage mig sammen, det er jo besværligt når jeg elsker at være i skoven.
    Hvis jeg ser en, går jeg på tæer resten af vejen. Og da jeg var lille "frøs" jeg fast til stedet, så min far blev nødt til at bære mig væk.

Og så er jeg også bange for tandlæger. Det er også noget jeg har arbejdet med og jeg har fået en rigtig sød tandlæge, men når jeg skal bedøves begynder jeg at hyperventilere og ryste helt vildt. Det er ret ubehageligt smiley

• #19   18. jun 2012 Sådan et forhold til nåle gad jeg godt have! Specielt da jeg snart skal opereres. Er også dødsens bange for skalpeller, haha :S
    Det underlige er at jeg ikke engang synes det gør ondt at blive stukket, men nej, nåle er sgu stadig ikke min kop te - overhoved!

• > Simse <

#20   18. jun 2012 Jeg har heller ikke noget imod edderkopper så længe de ikke rør mig / er tæt på min krop.

Min mor har angst for rigtig mange ting, men den sjoveste er: Fluer!

• #21   18. jun 2012 SjazzMean: har det PRÆCIS ligesom dig (bortset fra det med nåle)! Både det men nye/mange mennesker og det med at være alene hjemme. smiley

• #22   18. jun 2012 Med*

• #23   18. jun 2012 Haha, høns og skovsnegle smiley
    Ikke ondt ment, synes det er sødt, hehe smiley

• #24   18. jun 2012 Amanda J - bange for tandlæger? Du ville dø hvis du var mig.
    Jeg har været til tandlæge 4-5 gange inden for de sidste to uger, pga hævet spytkirtel >.<

• #25   18. jun 2012 Jeg er bange for file. Dem man filer negle med.
    Den kaster nærmest op hver gang jeg tænker på en,
    og får VOLDSOM kyldegydninger når jeg er dem.
    Da jeg en dag ville prøve dem besvimede jeg...

• #26   18. jun 2012 Jeg kaster nærmest op*

• #27   18. jun 2012 Det er det også!...

• > Simse <

#28   18. jun 2012 Og så sidder der hen her (mig) som ELSKER af file negle, haha. Gør det stort set hver dag, men det er i stedet for at bide dem. smiley

• > Simse <

#29   18. jun 2012 der en*

• #30   18. jun 2012 Jeg har claustrufobi.
    Og vis jeg bliver lukket ind i et lille rum kan jeg begynde og græde smiley
    og så har jeg også fobi for insekter :8 Jeg skriver hvis jeg ser en edderkop eller et eller andet insekt ;(

• #31   18. jun 2012 Bare jeg kunne finde en kortfilm jeg så engang, om en lille edderkop der "forelskede" sig i en kvinde.
    Det lyder underligt, haha, men den var altså virkelig rørende og rettet mod folk der var bange for edderkopper.

• #32   18. jun 2012 Er en edderkop overhovedet et insekt? Den har otte ben... Det er et giftigt monster fra en fremmed planet smiley

• #33   18. jun 2012 Alle slags små klamme dyr. Skovsnegle, edderkopper osv.
    Nåle kan jeg heller ikke helt have. Og så kan jeg heller ikke lide at gå alene udenfor når det er mørkt. Nogle gange er det ok hvis hunden er med, andre gange ikke.

• #34   18. jun 2012 CS:
    Du har helt ret, det er ikke et insekt smiley
    Insekter har 6 ben, 3 kroppe og vinger (så er der lige ting som sølvfisk der hører til urinsekter).

Edderkoppen er en spindler, der er i familie med f.eks. skovflåter smiley

• #36   18. jun 2012 Har også et par fobier.
    Store edderkopper altså meget meget store.
    Og andre insekter og især laver ;-/!! Det er bare det værste!!
    Og jeg ved ikke lige om det her er en fobi men høje lyde kan jeg heller ikke lide.
    Og især bakterier!! Ad på skolen efter jeg har vasket hænder opner jeg døren med et stykke papier om hånden! Rører heller aldrig ved gelænderet! Og da slet ikke ved knapper i en elevator!! Hvis jeg ved at jeg skal ind i en elevatoer tager jeg en serviet med så putter jeg den om fingern ;-)!!

