fjernet alle mine billeder... {{forumTopicSubject}}
Har nu fjernet ALLE mine billeder herinde fra, efter jeg har erfaret at Gnaver Galleri ikke bare bruger mine billeder - men de ændrer på dem inden de bruger dem...
der går min grænse altså - og jeg må jo overveje om jeg vil have fat i http://www.pressefotografforbundet.dk/ og høre om det er brud på ophavsretten at de bevidst beskærer mit billeder og placerer deres logo, så det totalt dækker mit vandmærke på billedet, uden at nævne mig som fotograf...
synes sq det er grim stil gnaver galleri...
mine billeder er nu fjernet herinde fra og håber ALDRIG at se dem på jeres klamme facebook side igen!
Synes virkelig det er grim stil at ændre på folks billeder inden i bruger dem...
og herfra kan jeg kun anbefale andre, at vandmærke sidder tværs hen over jeres dyr, så de ikke kan beskære det væk inden bruger billedet... For I får absolut ingen credit for de billeder I har taget - ingen! de ændrer og bruger det præcis som de har lyst :S
jun 2010
Følger: 1 Følgere: 40 Gnavere: 1 Emner: 17 Svar: 2.732
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 18 Emner: 22 Svar: 2.752
Det er LANG tid siden at alle gallerierne ændrede politik og begyndte at klaske deres egne vandmærker på.
jan 2012
Følger: 10 Følgere: 9 Gnavere: 6 Emner: 10 Svar: 51
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 12 Svar: 2.261
Hvor lå dine billeder da?
maj 2010
Følger: 17 Følgere: 88 Gnavere: 5 Emner: 79 Svar: 4.006
Men de nævner ingen steder at de har ret til at bruge billederne andetsteds, så vidt jeg er informeret.
Det er jo også et problem at de lægger ting ud på FB de ikke har ophavsretten til, da FB automatisk får rettigheder til alt der lægges der ind.
apr 2010
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 12 Svar: 2.261
apr 2010
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 59 Gnavere: 15 Emner: 48 Svar: 1.534
Det er ligeså ulovligt når folk herinde bruger ens billeder af dyr de har købt af en, - har nu flere gange set både dyr jeg selv har solgt og andre jeg kender, hvor folk tager de billeder man har taget af dyret - uden at spørge. Det er faktisk ulovligt og skulle man få lyst kan man sende en pæn regning.
- Så SPØRG dog først, de fleste vil da gerne lade folk bruge deres billeder af de dyr de har solgt, hvis man selvfølgelig husker at fortælle hvem der har taget billedet.
maj 2010
Følger: 20 Følgere: 23 Gnavere: 1 Emner: 16 Svar: 690
Når man ligger sine billeder på GG siger man ja til at de må "bruge" billedet - f.eks. til reklame...
Men det giver dem IKKE ret til at ændre på billedet - og det gjorde de! De beskar mit billede, så mit vandmærke forsvandt...
Og dermed, selvom de nu har fjernet mit billede fra facebook-siden, så ændrer det ikke på, at det er slut fra min side med at dele billeder herinde...
maj 2010
Men som CS siger, så gør FB opmærksomme på at de overtager rettighederne til alt der bliver lagt der ind (ikke kun billeder, også hvad man skriver).
Det er Amerikansk lovgivning de benytter sig af, og eftersom de oplyser om betingelserne, har de deres på det tørre.
Man kan ikke oprette en side, og gøre ting uden det står oplyst i brugerbetingelserne.
Man kan heller ikke bare ændre brugerbetingelserne, uden at oplyse om det, og herefter benytte ting, hvor brugerne ikke har sagt ja til det.
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 71 Gnavere: 28 Emner: 77 Svar: 4.995
apr 2010
apr 2010
Så hvad med du selv læser hvad der står
maj 2010
billedet blev beskåret inden det blev lagt på facebook! Derefter placerede de deres vandmærke hen over mit helt bevidst!
så kan du sidde og sige alt andet herfra og til verdens ende...
jeg tjekkede sjovt nok med originalen der lå herinde!
deres logo sad nemlig anderledes end det gjorde herinde!
herinde var mit vandmærke synligt - det var ikke på facebook!
Det er heldigvis fjernet fra facebook nu - og de får ikke fremover muligheden for at nakke mine billeder og ændre på dem og bruge dem som deres egne!
apr 2010
Følger: 33 Følgere: 29 Gnavere: 2 Emner: 16 Svar: 322
Det er dælme da noget pjat! En ting er at bruge folks billeder, men ligefrem at skære vandmærket væk ö
Føj for en opførsel da!! ö
Overvejer efter dit indlæg nu også at slette billeder herinde fra. Jeg vil gerne krediteres som fotograf hvis mine billeder bruges!
apr 2010
KungFu Rats . - Jeg har skam læst det Og nej det er ikke urelevant når det netop handler om gg og beskæringer af billeder
maj 2010
læs dog hvad jeg skriver!
kors altså!
Og billedet blev lagt ind på deres facebook side - men er fjernet nu!
Heldigvis for ellers ku de sq se frem til en regning!
maj 2010
Det er formentlig derfor det er blevet fjernet
Men Bazoom laver flere ting, der grænser til noget ulovligt, så det kan egentlig ikke undre at de laver sådan et nummer.
fjernet alle mine billeder...