{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
520 visninger | Oprettet:

At stjæle andres billeder? {{forumTopicSubject}}

Jeg er efterhånden godt træt af at finde vores produktbilleder og billeder af vores dyr rundt omkring på nettet i diverse annoncer - inkl. herinde.
Det er som om at nogen mennesker tror, at fordi man kan finde billeder via Google, så må man STJÆLE andres billeder.
Og ja det er jo faktisk tyveri for man har ophavsret på ens billeder.
Det er ulovligt at benytte andres billeder uden tilladelse - også selvom man har googlet dem.

Man går da heller ik bare ind i andre fremmede mennesker garage og "låner" deres skovl uden at spørge om lov - og uden at betale for den!
I princippet er man berettet til at sende vedkommende, der har stjålet ens billeder, en faktura - og såfremt den ikke betales kan man tage sagen videre via en advokat.
Det er dog aldrig kommet så vidt for os, men vi har da oplevet at være nødt til at sende en faktura for misbrug af billeder.
Det er enormt irriterende og frustrerende at andre mennesker ikke har respekt for ens ejendom og alt det arbejde man lægger i det!

Hvad synes i om det?
Oplever i det samme?
Og hvorfor er det nogen folk er SÅ uvidende eller ikke i stand til at tænke selv?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At stjæle andres billeder?
  • #1   11. okt 2011 Jeg tror kun jeg en enkelt gang har oplevet at mine billeder blev brugt uden tilladelse. Det var en der ville oprette en fake-rotte herinde og derfor havde stjålet et par af mine billeder.

Men ja, jeg støder OFTE på billeder, som er taget enten fra Jer eller andre virksomheder. I det hele taget hvor man kan se, at det bestemt ikke er sælges billede.

Jeg forstår ikke at det kan være så svært at tage billeder selv af de ting man vil sælge. Specielt har det betydning for standen, da tingene ofte er brugt og man kan jo ikke se hvordan det ser ud, når det er et fremmed billede af en ny vare, der vises.

• #2   11. okt 2011 Jeg oplever det også med jævne mellemrum. Det har dog en lidt præventiv virkning at man sætter vandmærke på.

Men det afholder ikke dem som er virkelig ligeglade. Jeg oplever det også med teksterne på min hjemmeside dem stjæler folk også som det passer dem.

Folks moral hvad det angår er lav. Jeg fik engang og vide at når man have lagt billeder og tekster op på internettet så måtte alle tage det og bruge det. Det kunne man forvente....

Øøøh nej sådan er det så ikke...

• #3   11. okt 2011 Sørgeligt folk ikke kan holde nallerne for dem selv eller i det mindste tænke selv - men nej, det er ikke muligt.
    Oplever selv en gang imellem at få stjålet billeder - og det er p!sse irriterende. Har mange gange stødt på annoncer herinde og andre steder med LUX billeder, så forstår udemærket din frustration.

• #4   11. okt 2011 Jeg har heldigvis aldrig oplevet det.. i hvert fald af hvad jeg ved :).. men kan da sagtens forstå at det er pisse træls at folk stjæler ens billeder.. ville selv blive rigtig sur over det

• #5   11. okt 2011 Jeg oplever det også indimellem med mine billeder - dog ikke dem af marsvinene.. Jeg oplevede sågar en gang, at mine billeder blev stjålet til reklamefotos for en kædevirksomhed i Holland. Er stadig dødarrig over det!

• #6   11. okt 2011 Det kommer sådan lidt an på hvad sammenhængen er, og hvem der gør det.

En venlig henstilling om at det ikke er i orden, kan afhjælpe en lang række tilfælde.
    Nogle mennesker er simpelthen ikke klar over at det virker sådan, og der er ingen grund til at sætte himmel og hav i bevægelse, hvis de har det fint med at fjerne det igen, og så er det det.
    Jeg har da set tilfælde, hvor folk ikke har kendt til lovgivningen, og så er der blevet kørt hetz mod dem, samt trusler om bank hvis de ikke fjernede tingene...

Jeg ser et eller andet sted også på det som et kompliment, dog mener jeg helt klart at der skal spørges om lov, og så skal der gives en kildehenvisning.

Jeg har kun oplevet det med tekst.
    Har en gang oplevet at noget jeg havde skrevet, blev brugt på en hjemmeside.
    Oprindeligt gjorde jeg selv opmærksom på problemet, og da der så blev bedt om lov til at låne, sagde jeg ja.
    På et senere tidspunkt udvikler tingene sig, og jeg føler ikke længer jeg kan stå inde for den hjemmeside, og dem der står bag. Hold da helt op det var besværligt at få det igennem til vedkommende -_-;
    Pludselig kunne de bare gøre hvad der passede dem, og jeg havde slet ikke noget at skulle have sagt - men tingene blev da fjernet til sidst.

Så det er ikke fordi jeg ikke kan forstå irritations momentet.
    Men ja, til tider er det simpelthen manglende viden, og det synes jeg ikke rigtig man kan klandre folk for.

• #7   11. okt 2011 Jeg har brugt en hjemmeside der hedder www.minstald.dk. Der oplevede jeg MEGET ofte at folk huggede mine billeder herinde fra, og ikke blot mine billeder, men billeder af mange forskellige kaniner. Det blev så slemt med mine billeder til sidst, at jeg konsekvent truede med at melde til politiet, når et billede blev nupset fra mig. Så kan det nok være, at det blev fjernet i en fart.

Kommentér på:
At stjæle andres billeder?

Annonce