801 visninger
|
Oprettet:
Dyrepoliti i Danmark? {{forumTopicSubject}}
Hej. Godt nok er jeg kun 11 år gammel og fylder snart 12. Ja jeg er ung.. Men er der nogle der er enige med mig i at Danmark mangler et dyrepoliti? Et som tager ud og chekker en hver anmeldelse osv. Altså ja vi har Dyrenes Bskyttelse og hvad ved jeg, men der skal VIRKELIG være mishandling i det før de bare tænker på at tage der ud.. Jeg ville virkelig ønske at Politikerene ser det i øjnene og skaffer et Dyrepoliti i Danmark.
(Min Mening)
apr 2011
Følger: 19 Følgere: 18 Gnavere: 2 Emner: 157 Svar: 642
Ligesom man ser på Animal Channel, det mangler vi virkelig herhjemme. En kammerat og jeg har længe snakket om at vi burde starte sådan et op! Men hvad kan en fjortenårig og en syttenårig gøre, altså.
aug 2011
Følger: 57 Følgere: 67 Gnavere: 8 Emner: 87 Svar: 2.013
maj 2011
Følger: 13 Følgere: 9 Gnavere: 1 Emner: 2 Svar: 29
Men hva man kan gøre .... joo .. man kan da skrive til dem der bestemmer..
aug 2011
aug 2011
maj 2010
Følger: 17 Følgere: 88 Gnavere: 5 Emner: 79 Svar: 4.006
For det første, vil jeg gerne vide hvor folk vil få pengene fra? Der er knapt penge til at få det normale politi til at virker, så hvordan skal vi helt præcist finansiere et dyreværnspoliti?
Efter min mening, burde man i stedet finde ud af at få vores rigtige politi finansieret på en sådan måde, at de kunne tage hånd om alle deres opgaver, på en ordentlig måde.
Man burde også finde penge til, at kunne ansætte mere politi end man kan i dag. Faktum er, at der ikke engang er penge til at ansætte en politistyrke der er tilstrækkelig stor.
Man kunne f.eks. starte med mere færdselspoliti, der gav bøder. Der er rigtig mange der f.eks. kører for tæt, eller lige overskrider fartgrænsen en smule, men de slipper. Jeg ville formentlig også ende med en bøde, men så må det være sådan.
Det ville give politiet en del flere penge, og hvis det så blev forvaltet ordentligt, ville politiet pludselig have tiden og overskuddet, til alle de arbejdsopgaver de har.
Så kunne vi også bruge politiet i dyreværnssager. Loven er til det, og der findes kurser de kan tage, hvor de bliver i stand til at behandle det fornuftigt.
Dyrepolitiet man ser på fjernsynet, er ikke så rosenrødt som mange går og tror her hjemme.
Mange steder er det slet ikke et reelt politi, med beføjelser som politiet, men de kan alligevel finde på at te sig som en officiel instans, og begå ulovlige handlinger.
aug 2011
maj 2010
Men jeg vil stadig gerne vide, hvordan dem der mener at vi skal have det, har tænkt sig at få det finansieret?
Vi kommer også ud i nogle helt andre problemer, for der er jo folk der skal uddannes til det.
Først og fremmest, skal man lærer at man ikke må reagerer på følelser. Næsten alle dem der proklamere at de gerne ville have sådan et job, bliver vanvittigt følelsesladet, så snart de ser noget <i>de</i> mener ikke er i orden, men måske rent faktisk er helt fint.
Det dur jo heller ikke, at man angriber som det første. Det vigtigste må være at undervise og uddanne befolkningen, da størstedelen af dem der bryder loven mht. dyr, ikke ved at de gør det.
Så skal vi også finde penge til uddannelsen, med mindre det skal være en uddannelse, man selv betaler for. Men det skal det formentlig ikke. Det skal nok være noget, hvor man er SU berettiget. Og så er vi igen tilbage ved, at der ikke er nogen penge, og pengene skal tilbage til samfundet igen, på en eller anden måde.
Vores alm. politi er forhadt, og har knap tid til at tage sig af den almene borger. Hvordan mon det bliver for et dyreværns politi? Det er jo ikke politiets skyld, at de ikke har tid til noget. Det er dårlig strukturering fra toppen, og det er så dem på gaden det går ud over.
Pointen er bare, at det ikke er så simpelt. Man kan ikke bare starte noget, hvis man ikke har pengene, og med den krise vi sidder i for tiden, så kommer pengene ikke ind.
Det ville være flere arbejdspladser, men ikke gode arbejdspladser, der kunne hive penge hjem til DK, derimod arbejdspladser i det offentlige, der i sidste ende ville belaste samfundet endnu mere.
Det har vi simpelthen ikke råd til.
maj 2010
Så man skal lade være med at se realistisk på det?
Du glemmer også noget, når du snakker om andre uddannelser med dyr.
Det er kun de færreste der ender med at arbejde for staten. Langt de fleste kommer ud i det private erhverv.
Så for at det skal kunne sammenlignes, skal et evt. dyrepoliti være en privat institution, og så kan den ikke bruges til noget som helst.
Som sagt: Få politiet til at fungerer optimalt. Loven er helt fin (Har den været længe, men fordi man ikke kan finde ud af at efterkomme den, skærper man lovgivningen. Det er der ingen grund til, når problemet stadig ligger i det offentliges evne til at håndhæve loven).
Hvis politiet havde ressourcerne til at gøre alt det de burde, så ville man helt automatisk også få mere fokus på dyrene. Der blev jo uddannet specielt personale inden for politiet, for nogle år siden, der kunne varetage dyreværnssager. Men pengene var der ikke, og er der stadig ikke, til at politiet kan tage hånd om sagerne.
Brug kræfterne på at få politiet til at fungere optimalt, frem for at lægge dem et sted, hvor kræfterne bliver spildt.
maj 2010
Det er desuden ikke det værd, hvis vi begynder at oprette en række nye offentlige institutioner, der ender med at ruinere Danmark.
aug 2011
maj 2010
Jeg forstår ikke helt hvor din veninde vil få pengene fra.
Hun må da om nogen, kunne sætte sig ind i de problemer politiet har, med at de slet ikke kan løse alle de opgaver de burde...
Det ved jeg da fra min farbror og faster, der har rigtig mange år på bagen, i det danske politi.
maj 2010
aug 2011
Stald B. G - Er enig med dig og din "veninde".
maj 2010
Problemet er, at du ikke kan sammenligne en offentlig instans med WSPA eller andre dyreværns organisationer.
Hvis vi begynder at give den slags opgaver til private organisationer, kan man ikke være sikker på, at de holder sig inden for love (bare se på Alle Dyrs Ret, Anima osv. De dyrker i den grad selvtægt. Så er de ikke et hak bedre, end dem de prøver at "bekæmpe").
Det ville kræve en omstrukturering af hvad vores skattepenge skal gå til.
I forvejen bruger man pengene helt forkert. En lang række skatter og afgifter er oprindeligt øremærket til specifikke formål, men pengene bliver ikke længere brugt her, fordi man fra politisk side mener, at de gøre større nytte andet steds.
Dyrepoliti i Danmark?