804 visninger
|
Oprettet:
Hækle hjælp!! {{forumTopicSubject}}
Jeg vigerne lære og hækle og syntes det ser lidt svært ud
men vil igang men skal ned og købe hækle nåle men hvad for nogle skal jeg købe? er helt forvirret hehe
maj 2010
Følger: 17 Følgere: 88 Gnavere: 5 Emner: 79 Svar: 4.006
Figurer eller tøj?
Hvis det er tøj (såsom huer, benvarmere og handsker) kan du gå ned i en velassoteret garnforretning og bede om nogle bøger eller hæfter om hvordan man hækler. Du skal nok op i en str. 8 eller 9 vil jeg tro, men det kommer lidt an på hvor store maskerne skal være.
Hvis det mere er figure du er int. i, så er bogen <b>Virka Amigurumi</b> rigtig god, men den er ikke oversat fra svensk, så der er nogle ting der kan virke forvirrende.
Ellers fandt jeg for et stykke tid siden den her hjemmeside:
http://planetjune.com/
Hun har nogle gode vejledninger til hvordan man hækler, og så har hun et par gratis mønstre.
Igen er vi ude i figurer.
Hun har også nogle mønstre man kan købe, og så hente pdf'en ned. De er relativt billige, og okay nemme at forstå
jun 2010
Følger: 3 Følgere: 1 Gnavere: 2 Emner: 3 Svar: 11
Det er figur. Vil gerne hækle en elefant til min venindes nyfødte. Men ville lige være sikker på at det ikke er super svært at hækle
men prøver lige at kigge på den hjemmeside du skrev.
maj 2010
jun 2010
Følger: 3 Følgere: 1 Gnavere: 2 Emner: 3 Svar: 11
maj 2010
Men du skal købe det.
Der er sikkert også andre mønstre rundt om på nettet, men de er ret flotte inde på Planet june i forhold til hvad man ellers finder rundt omkring.
Hækle hjælp!!