1.093 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Marsvin spørgsmål.. Marsvin spørgsmål..

Hej gnavergalleri !
Jeg skal have marsvin og søger svar på nogen enkle spørgsmål..

Kan 2 hanmarsvin gå sammen eller skal det være hunner ?
Kan de godt stå udenfor om sommeren ?
Er det bedst de går på halm eller spåner ?
Kan et voksent marsvin gå sammen med en unge ?
Hilsen Thea (-:
Tak for din hjælp!

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• drilling 12 holes near ceiling 1.100 kr.
  • Sætte tre rullegardiner op 550 kr.
  • VVS skift af armatur på lille kbh badeværelsw 735 kr.
  • Beskæring af træ 2.699 kr.
  • Hjælp til at skrue gynger fast i træstativ skruer skal medbringes 300 kr.
  • Flytte min seng og samle et skab sammen. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Marsvin spørgsmål..
  • #1   27. maj 2012 ja , ja over 15 grader, spåner, ja.

• > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.127
    #2   27. maj 2012 Kan 2 hanmarsvin gå sammen eller skal det være hunner ? <b> De skal gå minimum to sammen, enten to hanner, to hunner eller en kastreret han og en hun. </b>
    Kan de godt stå udenfor om sommeren ? <b> Ja hvis det har en passende temperatur samt læ, skygge og mulighed for at køle sig ned </b>
    Er det bedst de går på halm eller spåner ? <b> Spåner. Halm bruges som isolering til fx kaniner. Det er ikke et strøelse som kan bruges til bundlag. </b>
    Kan et voksent marsvin gå sammen med en unge ? <b> Oftest ja, men det er ret individuelt

• #3   27. maj 2012 Okay, super 1000000000000 tak ! (-:

• #4   27. maj 2012 1. Ja men med drengene er det en god ide at de er brødre eller går sammen allerede fordi de kan godt være svære at sætte sammen
    2.Ja det kan de godt men det er ikke så godt for dem med hensyn til kulden.
    3.Jeg tror det er lige godt altså jeg har begge ting jeg har spåner i bunden og i hygge hjørnet er der halm smiley
    4.Ja det kan være lettere med hanner hvis du selv skal sætte dem sammen smiley

• #5   27. maj 2012 Det behøver ikke være brødre eller allerede at gå sammen. Man kan sagtens få 2 hanunger to forskellige steder fra og så stadig sætte dem sammen, eller en han unge og en ældre. Det er først når vi taler voksne hanner, at de er svære at sætte sammen. Så længe de er unge er det komplet ligegyldigt hvor de er fra.

Man skal ikke bruge halm til marsvin, da der er stor risiko for, at det giver øjenskader.

• #6   28. maj 2012 Men hensyn til at de er ude om sommeren, kan man så ikke bare lige ligge et tæppe over ? (-: OG tak !..

• #7   28. maj 2012 Jeg vil sige at skal de ud og stå, skal de have et rigtigt udebur. Medmindre de skal stå på en overdækket terrasse i godt læ.
    Mange af mine ryger ud i 'sommerhusene' når vejret er til det.

Mht hanner, så synes jeg at det ofte er en ide at der er lidt aldersforskel. Det skaber en naturlig rangorden.

• #8   28. maj 2012 Okay tak.. (-:

• #9   6. jul 2012 Marsvin kan ikke tåle minus grader, men i sommerhalvåret kan de sagtens være ude så længe de har læ og skygge smiley Men hvis de skal være ude om vinteren skal det være et ordentligt udebur som Sweet Leaf siger smiley

• #10   6. jul 2012 Der er kommet plads til dem inde i skuret, og de har masser af hø de kan putte sig i samt et hus.. smiley Men tak!

• #11   6. jul 2012 Super smiley

• #12   6. jul 2012 Som sagt tidligere er hø ikke en god ide, da der er risiko for at det kan give marsvinene øjenskader, og man bør derfor holde sig til strøelse som spåner, biobase (hamp), carefresh eller lign. Selv bruger jeg fleece som bundmateriale, men det ligger der lidt ekstra arbejde i. Men hvis jeg var dig ville jeg skifte halmen ud med noget ordentligt strøelse snarest muligt.

• #13   6. jul 2012 RR: Hvorfor er hø ikke en god ide? Mig bekendt SKAL marsvin netop have hø som en del af deres kost.

• #14   6. jul 2012 Sorry læste forkert. Der skulle selvfølgelig stå halm. Beklager min fejl smiley
    Selvfølgelig skal de have hø ad libitum det er klart smiley

• #15   6. jul 2012 jeg bruger så halm og jeg har ikke haft en øjenskade i det år jeg har brugt det, så halm er fint for mine kræ. Mit halm er ret blødt byghalm, det kan godt være det ikke ville være så smart med noget meget stift halm, men mit er så blødt jeg selv ville nyde at sove i det;)

Kommentér på:
Marsvin spørgsmål..

Annonce