Kaninbebser :) {{forumTopicSubject}}
Så fik Daisy små, fine kaninunger
Det er hendes andet kuld, da hun for ca. tre måneder siden fik en unge, der enten var dødfødt eller som hun selv slog ihjel, da der kun var en. Efter rådgivning fra et århusiansk medlem af Danmarks Kaninavlerforening prøvede jeg at sætte hende og Victor sammen igen efter et par måneder, og nu er der så kommet en redefuld små unger
Men åhh hvor er jeg nervøs for at hun ikke passer dem ordentlig osv.. Dette kuld betyder meget for mig, da jeg vil beholde en han som erstatning for Victor, når han ikke længere er her. Desuden er en unge lovet væk.
Jeg er ikke sikker på, om hun har født natten til i dag eller natten til igår, da hun mandag aften begyndte at rode rundt i redekassen. Vi lod hende få ro, og næsten morgen var kassen stopproppet med hø, men ingen spor af hårtotter, så hun havde umiddelbart ikke plukket sig endnu. I morges opdagede jeg så flere hårtotter, men der var stadig ingen "indgang" at se - altså ingen tunnel i al halmen i hendes redekasse. Jeg tænkte så "Suk, nu skal jeg til at fjerne døde unger, som hun selv har begravet i halmen". Men da jeg får "hul" på halmen kommer der et hulrum og helt nederst en varm rede med sprællevende unger Jeg havde kun en ude, en lille mørk en, men vil skyde på at der er en 4-5 stykker
Jeg havde en vante på som jeg havde strøget Daisy med inden jeg undersøgte reden, for at den ikke skulle komme til at lugte af mig, så hun ville afvise ungerne, men er alligevel bange for at hun skal stoppe med at passe dem...
Åhh jeg er et pyllerhoved
Er I andre også sådan når I (jeres kaniner :p) får unger?
apr 2010
Følger: 57 Følgere: 51 Gnavere: 13 Emner: 8 Svar: 33
du skal huske at når en kanin for unger må der ikke være noget "nyt " i hendes bur det hele skal være som det pjeler (:
jeg har også haft en kanin som slog sine unger ihjel to gange, og folk sagde til mig " hun duer bare ikke som mor " men jeg prøvede en sidste gang og hun fik unger og behldte dem, regner med at sætte hende i fol igen her om en måneds tid (:
men held og lykke og jeg håber at hun beholder dem. ¨
men vent emd at tage dem op, for dit og kanin morens ejet bedste.
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 13 Gnavere: 4 Emner: 11 Svar: 165
Nu krydser jeg bare alt hvad jeg kan krydse
apr 2010
hende jeg skrev om før ventede jeg 3 dage med fordi det havde gået galt de andre gange (:
apr 2010
Hvor tit er det ca. de fodrer dem?
apr 2010
apr 2010
apr 2010
apr 2010
Jeg glæder mig bare til, at der går et par dage, for er de så stadig i live burde vi vel være over den kritiske tid? Så jeg kan komme til at tjekke farver
apr 2010
Madusa, lykky & cookie har unger.
bamseline & pancake venter sig.
håber at pancake er gravid og beholder dem, for faren er næsten lige død, og sidst dræbte hun sine unger
apr 2010
Åhh ja, det er sgi også ret vigtigt så :s Det er så træls når man har en ekstra vigtig grund til at ungerne bare SKAL klare den, for så bliver det hele mere nervepirrende :s
Synes også de "damer" går helt amok for tiden Af alle de hunner jeg tidligere havde passede alle deres første kuld til en guld medalje ligemeget for meget jeg baksede med dem..
Hvad døede faren af? Han blev da ikk særlig gammel?
apr 2010
ja jeg har prøvet det en anden gang også men der blev hunnen desvære ikke gravid
så krydser vierkelig fingre (:
apr 2010
Ja det kan jeg godt forstå Vi kan krydse fingre for hinanden også
apr 2010
Kaninbebser :)
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside