{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.358 visninger | Oprettet:

har et problem håber jeg får svar {{forumTopicSubject}}

hej alle medlemmer jeg har et marsvin og den har fået en fedt knude som dyrlægen ikke kan fjerne og der kommer hvidt tykt væske ud af det hul der er gået op på den så nu vil jeg høre jer hvad ville i gør for dyres eget beste??????????

plis håber i vil hjælpe mig bare skriv hvad i ville gøre i denne sititation

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  har et problem håber jeg får svar
  • #1   16. apr 2010 Jeg vil tro den skal have noget antiniotika af en art for at undgå betændelse... Hvis det var min gris ville jeg ringe og spørge dyrlægen til råds, for knuden væskede vel ikke da du var hos dyrlægen?

• #2   16. apr 2010 Er du sikker på at det er en fedtknude og ikke en byld? Normalt kommer der ikke noget ud af knuder, men bylder er jo betændelse, og der kan netop komme tyk væske ud af.

Lugter det?

• #3   16. apr 2010 hej mia c dyr lægen sage det bare skulle præsse ud men det vbliver hved med at komme igen

hej maria det kan godt være det er en byld i sted for men den vil bare ikke gå væk vi har været hved dyr læge 3 gang og vær gang har vi fået at vide der er ikke mere vi kan gøre men det er jo synt for marsvinet den lider og har smerte og den har fået smertestillene medicin og så har den fået noget medicin som skulle fjerne betændelse men det bliver hved med at komme

• #4   16. apr 2010 Du kan sagtens selv rense den. Det gør jeg med bylder.

Hvis hullet er stort nok, så du kan komme til, renser du med sæbevand og vat til du har fået det materie ud, du kan. Derefter smører du klorhexidinsalve i.

Er hullet lille, så sæbevand i en engangssprøjte (uden kanyle) og skyller med det. Husk altid at skylle med rent vand, inden du smører med klorhexidinsalve.

• #5   17. apr 2010 Enig, det lyder som en byld, Næsten alle mine marsvin, har haft fedt knuder, og de var KÆMPE! og dém kom der altså ikke "snask" ud af:)
    men held og lykke til dig og dit lille marsvin!

• #6   17. apr 2010 ok tak for alle de gode råd jeg vil prøve at gøre hvad i siger og se om det hjælper

• #7   17. apr 2010 Det er ikke en fedt knude hvis den væsker, så er det en byld, du skal presse det gule helt ud og rense det hver dag i 14 dage..

• #8   17. apr 2010 Tanja, jeg kan nu ikke se problemet i at hun selv renser den. Uanset hvad det er, tager den ikke skade af at blive renset.

• #9   19. apr 2010 Det kan umuligt være en fedtknude som det beskrives, min kat er en rigtig slagsbror og får konstant bylder og dem renser jeg som Maria har beskrevet og de er alle gået væk uden dyrlæge besøg.
    Du har netop en fordel ved at der er gåer hul på bylden for så kan du hjælpe dit marsvin af med nogle af smerterne ved at fjerne materien, hvorefter du vasker og smør/pulver med klorhexidin.
    Held og lykke:)

Kommentér på:
har et problem håber jeg får svar

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce