555 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Er jeg den eneste der forarges?! Tv 2 Er jeg den eneste der forarges?! Tv 2

Der kører en dokumentar på Tv 2 lige nu, der handler om voksne mennesker der købe små abe unger.

De bliver taget fra deres mor når de er ca. tre dage, fordi så binde de sig mere til mennesket end til deres rigtige mor. Det er sq da for sygt!!

Der er også en familie der har en voksen abe, som både bider og krasder.

Jeg syntes sq det er synd for de små aber smiley
De bliver klædt ud, for sele på og går med ble.

Opdrætteren sagde: Jeg har et avls par på 19 år, og når jeg kommer med nettet, så tager moderen selv ungen ned fra ryggen og ligger det i nettet" Det er jo ikke naturligt!!

Arr, kan blive så sur og sådan noget! De gør det jo ikke for abens bedste, men udelukkende for deres egen skyld! Og så er det selvfølgelig i USA

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rep af vaskemaskine 600 kr.
  • Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.
  • 2 times rengøring i dag senest 17:00 500 kr.
  • Jeg skal bruge en låsesmed til et skab 400 kr.
  • Ca 20 kvm væg med standhaftig tapet 2.500 kr.
  • Gummimåtter, bundmåtter, hjulkapsler, stålfælge med dæk. 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er jeg den eneste der forarges?! Tv 2
  • #1   14. dec 2011 Jeg er helt enig, det er ren dyremishandling!!!
    Der er sq ikke noget at sige til, at de aber bliver aggressive, der er jo intet i deres tilværelse der er naturligt smiley

• #2   14. dec 2011 Jeg synes det at holde aber i sig selv er synd, men at de så behandler aberne som små børn, synes jeg er at gå utrolig meget over stregen!!

• #3   14. dec 2011 Det er dyremishandling på så mange planer! smiley

Og hende der træneren er da heller ikke for klog at hører på.

De er jo IKKE kæledyr, de er vildt dyr.

• #4   14. dec 2011 Slet ikke. Den burde komme i et reservat eller zoo, hvor de har forstand på aber, og de bliver behandlet som vilde dyr.

• #5   14. dec 2011 Stakkels små aber smiley
    Tænk at de fjerner alle deres tænder, fordi den har bidt

• #6   14. dec 2011 der er så delte meninger nadja smiley

• #7   14. dec 2011 Det er død ærgerligt med sådan nogle programmer, for de er rod til en masse problemer for dem der holder den slags dyr, på forsvarlig vis.

Der er mange mennesker der ude, der kan finde ud af at behandle deres aber på en forsvarlig måde, og have dem i gode, sociale flokke, hvor de lever et naturligt liv.
    En del private har faktisk større held med avl på truede arter, end mange professionelle har - men det er ikke den type mennesker, der vises i sådan nogle "dokumentarer".

Nu er det kun lovligt at holde silkeaber i Danmark. Det er stadig noget der kræver meget forarbejde, og ikke bare noget man lige får.
    Hvad sådan et program så ikke kommer ind på, er alle de mennesker der kæmper imod den slags, og tager de dyr til sig, der er blevet behandlet helt forkert.

Men nu er TV2 jo også gode til, at sende programmer der langt fra viser sandheden, men kun den negative side af ting...

• #8   14. dec 2011 Nadja:
    Helt enig!

Det er forkasteligt at man gør sådan, med nogen som helst form for dyreunge, udelukkende for at få et mere "tamt" dyr.
    Der findes ingen genveje. Så må man sq købe sig en hund eller en kat, hvis det skal være så tamt!

• #10   14. dec 2011 Jamen mennesket er en særdeles usmagelig race, - det er vi bare, på mange måder.

Men ja, desværre så er det kun dårligt nyt som sælger - så fokus på dem som faktisk formår at gøre tingene ordentligt sker sjældent og dét er altså trist.
    - Medierne kører de negative ting helt op i en spids og folk sluger det råt, uden at tænke på hvordan det er vinklet og stillet op og hvor meget er så sandheden og hvor meget er lige manipuleret, stillet an osv.? smiley

• #11   14. dec 2011 Syntes at det var meget bizart at se på.
    Jeg mener som udgangspunkt at man jo i teorien kan holde alle dyr som "kæledyr" ... med det ord mener jeg mere at man kan holde dem i fangenskab.
    Det er et spørgsmål om pleje og pasning...
    Men at tage et dyr og menneskegøre det i en sådan grad... det er der i min verden intet der retfærdiggøre. De kvinder burde få sig nogle flere børn eller deltage i noget gratis arbejde på et lokalt børnehjem. At slå tiden ihjel med at gøre en stakkels lille abe afhængig af sig, for derefter at skille sig af med den hvis den bliver en vanskelig teenager... det er simpelthen for meget "smid-væk kultur" til mig.
    Egentlig kan jeg som udgangspunkt godt forstå hva Nadja snakker om... dog mener jeg at der er en elementær forskel på at tage en abeunge fra sin mor når den er en måned gammel og så til at tage et æg og udruge i en rugemaskine og derefter håndopmade den.
    Men at vi mennesker gør hva der passer os er desværre ingen større nyhed, og der er alt alt for mennesker der avler dyr for pengenes skyld og alt alt for mange mennesker som køber dyr og har dem så længe de er sjove og spændende og ikke udgør et problem.

• #12   14. dec 2011 Tja, så kan vi jo ta' noget så basalt som hvor hurtigt kalve kommer fra deres mor når vi snakker malkekvæg - de får lige råmælken og så er det farvel mor og halløj lille trist boks!

