Aktiviteter til gamle marsvin?! Aktiviteter til gamle marsvin?!
Hej! Jeg har et marsvin på 5 år, og hun mangler simpelthen noget at lave! I hendes bur er et hus, en bro, et flettet trærør, hø, og selfølgelig mad og vand. Men jeg har bare på fornemmelsen at hun keder sig rigtig meget! Hun HAR Boet med 3 andre marsvin men de er desværre alle døde nu. Jeg har hende oppe af buret 1-2 gange om dagen men ja... hun mangler noget sjov! Jeg går i 6 klasse og jeg kan godt lide at lave ting selv men jeg vil bare også gerne have at det ser ordenligt ud! Så skal jeg lave noget legetøj selv eller købe noget, og hvad kan marsvin overhodigt li’ At lege med?
jan 2017
Følger: 4 Følgere: 40 Gnavere: 2 Svar: 13
Jeg har selv 2 marsvin som elsker mad. De synes, at kuglen er sjov at lege med.
Det ville også være en god ide, at have dit hø i en kugle https://www.zooplus.dk/shop/smaadyr/legetoej_transport/marsvin/187115
Marsvin elsker at blive udfodret for at få deres mad.
jan 2019
Følger: 12 Følgere: 7 Emner: 3 Svar: 5
mar 2012
Følger: 15 Følgere: 22 Gnavere: 1 Emner: 93 Svar: 4.241
Køb evt en voksdug og et løbegårdshegn (eller et par meter voilerenet og klip det ned i 40 cm højde) og lav en legeplads til hende indendørs så hun kan komme ud af buret og rende lidt rundt der (igen med gemt mad som motivation) mens du laver lektier fx.
marsvin har en god lugtesans og høresans, men ikke et særligt godt syn. De ser ikke mad der ligger stille men lugter sig frem, så du kan godt gemme det i tomme toiletpapirsruller man lige bukker sammen i ender med guf indeni fx, eller andet der godt må ødelægges, for det vil hun nok gøre for at få fat i det:)
jul 2014
Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 48
jan 2019
Følger: 12 Følgere: 7 Emner: 3 Svar: 5
jul 2014
Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 48
Jeg tror alle der har haft marsvin keder den problematik med at det er "skruen uden ende" med at når man mister et marsvin så man få få et nyt til selskab. Men de dør jo aldrig samtidig så det er nemlig en lidt dum problematik. Jeg synes du skal prøve at skrive i de to grupper på Facebook der hedder "Alt om marsvin" og "Marsvin i DK". Dem er jeg selv medlem af, og der deler alle marsvine-elskere billedere, tips, råd og gode ideer med hinanden. Her kan du også søge efter et "låne marsvin". Det skylder man sit gamle dyr at gøre så det får en værdig alderdom inden det rejser bort.
Løbegård ved jeg kan købes i MaxiZoo men ellers er de meget billige på nettet hvor de kan bestilles hjem
mar 2012
Følger: 15 Følgere: 22 Gnavere: 1 Emner: 93 Svar: 4.241
Aktiviteter til gamle marsvin?!