991 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Pia S
Pia S
Følger: 1 Emner: 22 Svar: 94

en lille "undring" en lille "undring"

Hmm. Undrer mig lidt. Har fået rigtigt god hjælp her fra, hvilket jeg er så taknemlig for. smiley Men undrer mig en anelse over de bryske svar, der engang imellem kommer. Jeg har haft kaniner de sidste 6 år, og det har altid fungeret fint, uanset om de har gået 2 sammen eller ikke. Har aldrig haft en kanin der bed mig eller overhovedet noget i den retning. Har haft kaniner der var rigtigt tamme og mindre tamme. Mine kaniner nu kan jeg trods alt "kalde" på og så kommer de. Dette er ikke kun ment til mig, med de bryske svar, men til alle. Man søger jo bare noget hjælp i ny og næ, og det behøver ikke betyde alverdens for jer, men rigtigt meget for den der spørger. smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.
  • Løs vandhand skal fastgøres 499 kr.
  • Rep af vaskemaskine 600 kr.
  • Skridsikker måtte 800 kr.
  • Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  en lille "undring"
  • #1   24. jun 2011 tror det tit kommer an på emnet.. Jeg bliver fx sur når en person spørger om hvad det vil sige at få unger EFTER hun har parret kaninen.. Elller den evindelige diskussion om hvorvidt kaniner bør gå sammen..

Så ja, jeg er én af dem der sommetider kan miste tålmodigheden .. det er jeg ikke for stolt til at kunne indrømme..

• Pia S
    Pia S Tilmeldt:
    maj 2011

#2   24. jun 2011 Det er også fint at indrømme. Og glad for du siger det. Men syntes bare tit, at man har sine kanininer eller marsvin, eller et eller andet dyr. Og det her er bare en rigtigt god side, i hvert fald for mit vedkommende- Folk der deler den samme interesse som mig- hvilket jeg ikke har i hverdagen. Så derfor mente jeg bare, at når vi alle egentlig "arbejder" for det samme, burde der ikke være så mange bryske svar. Man lærer jo hele livet, og det er ligeså vel med kaniner, eller andre dyr. Men som sagt, et rigtigt godt forum, til både det ene og det andet.

• #3   25. jun 2011 tit bliver der også stillet spørgsmål som har været 200 gange før, og i stedet for lige at kigge hurtigt i forumet bliver der startet et nyt emne. Syntes der er lidt ærgerligt at folk ikke gider tage sig tid til at kigge lidt rundt efter et svar, det virker som om de er for dovne

• salem .
    salem . Tilmeldt:
    apr 2010

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 17
    #4   25. jun 2011 Tania zofia: i stedet for at blive sur kunne man jo os bare være glad for at man kan hjælpe nogen som står på bar bund de spørger jo fordi de ikke hvad noget omkring det emne og husk lige du selv kan spørge dumt en dag og hvordan ville du så ha det hvis folk blev sure frem for at ville hjælpe ;o)

• > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.127
    #5   25. jun 2011 Salem: Det er meget uansvarligt at avle, uden at vide noget om det.

Jeg bliver også sur, når folk spørger om råd, og ikke retter sig efter dem.

Spørgsmål: Må mine kaniner godt blive gående sammen?
    Svar: Nej. De kan skade hinanden rigtig meget.
    Svar til svaret: Jamen de elsker hinanden højt, så jeg lader dem bare blive sammen.

- Så bliver man altså sur/irriteret.

• salem .
    salem . Tilmeldt:
    apr 2010

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 17
    #6   25. jun 2011 Gangster's mor .: ja men er det så ikke fint at du kan gå ind og hjælpe i stedet for at stå som en sur gamle tante for er faktisk ret sikker på at du kommer længst med det første.
    Det må da være rart og sidde med en viden der gør at du kan hjælpe andre.

• #7   25. jun 2011 Man kan jo ikke hjælpe folk der ikke VIL hjælpes.

Det ser man gang på gang på diverse fora, og osse i diverse aldersklasser, at der bliver spurgt... men fisket efter et bestemt svar. Og når det svar så ikke kommer, så bliver spørgeren enten tøsesur eller fortsætter bare med at gøre det, som de håbede folk ville svare.