• > Simse <

#37   18. jun 2012 Mia, det lyder mere som OCD. smiley

• > Simse <

#38   18. jun 2012 men det kunne selvfølgelig også være angst, I dont know

• #39   18. jun 2012 Ej ja flåter er jeg bange for!! Og igler og indvoldsorm!! Og gedehamstrer eller hvad de storenbi-lignende ting nu hedder. Så der kom alligevel nogle dyr på banen for mit vedkommende!

Jeg er helt seriøst også bange for kæmpe havmonstre der gemmer sig i dybet :S Det er nogle jeg selv har opfundet gennem tiden, da jeg bor ved havet, men dem skal jeg nok ikke komme nærmere ind på da jeg så vil lyde som end er skal på den lukkede smiley

• #40   18. jun 2012 Mia, ja som Simse skriver kunne det godt lyde som OCD.
    Det har jeg også, i høj grad.
    Men jeg har så også angst og en anden diagnose.
    Ja det er noger værre noget..... :S

• #41   18. jun 2012 larver.... kommer sig nok at jeg som 6-7 årig vadede i en stor fed grøn ligusterlarve og den sad der halvkvast og sprællede imellem mine tæer....

• #43   18. jun 2012 Ej hvor ubehageligt Susan... smiley

Glemte min værste "fobi" som er seperations angst. Jeg kan ikke skille mig af med nogle af mine ting, og får det ekstrem dårligt hvis jeg ikke kan finde dem. Har nok set for meget Toy Story smiley

Udover det er jeg ekstrem bange for slagtere.

Ej nu må jeg stoppe!
    Ha en god nat allesammen.
    smiley

• > Simse <

#44   18. jun 2012 Sjazzmean, hvis du er bange for igler, så skal du nok ikke se det fotoalbum jeg har herinde. smiley

• #45   18. jun 2012 Må nu have set ret komisk ud på skjult kamera Anne Kirstine smiley

• #46   18. jun 2012 Ej nu gør du mig nysgerrig Simse! Kigger i morgen smiley

• > Simse <

#48   18. jun 2012 Hvis du kan klare at se billeder af dem, hvor de suger blod fra et menneske (mig) så er du velkommen. smiley
    Hvis ikke, bør du lade vær med at kigge.

• #49   18. jun 2012 Mine fobier er klaustroforbi og er pisse bange for edderkopper og insekter.

Det væreste var nok da jeg skulle i MR scanner og skulle helt ind for at få scannet mit håndled. Skulle ligge inde i det lille bitte rør i 45 min. Det var satme en ubehagelig oplevelse og det gør jeg aldrig igen uden at have fået beroligende medicin først

• #50   18. jun 2012 Jeg har faktisk også noget med offentlige transportmidler. Har altid været der.
    Hvis jeg kender runten er det helt fint, ellers går jeg i panik og begynder at hyperventilere. Det værste er sq nesten at jeg bliver så sur på mig selv over reaktionen, for man kan jo bare tage toget eller bussen den anden vej.

• #53   18. jun 2012 Bange for mørke, for at være alene. - For at være på HELT åbne pladser, og meget små rum smiley

• #54   18. jun 2012 Araknofobi! Puh ad og føj! Går rundt i clocks alene af den grund, at jeg kan træde på en edderkop, hvis jeg ser en på gulvet. Har jeg set en kan jeg sagtens finde på at tage mine gamle blå reebok sko på, for der er jo huller i de der clocks, så måske kravler edderkoppen ind i min sko :s Og så går jeg gerne rundt med en fluesmækker, i timerne efter jeg har set en edderkop. Nogle gange tager jeg den med ud på badeværelset, når jeg skal i bad, for har oplevet at der sad en kæmpe edderkop på badeforhænget :s

Mild grad af OCD/tvangstanker, der mere eller mindre har resulteret i en angst for at miste, der er så stor, at den har styret mit liv lige så længe jeg kan huske. Det er dog blevet lidt bedre smiley

Men edderkopper! Puh føj! smiley

• #56   18. jun 2012 løse våde hår og især hvis de ikke er mine egne , yardk det kaster jeg op af syntes virkelig det er klamt :S
    og en lille smule agorafobi

• #57   18. jun 2012 jeg vil godt lige sige noget ang. det der MR scanner... jeg er blevet scannet en gang pga nogle problemer jeg ikke vil trætte jer med MEN jeg syntes også det var pænt klamt at ligge derinde mens den bankede løs... men jeg lukkede så øjnene i og HOLDT dem helt i og så forsvandt væggene ligesom i mine tanker... sådan lå jeg resten af tiden og så var det egentligt ok.

• #58   18. jun 2012 Har egentligt aldrig tænkt over det, men det lyder som om jeg også har tvangstanker. Mange af de ting jeg gør skal jeg gøre et lige antal gange - helst 4 gange, men kommer jeg til at gøre det samme 5 gange SKAL jeg gøre det 6 gange.

Fx hvis jeg skal slå min mobil på lydløs. Så slår jeg den til og fra mindst 4 gange - nogengange hele 12 gange. Det må aldrig overskride 12 da 13 er et ulykkestal.
    Det samme hvis jeg skal drikke et glas vand (eller juice, kaffe osv...) så skal jeg altid tage mindst 4 slurke af gangen eller et andet lige tal under 12.

Sådan er det med mange ting. Endda nogen gange så skøre ting som at jeg sætter tandbørsten tilbage i glasset 4 gange (altså sætter den ned i glasset, løfter den op igen, sætter den ned i glasset, løfter den op igen osv...) når jeg har børstet tænder.

Det er meget mærkeligt og kan være utrolig stressende!!

• #59   19. jun 2012 Jeg har en kæmpefobi for nåle.. Jeg skal jo have min 12 års vacination.. Men den første gang de ville give mig dem fik jeg både Beroligende og plaster der bedøver. Det beroligende virkede ikke fordi jeg var så anspændt.. Jeg svedte og var helt stiv som en tændstik. Da vi så kommer der ovre begynder jeg at få kramper jeg føler mig svimmel og dårlig og er lige ved at falde om.. Nu har min Skole's Sundhedssygeplejerske snakket med min mor om min fobi og vi har fundet frem til at vi tager til Nykøbing F Sygehus - For det kan man få lattergas når man skal vacineres.

• #60   19. jun 2012 Nåårh.. Ja - Jeg hyperventilere og får også ondt i maven smiley

• #61   19. jun 2012 Edderkopper!!:-/

• #62   19. jun 2012 Godt nok rart at høre man ikke er alene! Jeg kan kende mange af de ting der bliver skrevet.

Og ja, jeg har det PRÆCIS som dig CS.
    Jeg skal altid hive i døren 2 eller 4 gange for at se at den er låst, inden jeg går i seng, men ALDRIG et ulige tal, medmindre det er 3 da det er et lykkenummer.
    Hvis jeg drikker af en vandhane skal jeg også gøre det 4 gange, to gange fra hver side.
    Går af og til rundt og kigger under alle senge inden jeg går i seng, for at se om der gemmer sig nogen, øh.
    Det var meget værre da jeg var lille, men stadig slemt.

Og så kan jeg ikke spise af ting andre har rørt ved. Det er meget frustrerende!

Har også gået til psykolog pga. det her OCD, angst og en anden diagnose jeg har. 
    Det der har hjulpet mig mest er dog mig selv, hypnose, meditation og noget andet som jeg ikke lige husker hvad hedder.

• #63   19. jun 2012 Uha kender det med sengen for godt. Og det er ikke kun sengen. Det er også at jeg skal tjekke om der gemmer sig nogen bag forhænget på badeværelset og sådan noget som at kigge langsomt om der er nogen på den anden side af døren.

Omg... Hvad mon folk ikke tænker om os SjazzMean! Men "rart" at vide andre også har det sådan. Troede jeg var den eneste i verden der havde det sådan.

• #64   19. jun 2012 Jennifer: så er det sgu da godt der ikke er mange af dem i DK på lavt vand*SS*

• #65   19. jun 2012 © Random(; ©

Du kan jo vælge at få nogle beroligende piller af din læge som du skal tage inden du skal derind

• #66   19. jun 2012 Jeg elsker hajer! smiley vil så gerne en dag svømme med helt vilde hajer i havet smiley

• #67   19. jun 2012 Rikke: Hæ ok smiley jeg ville dø hvis jeg så en edderkop!

Men hvad er Papyrofobi? Min første tanke var Pyrus fra den der julekalender smiley men kan næsten regne ud det ikke er det, det betyder smiley

• #68   19. jun 2012 sådan et papirsnit i fingeren er altså heller ikke til at spørge med...

