Fuldkommen latterligt... {{forumTopicSubject}}
''Jeg sælger ikke til dig.''
-Den besked har mange af os sikkert fået herinde! Er jeg den eneste der er træt af det, eller hvad?
Man får ikke andet end et koldt svar, når man har brugt lidt tid på at skrive hvorfor man faktisk gerne vil have en kanin fra det her kuld, man nu gerne vil skrives på.
''Jamen du hopper ikke stævner'', ''du behandler ikke dine kaniner ordentligt'', ''har aldrig set dig som fører'' eller ''jeg kan ikke lide dig'' bliver der så nogle gange svaret. Jeg har så kun fået svarene at jeg ikke starter stævner eller ikke er blevet set hoppe med mine kaniner.
Nej, men SKAL jeg på video og på GG når jeg hopper med mine kaniner hjemme i haven, eller hvad?
Jeg synes det er tusinde gange hyggeligere at holde hopdage med sine venner og veninder, det også har kanin - end at tage til et stævne, hvor det handler om at have den bedste kanin og om at vinde.
Jeg måtte bare lige ud med det, og se om jeg er den eneste i hele verden der er træt af de fise fornemme folk.
apr 2010
Følger: 173 Følgere: 168 Gnavere: 11 Emner: 99 Svar: 979
Rigtig mange af kuldende herinde er jo efter dygtige hopkaniner.
Du kan jo heller ikke som rytter gå ud og købe en topspringhest som springer S-klasser når du dårligt nok kan finde ud af at ride?? Det er lidt det samme.
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 11 Gnavere: 6 Emner: 53 Svar: 472
Hvis jeg solgte dyr ville jeg også stille kriterier der ikke kunne gåes på kompromis med - det ville så bare omhandle andre ting..
apr 2011
Følger: 19 Følgere: 18 Gnavere: 2 Emner: 157 Svar: 642
Jeg sælger heller ikke til hvem som helst, men jeg skriver godt nok også ordenligt til dem der gerne vil have en unge!
Problemet er jo Didde, hvis man godt kan finde ud af at ride, men bare ikke gider starte stævner
apr 2010
Følger: 224 Følgere: 309 Gnavere: 5 Emner: 194 Svar: 5.350
Det er lige så meget hyggen i det.
apr 2010
apr 2011
Hende her er også to år yngre end mig, så vil jo selv mene at jeg godt kan håndtere det.
apr 2010
Følger: 224 Følgere: 309 Gnavere: 5 Emner: 194 Svar: 5.350
Nogle af de kuld jeg laver, der skal ungerne altså bare ud og starte stævner, længere er den simpelthen ikke.
Så kan folk blive så sure som de vil, jeg er lige glad. Mit kuld, jeg har rettighederne
apr 2011
Jeg har været til stævne før med en veninde, hvor jeg skulle tage billeder - kunne skue snobber, så langt øjet rækkede.
sep 2011
Følger: 11 Følgere: 9 Emner: 52 Svar: 414
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 101 Gnavere: 10 Emner: 144 Svar: 2.804
Jeg sælger ikke til børn under 18 uden at jeg har været i kontakt med deres forældre først, og jeg har før oplevet at folk skriver gentagende gange på forskellige kuld jeg har lavet (samt andres kuld) Og når jeg ved at folk er useriøse, svarer jeg ikke altid tilbage med en smiley. Mine unger sælges ikke til hvem som helst, i virkeligheden er ingen gode nok til at eje mine små babyer, men der er da nogen der kommer tæt på, hehehe
apr 2010
Følger: 20 Følgere: 21 Gnavere: 16 Emner: 36 Svar: 344
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 59 Gnavere: 15 Emner: 48 Svar: 1.534
- Jeg har da før fravalgt købere til mine dyr, og så må folk da godt synes jeg er fise-fornem eller hvad de vil. Det er da aldeles ikke mit problem.
Jeg har krav til købere af mine dyr, og jeg har altid den suveræne ret til at takke nej til interesserede - længere er den da ikke?
Er tilgengæld træt af folk som bare forventer de må købe ens dyr - så bliver jeg altså rasmus modsat og hvis folk bare automatisk forventer de må købe et dyr af mig fordi de lige vil ha' dét dyr, så er det ikke MIG de skal købe af.
- Mig kan man SPØRGE om man MÅ købe et dyr af mig, og fortælle hvorfor de mener de kan give et godt hjem.
apr 2010
Følger: 51 Følgere: 100 Gnavere: 1 Emner: 40 Svar: 748
Æææh, jeg ved da godt nok ikke, hvor du har været til stævne henne? For der er bestemt ikke nogle snobber i jydelandet eller på Fyn.
apr 2010
Følger: 69 Følgere: 67 Gnavere: 6 Emner: 93 Svar: 346
Har jeg et udstillingskuld hvoraf jeg kun beholder nogle selv og resten skal sælges, ser jeg da bestemt også helst de bliver solgt til udstilling og videre avl for at føre generne videre..