Dét forstår jeg så heller ikke, for der går flere dage før morens mælk må bruges i produktionen igen, og jeg synes man hører om den ene ko efter den anden som får yverbetændelse m.v. efter de har kælvet - men eftersigende skulle det være værre for dem at blive adskilt hvis de har fået et par dage sammen.
    - Bare ikke en rar måde at gøre det på.

Ja, og tyrekalvene ryger jo så direkte til aflivning - nogle er så begyndt at sælge dem videre til opfedning, men læste en artikel om at over 20.000 tyrekalve hvert år aflives kort efter fødslen når vi taler om malkekvæg - fordi det har det forkerte køn!

Igen, menneskeracen er sgu ikke særlig veludviklet!

• #13   14. dec 2011 Ja så det godt smiley
    Min mor sad og tudede, så jeg kom ind for at se hvad det var for noget hun så.
    Det var godt nok synd med den lille abeunge som hende the housewife skulle adoptere, og hun havde en 4 årig søn!? Den stakkelse unge burde da være hos sin RIGTIGE abemor (som nok bare er en avlsmaskine), og slet ikke et menneske der vil gøre den til noget den ikke er og aldrig vil blive.
    Hvis det skal være lovligt at have vilde dyr i fangeskab, så kunne de i det mindste lave en lov om at det kun var professionele folk med erfaring, folk som kunne give dem naturlige omgivelser der skulle eje sådanne eksotiske ikke-domestikerede dyrearter.

• #14   14. dec 2011 Helt enig i det du siger Rollo.

Dyrevelfærden er nu langt fra i orden her i landet, og det er den heller ikke i mange andre lande for den sags skyld.

• #15   14. dec 2011 det var ganske usmageligt - og ja jeg tilslutter mig 100% her - ren dyremishandling!

• #16   15. dec 2011 Altså jeg er super dobeltmoralsk, for nej jeg er ikke stoppet med at drikke mælk (Det er så sjældent vi køber noget mælk, men stadig) - men der er helt klart noget galt med dyrevelfærden, og jeg er så så gammeldags at jeg synes problemet ligger i at al form for landbrug er gjort til noget stort fabriksagtigt og de små landmænd bliver udryddet!
    - Det er ggia farme, med giga produktioner og der er ikke plads til andet end "lige på og hårdt".

Tilgengæld så prøver jeg på at gøre tingene bedre ved at støtte dem jeg synes gør det ordentligt - dvs. kød køber jeg helst i kvarte/halve dyr, fra steder hvor man ved dyrene har haft det godt, dvs. direkte fra opdrætteren.
    - Der mangler endnu nogle at købe mælk fra, men mon ikke det kommer? smiley

• #17   15. dec 2011 Jeg er helt enig med jer alle.. Hvis det var så absolut nødvendigt at have et vildt dyr så skal den da for pokker ikke gå med ble og tøj og hva dved jeg.. Nej så skal den have naturlige omgivelser og god plads.. Og muligvis have selskab af endu en abe så den har selskab fra dens egen race og kan leve i det mindste lidt naturligt..

• #18   15. dec 2011 det med abarne er mega synd de sidder bare der i deres lille bitte bur hvis ikke de bliver behandlet som en lille baby smiley altså så få dog en rigtig baby hvis de så gerne vil lege mor smiley de skal da IKKE bruge dyr X(!!!!!!!!!!!

• #19   15. dec 2011 I DK ville det faktisk være ulovligt at holde dyr på den måde.
    Aber skal gå med artsfælder, og det ville også være ulovligt at tage ungerne fra så tidligt.

<i>
    § 2. Enhver, der holder dyr, skal sørge for, at de behandles omsorgsfuldt, herunder at de huses, fodres, vandes og passes under hensyntagen til deres fysiologiske, adfærdsmæssige og sundhedsmæssige behov i overensstemmelse med anerkendte praktiske og videnskabelige erfaringer.
    </i>

• #20   15. dec 2011 Nadja:
    Jeg ved at Dansk Primatsammenslutning tager det meget seriøst...
    Problemet er, at det ofte er organisationer som DB der er inde over, og de er ikke interesserede i at vise det fra den positive side. De er udelukkende interesserede i at få det gjort ulovligt at holde alt der kan betegnes som eksotiske dyr.

• #21   15. dec 2011 Jeg blev også forarget, det var iorden med mig at man holder aber, hvis man gjorde det for at hjælpe dyrene. Det er ikke iorden at klæde dem på som små babyer, operere tænder væk. Syntes også at det er synd at når man finder ud af at aber ikke er et kæledyr på samme måde som en hund eller kat så bliver De sat i bur og kaldet adfærds vanskelige, når det faktisk er naturkig opførsel for dem.
    Tror sgu at jeg skal til at give min rotte tøj på:) Tror det ville klæde hende en hel del med en lyserød kjole smiley

• #22   15. dec 2011 Anni:
    Mit største problem ligger i operative indgreb, og at man holder dem alene.
    Det med at holde dem alene, er direkte dyremishandling, der fører til dybt forvirrede og ofte traumatiserede dyr, der ikke aner om de er aber eller mennesker...

• #23   15. dec 2011 Det er nu hellere ikke iorden at behandle dem som små mennesker, det er dyr og sådan skal De behandles. Jeg bliver også forarget over at De holdes alene og at De bliver kasteret og får fjernet hjørnetænder.

• #24   15. dec 2011 Dyr er dyr, Dyr skal behandles pænt men som dyr, ikke mennesker

Kommentér på:
Er jeg den eneste der forarges?! Tv 2

Annonce