316 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Kameraspørgsmål Kameraspørgsmål

Er lidt i tvivl om hvilket kamera jeg skal vælge.
- Normalt sværger jeg til Canon, og har faktisk ikke haft andet end Canon-kameraer.

Men vakler lidt i mellem at købe et Canon EOS 550D eller et Nikon D3100.
- Der er alligevel en 2500krs prisforskel de steder jeg kigger, og tænker om forskellen er særlig stor når kameraet er til "hobbybehov"?

Nogen der har nogen erfaringer med de to kameraer, og kan fortælle om de er forholdsvis "brugervenlige"? Er de dyre at købe objektiver til m.v.?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af 5g til tv 1.700 kr.
  • Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kameraspørgsmål
  • #1   26. maj 2011 Min far er stor fan af Nikon, så han har også D3100. Jeg har brugt det flere gange, og synes det er rigtig godt, både god kvalitet og brugervenlig. Men om det er dyrt at købe objektiver til, ved jeg ikke rigtig noget om smiley

• #2   26. maj 2011 Jeg har et Nikon D3100 og jeg er yderst tilfreds med mit smiley Jeg gav 5500 kr. for mit med 18-55mm og 55-200mm linse, to UV-filtre, taske og 8gb SDHC kort i expert.. Mit D3100 er mit første spejlrefleks og det er faktisk overraskende brugervenligt, og i starten brugte jeg GUIDE-funktionen rigtig meget. Objektiver til Nikon er ikke helt billige, men du kan også vælge at købe brugt fx på fotostart.dk - jeg vil dog sige, at hvis du starter med et D3100 kit med 18-55 og 55-200 så er du godt kørende smiley

Jeg kan godt ligge nogle billeder her ind som jeg har taget, hvis det er du skal bare lige skrive til mig (-;

• #3   26. maj 2011 Line, - hvor har du købt dit henne? Lyder som en fair pris!

• #4   26. maj 2011 Jeg købte mit i Expert... Det var egentlig et Nikon D5000 de havde på tilbud til 4500kr. med 18-55 og 55-200 VR, men da jeg kom op i Expert var det udsolgt her i byen, så de ringede til Hjørrings afdeling, og ham der tog telefonen i Hjørring sagde, at de ville sende D3100 her ned så jeg kunne købe det til samme pris... Jeg hentede det så bare i Hjørring, hvor der også var mere udstyr oppe smiley

-Det var en meget fair pris, for på daværende tidspunkt D3100 med 18-55 alene i 5500kr. smiley

• #5   26. maj 2011 Årh nice! *GG* Ikke dårlig opgradering!

• #6   26. maj 2011 Nej, slet ikke!! Nu er D3100 så faldet i pris da Nikon har introduceret D5100 smiley

• #7   26. maj 2011 Jeg har et CANON 550D og jeg er fuldt tilfreds smiley

Kommentér på:
Kameraspørgsmål

Annonce