Kanin med på lang køretur? {{forumTopicSubject}}
Hej 😀
Selvom der ikke er særlig meget aktivitet herinde, håber jeg alligevel at der er nogen som kan hjælpe mig.
Da jeg skal i sommerhus snart, og dermed tager min kanin med har jeg lidt brug for gode råd... Vi skal køre i cirka fire timer (han kommer nok til at være i sin kasse 4-6 timer), og har netop købt en større transportkasse så min kanin har lidt mere plads til turen. Men jeg bliver så usikker på om det her overhovedet er en god idé?
Han har højst kørt i bil 20-30 minutter af gangen, og her har han virket helt okay, dog lidt stille.
Skal jeg forberede eller købe noget særligt til turen? Alle råd er virkelig velkomne her.
God sommer! ☀️
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 86 Gnavere: 22 Emner: 1 Svar: 150
okt 2014
Følger: 1 Følgere: 7 Emner: 1 Svar: 2
nov 2011
Følger: 1 Følgere: 8 Gnavere: 1 Emner: 9 Svar: 146
okt 2019
Følger: 37 Følgere: 68 Gnavere: 2 Emner: 15 Svar: 51
og husk at enten have et åbent vindue eller airkondisen tændt
jeg giver dem også en snack som fx en gulerod eller hvad den nu elsker
hvis det er varmt så læg et køleelement i kassen og stil kassen et sted med skygge eller læg et tæppe over kassen
håber ikke jeg svare for sent (håber du kan bruge min personlige råd)(●'◡'●)^_^
jan 2017
Følger: 2 Følgere: 16 Gnavere: 1 Emner: 7 Svar: 33
Jeg har talt med dyrlægen, som siger at han sagtens ville kunne klare turen - som I også skriver skal jeg sørge for at han ikke får det for varmt + koldt hvis aircondition er tændt.
Derudover tager jeg selvfølgelig vand og mad/snacks med til turen. Han har en rimelig stor transport kasse, så håber han klarer turen - om ikke andet er jeg lige ved siden af ham hele turen.
Kanin med på lang køretur?