• #69   19. jun 2012 Nååår.... Hader også at blive snittet af papir, men er ikke angst for det smiley

• #70   19. jun 2012 Det er ikke en fobi. Men jeg SKAL tisse efter jeg har børstet tænder, også selvom jeg lige har gjort det..

• #71   19. jun 2012 Hmmm ... Fobi??? Jeg ved ikke helt om jeg har nogle fobier, men jeg er bange for mange ting. Jeg har sådan en sjov "fobi", der gør at jeg er bange for kvinder. Ikke sådan "åh nej, jeg besvimer"-fobi, men jeg kan ikke lide kvinder og jeg bliver nemt utilpas i deres selskab. Lidt underligt at tænke på når jeg selv er kvinde. Så er jeg VIRKELIG bange for bænkebiddere. Og edderkopper. Og i det hele taget alle insekter. Dog ikke sommerfugle. Dem kan jeg godt lide. smiley Men det der med at være utilpas ved kvinder, den har jeg altid haft og kan næsten ikke engang holde min egen mor ud, ej heller min søster og kusiner. smiley Er totalt kold i røven overfor slanger og rotter o.s.v.

• #72   19. jun 2012 Jeg er heller ikke vild med havet eller vandmænd. smiley Jeg hader havvand. smiley

• #73   19. jun 2012 Nej det har jeg i hvert fald ikke over hovedt? smiley
    Jeg syntes bare at det er klamt og har i hvert fald ikke OCD!! smiley
    Jeg syntes bare det er klamt med andre folks bakterier men hvad jo ikke lige om de har rørt ved lort ;-)?
    OCD ved jeg det ikke er smiley

• #74   22. jun 2012 C S: Hvis jeg skal have nogle bolsher og jeg kommer til at tage tre, skal jeg have mindst én mere, og kommer jeg til at tage 5 i min hånd skal jeg have 6 og så kommer jeg den ene i munden mens jeg tager den anden, så ender det med jeg har 6 i hånden og en i munden, og sjovt nok 7 i alt og mit lykke tal er 7! Men den bloshe pose er også væk på under en time! smiley

• #75   22. jun 2012 Alle insekter!
    De er sååååå klamme!!!o_o

• #76   6. apr 2013 Jeg går helt i panik hvis der komme en bi eller brumbas eller lign flyvende forbi mig!
    Jeg skriger og løber !

• #77   6. apr 2013 Nicol: Det er en gammel tråd smiley

• #78   6. apr 2013 Jeg vidste ikke at der var udløbsdatoer på tråde..

• #80   6. apr 2013 Fik bare at vide engang at når den sidste kommentar var ældre end 3 måneder skulle man ikke skrive på den eller noget i den stil....

• #81   6. apr 2013 Det er hvis det er akut hjælp jo smiley

• #82   6. apr 2013 Hm... Skev ellers på en "hygge tråd" som denne...

• #83   17. apr 2013 Ved det lyder sært... Men jeg er bange for regnorm. Og det har jeg været lige siden den dag, hvor jeg tog et stort rødt æble der lå i en skål derhjemme (som så meget god og saftig ud). Jeg tar' en bid af æblet, og ud af æblet hopper verdens klammeste regorm ud, og falder ned i min trøje. Og jeg SKREG som en sindsyg! smiley
    Og jeg kan virkelig hellere ikke lide stankelben... Fy for den!
    Og så har jeg højde skræk! smiley

• #84   17. apr 2013 Mice Galaxy: Nej, spyfluer.... nøøj, hvor er jeg bange for dem. Især fordi at de lave den der "uhyggelige" brumme lyd smiley

• #85   17. apr 2013 Jeg hader insekter, edderkopper og slanger. Kan godt få lidt højde skræk, hvis jeg står højt og der intet hegn er.
    Jeg er vildt mistænksom over for nogle mænd, tror seriøst de er pedofile eller kidnappere.xD Kan heller ikke lide at gå alene når det er mørkt, så kan jeg ikke klarer elevatorer og fly toilettet. Jeg har holdt mig flere gange i direkte fly fra Kastrup til Bangkok, Kualalumpur, i ved sådan nogle steder hvor der er langt.
    Jeg er voldsomt bange for min hamster dør. Ikke hun er syg, men hverdag når jeg kommer hjem skynder jeg mig at tjekke til hende.<3

Kommentér på:
Fobi.. Hvad er jeres?

Annonce