Desuden forstår jeg udemærket folk der går meget op i hop, at unger efter gode hop kaniner bliver brugt til hop, det er jo det man arbejder på at skabe gode nye hop dyr der kan nå langt og sætte sine spor...
maj 2010
Følger: 17 Følgere: 88 Gnavere: 5 Emner: 79 Svar: 4.006
Jeg har helt automatisk meget svært ved at sælge her inde, da jeg som udgangspunkt ikke sælger til børn og unge under 18 år.
Men som så mange andre, så mener jeg også at det suverænt er sælger der bestemmer, hvem der skal have lov at købe.
Det er godt nok de færreste jeg ville afslå på nettet. Jeg har et krav om, at folk jeg ikke kender, skal komme her hjem, før de må købe en af mine unger. Bryder jeg mig ikke om køber af en eller anden grund, så får de at vide, at jeg desværre ikke tror at mine dyr er noget for dem.
Heldigvis er det noget jeg aldrig rigtig har skullet igennem, da dem jeg ikke har været glad for, aldrig er dukket op igen.
apr 2010
Følger: 6 Følgere: 4 Gnavere: 22 Emner: 12 Svar: 182
Jeg forklarer meget tydeligt hvad jeg forventer, og hvilke hjem der vil være egnet til det enkelte dyr.
Jeg fravælger mange købere, da mine krav bare er høje - og jo jeg har desværre også taget fejl og få dyr tilbage i dårlig stand og det gør så bare, at jeg bliver endnu mere obs på, hvem jeg sælger til.
maj 2010
Følger: 58 Følgere: 61 Gnavere: 19 Emner: 73 Svar: 3.427
Jeg tager mig også retten til at fravælge købere.
Hvis en person vil købe en af mine unger, og mener de sagtens kan have den alene eller have den sammen med deres kanin, så skal de ikke regne med at købe noget som helst hos mig.
Eller hvis de vil have en han og en hun og regner med de to skal gå sammen permanent uden hannen er kastreret. Så kan de finde dem et andet sted. Jeg sælger ikke for enhver pris eller til ethvert hjem.
Der kan engang imellem være gode grunde til, hvorfor opdrætteren ikke vil sælge til en person.
"Jeg kan ikke lide dig" er så bare ikke en af dem.
Men har de en reel god grund, så kan jeg ikke se, hvorfor de skulle kunne sige nej.
Og har de feks en rigtig god hopkanin med en masse potentiale, som de gerne så komme ud og starte nogle konkurrencer, så kan jeg ikke se, hvorfor de ikke skulle sige nej til en person, som ikke har tænkt sig at starte konkurrencer.
Didde kom med et rigtig godt eksempel i den forbindelse, som jeg vil omformulere lidt: Du køber jo heller ikke en S-springhest, hvis du bare vil ride skovtur på den. Det tror jeg i hvert fald sælgeren ville se som en fornærmelse. Og som jeg ser det, så er det akkurat det samme med kaniner. Hvis sælgeren ønsker, at deres kanin kommer ud og starter konkurrencer, fordi den har potentiale, så må man respektere det, og enten begynde at starte konkurrencer, eller finde en anden kanin.
maj 2010
Følger: 17 Følgere: 88 Gnavere: 5 Emner: 79 Svar: 4.006
Jeg er som udgangspunkt enig, men som jeg ser det, ligger problemet mere i formuleringen.
Sælger er fuldt ud berettiget til at vælge en køber fra.
Men man behøver jo ikke blive ubehøvlet, i hvert fald ikke til at starte med.
apr 2010
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 12 Svar: 2.259
Til det vil jeg sige at man er da godt nok dømmende og endda selv snobbet hvis man dømmer personer udfra at man lige kigger lidt på dem.
Mange rigtig søde personer kan sagtens SE snobbet ud.
jun 2010
Følger: 5 Følgere: 3 Gnavere: 6 Emner: 22 Svar: 71
-men der er jo nok en god grund til at folk siger sådan til dig (-: .. -det kan være du træt af det men sådan er det? -vil du sælge din kanin til den første der siger ja eller ?
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 18 Emner: 22 Svar: 2.752
Men når det gælder fravalg - ja så har jeg ikke rigtigt prøvet det endnu selv, men vil ikke være bleg for det, såfremt situationen opstår.
Hvis ikke jeg mener at køber kan varetage dyrets tarv, så bliver det et blankt nej.
Står jeg med et rigtigt godt dyr, som jeg mener vil klare sig godt udstillingsmæssigt - så vil det dyr jo gøre god reklame for mit opdræt og dyrenes 'kvalitet', når det bliver udstillet. Og bliver det ikke udstillet, ja så er det god reklame som jeg går glip af.
maj 2010
Følger: 58 Følgere: 61 Gnavere: 19 Emner: 73 Svar: 3.427
Fuldkommen latterligt...