Renlighed hos kaninunge? {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen.
Jeg fik i lørdags (5/5) en sød lille kaninpige (hermelin mor og løvehoved far). Hun bor i min lejlighed, men planen er at jeg flytter på landet til september så hun kan komme ud på græs hver dag og ikke kun i weekenderne når hun skal med hjem til mine forældre og deres kanin.
Hun bor i et stort bur i min lejlighed (100x60x60) hvor hun har 3 etager og et rør at gå i fra 1. til 2. sal.
Nå men mit issue er så at jeg er usikker på hvorvidt jeg får hende til at benytte det hjørnetoilet jeg har sat i?
Hun bruger hele den nederste etage som toilet lige pt. og har samlet alt hun har lavet, både vådt og tørt, og puttet i toilettet så hun kan lugte det er der den slags skal ske.
Hvordan får jeg hende til at bruge hjørnetoilettet? Skal jeg bare give hende mere tid på samme måde eller skal jeg fjerne alle spåner fra gulvet på nederste etage så det kun er i toilettet der er blødt og rart at gå på toilet?
Kom gerne med jeres erfaringer og råd
Jeg vil gerne at hun på sigt kan løbe i hele min lejlighed, men vil ikke lukke hende ud og gå selv, før at hun i det mindste er renlig i sit bur.
nov 2013
Følgere: 31 Gnavere: 1 Emner: 2 Svar: 250
Du kan også prøve at hænge høhæk over toilettet så hun kan sidde og spise imens.
Renlighed hos kaninunge?