Jo, det er faktisk pænt irriterende.
    Hvorfor spørge om noget, hvis man alligevel kun vil lytte til et bestemt svar.
    Så spilder man helt ærligt folks tid.

• #8   25. jun 2011 Jeg er helt enig med Tanja Zofia fordi INDEN man parrer kaninerne skal man læse om det så man ved hvordan man skal tackle ungerne ! Man skal også vide en masse om det selvom du ikke har planer om at parrer.

• #9   25. jun 2011 Citat: "dog kan jeg godt miste tålmodigheden men det er mere når folk svarer som om at de ved ALT og ikk kan acceptere at de egentlig tager fejl, eller folk som blander sig i det mindste."....

Det første kan jeg sagtens nikke genkendende til - det er da irriterende.. Men det andet?! At man bliver irriteret over, at folk blander sig i det mindste. Den har jeg meget svært ved at forstå. Alle har da ret til at kommentere i et forum, et forum er vel ikke tilegnet bestemte personer herinde. Kan være det er mig, der misforstår hvad der bliver ment her, men jeg synes det lød forkert i mine ører.

• #10   25. jun 2011 Den diskussion der gør, at jeg taber hovedet, er den uendelige diskussion omkring 2 kaniner sammen eller ej. Jeg kan virkelig blive arrig når jeg føler at folk ikke overholder deres kaniners behov fordi at de synes at de "hygger sig" fordi de slikker hinanden, ligger og putter osv. Det går mig så meget på fordi jeg føler at man skal sætte sig ind i ens kaniners signaler inden man anskaffer sig et dyr. Alle kan jo begå fejl, men når der ikke bliver argumenteret bedre for at ens kaniner skal gå sammen end med "de hygger sig jo sådan" kan jeg virkelig blive rigtig arrig, og det lægger jeg ikke skjul på smiley

• #11   25. jun 2011 Diana O
    Nej, du har helt ret. Der er jo osse den del af det, at når man lægger noget ud til offentligheden, så mister man al kontrol over hvem og hvordan der kommer respons på det.
    Min holdning er så, at hvis ikke man kan acceptere det, så bør man tænke sig om en extra gang inden man sender noget ud i æteren.

• #12   25. jun 2011 Sweet Leafs Opdræt:
    Ja, det synes jeg du har helt ret i. Man må jo acceptere de svar der kommer. Ellers må man spørge en dyrelæge til råds, hvis ikke ekspertisen man behøver er til stede herinde.

• #13   25. jun 2011 Inge-Lise:

Nåååe okay! Ja, det forstår jeg godt. Det har du helt ret i - det er irriterende!
    Der findes også nogen, som retter andre på en meget dum måde og nærmest starter en diskussion hver gang.

• #14   25. jun 2011 Hehe.. Det var sikkert bare mig, der misforstod hvad du mente. smiley

• Pia S
    Pia S Tilmeldt:
    maj 2011

#15   27. jun 2011 Glad for alle de svar/menuínger der er kommet til kende. Og styrker bare min tro i, at dette er et forum, for og med dyr, og at vi prøver at hjælpe hinanden. Syntes at det er fantastisk, men var bare ked af alle de "kedelige" svar der en gang imellem kom. Men for at vende tilbage - desværre - med de 2 kanininer sammen, så handler det også en hel del om plads.

• Pia S
    Pia S Tilmeldt:
    maj 2011

#16   27. jun 2011 altså meninger smiley

• #17   1. jul 2011 jeg tror at en stor del af "problemet" kommer af at langt de fleste herinde elsker dyrene så højt at der bliver kæmpet med næb og klør hvis der ses at et dyr ikke har set så godt som det nok burde. ^^

det eneste problem jeg har haft er at jeg nogen gange har syntes at visse brugere har været noget "pernitten", altså dvs at der har været forargelse over at dyrene har lavet noget andet end man måske lige plejer at lave med dem. (de fleste gange nok med tanke på om dyret bliver for stresset eller lignende), men det plejer jeg at blive provokeret over, da jeg er meget imod at dyr i bur, blot er i buret uden at opleve noget nyt bare en gang imellem smiley

Selvom problemet for det meste (efter hvad jeg kan se), er misforståelser. for damn, hvor kan ting på skrift nemt blive misforstået og set som sur og anklagende smiley
    (husk smileys!!! smiley :))

Kommentér på:
en lille "undring"

Annonce