{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.180 visninger | Oprettet:

Hva kraver det at avle Marsvin {{forumTopicSubject}}

Heej GG.

Som i nok kan forstå på overskriften har jeg overvejet at avle på mine marsvin, det er ikke race marsvin, ikke hva jeg ved af i hvert fald .
Har en han i forvejen, og skal nok have min søster's 2 hun marsvin, de er ikke sårlig tamme, og er mellem 9 mdr og 1 år.

Så ved ikke om jeg evt bare skal lade min han kasterere, eller om jeg skal avle på dem, og om det kræver noget af mig. Elller om de kan klare det selv ?

På forhånd tak smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hva kraver det at avle Marsvin
  • #1   30. jul 2011 Først og fremmest - hvis ikke man har en grund til at avle, vil jeg mene man skal lade være. Det er en risiko man udsætter hunnen for hver eneste gang hun skal igennem en drægtighed, og hvis der ikke er nogen grund til det, er det en stor risiko for ingen skyld.

Dernæst skal man overveje hvad man skal med ungerne. Skal de alle sælges? Så er det igen en grund til at lade være. Der er så mange marsvin derude i forvejen at der ikke er nogen grund til at avle bare med det formål. Derudover er der overvejelser som hvor skal ungerne hen - man skal ikke regne med en dyrehandel som aftager da de gerne vil have ungerne så små som muligt og derudover ofte kun vil have hunner eller få hanner osv.

Der er også pengene at overveje. Man kan risikere dyrlægebesøg kl. l*rt en weekend nat fordi hunnen får komplikationer med at føde ungerne eller lignende. Har man råd til det og mulighed for at komme til dyrlæge uden problemer...?

Jeg ville lade hannen kastrere og lade dem gå som hyggedyr smiley

• #2   30. jul 2011 på den mentale side... så er det ikke alle der har temperament til at stå og miste hun og unger pga. fødselskomplikationer... og det er oftest ikke noget særlig hyggelig oplevelse.

Så ja, hvis ikke man lissom har et mål med at avle, så er 'omkostningerne' for høje til at bare lave kuld for sjov.

• #3   30. jul 2011 Okay, så er det afgjort, ingen avl på dem .
    Tak for hjælpen smiley

• #4   30. jul 2011 Selv tak smiley

Kommentér på:
Hva kraver det at avle Marsvin

Annonce