{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.411 visninger | Oprettet:

Kaninbebser :) {{forumTopicSubject}}

Så fik Daisy små, fine kaninunger smiley

Det er hendes andet kuld, da hun for ca. tre måneder siden fik en unge, der enten var dødfødt eller som hun selv slog ihjel, da der kun var en. Efter rådgivning fra et århusiansk medlem af Danmarks Kaninavlerforening prøvede jeg at sætte hende og Victor sammen igen efter et par måneder, og nu er der så kommet en redefuld små unger smiley

Men åhh hvor er jeg nervøs for at hun ikke passer dem ordentlig osv.. Dette kuld betyder meget for mig, da jeg vil beholde en han som erstatning for Victor, når han ikke længere er her. Desuden er en unge lovet væk.
Jeg er ikke sikker på, om hun har født natten til i dag eller natten til igår, da hun mandag aften begyndte at rode rundt i redekassen. Vi lod hende få ro, og næsten morgen var kassen stopproppet med hø, men ingen spor af hårtotter, så hun havde umiddelbart ikke plukket sig endnu. I morges opdagede jeg så flere hårtotter, men der var stadig ingen "indgang" at se - altså ingen tunnel i al halmen i hendes redekasse. Jeg tænkte så "Suk, nu skal jeg til at fjerne døde unger, som hun selv har begravet i halmen". Men da jeg får "hul" på halmen kommer der et hulrum og helt nederst en varm rede med sprællevende unger smiley Jeg havde kun en ude, en lille mørk en, men vil skyde på at der er en 4-5 stykker smiley

Jeg havde en vante på som jeg havde strøget Daisy med inden jeg undersøgte reden, for at den ikke skulle komme til at lugte af mig, så hun ville afvise ungerne, men er alligevel bange for at hun skal stoppe med at passe dem...

Åhh jeg er et pyllerhoved smiley
Er I andre også sådan når I (jeres kaniner :p) får unger?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kaninbebser :)
  • #1   14. apr 2010 jeg har været avler i et år nu, og hver gang jeg for unger er jeg skide nervøs, men hun skal nok beholde dem hvis de er raske og sunde og hun ikke er stresset,
    du skal huske at når en kanin for unger må der ikke være noget "nyt " i hendes bur det hele skal være som det pjeler (:
    jeg har også haft en kanin som slog sine unger ihjel to gange, og folk sagde til mig " hun duer bare ikke som mor " men jeg prøvede en sidste gang og hun fik unger og behldte dem, regner med at sætte hende i fol igen her om en måneds tid (:
    men held og lykke og jeg håber at hun beholder dem. ¨
    men vent emd at tage dem op, for dit og kanin morens ejet bedste.

• #2   14. apr 2010 Ja altså jeg har også tidligere avlet og haft rigtig mange kaniner og derved mange kuld unger, og der var jeg da også altid nervøs og spændt, men jeg havde altid dem alle ude i løbet af de første dage, for at tjekke, at der ikke var en død imellem, der så ville gå i forrådnelse og gå udover alle ungerne. Og ingen hunkanin har nogensinde reageret på det. Men hende her er jeg så også noget mere mistænksom overfor, fordi det netop gik galt første gang, selvom dette nok skyldtes, at der kun var en unge og hun fra naturens side ikke ville bruge ressourcer på, bare at opfostre en unge.
    Nu krydser jeg bare alt hvad jeg kan krydse smiley

• #3   14. apr 2010 okay, kender det godt, jeg har også mine ude efter ca 1-3 dage meget afhænger af om morgen er tryg ved mig eller ikke.
    hende jeg skrev om før ventede jeg 3 dage med fordi det havde gået galt de andre gange (:

• #4   14. apr 2010 Ja okay smiley
    Hvor tit er det ca. de fodrer dem?

• #5   14. apr 2010 mener hvist nok det er det samme som heste hver 4 time eller osse er det kun om natten (:

• #6   14. apr 2010 Ja okay smiley Så tror jeg det er hver fjerde time smiley Mener i hvert fald, det er jævnligt, men det går jo hurtigt, så er jo sjældent noget man opdager smiley

• #7   14. apr 2010 ja hehe, jeg håber jeg for unger her en af dagene men lige nu har jeg unger på 4 og 8 uger hehe (:

• #8   14. apr 2010 Hehe åhh du er heldig smiley Hvem har unger og hvem venter sig? smiley

Jeg glæder mig bare til, at der går et par dage, for er de så stadig i live burde vi vel være over den kritiske tid? Så jeg kan komme til at tjekke farver smiley

• #9   14. apr 2010 det første døgn er det værste hehe, for hvis ungerne overlever det så burde de overleve (:

Madusa, lykky & cookie har unger.
    bamseline & pancake venter sig.
    håber at pancake er gravid og beholder dem, for faren er næsten lige død, og sidst dræbte hun sine unger smiley

• #10   14. apr 2010 Ja og så er det jo at jeg ikke er helt sikker på om de er født i nat eller igår nat smiley Hmm anyways, håber de har klaret den imorgen, så burde jeg være på den sikre side smiley

Åhh ja, det er sgi også ret vigtigt så :s Det er så træls når man har en ekstra vigtig grund til at ungerne bare SKAL klare den, for så bliver det hele mere nervepirrende :s
    Synes også de "damer" går helt amok for tiden smiley Af alle de hunner jeg tidligere havde passede alle deres første kuld til en guld medalje ligemeget for meget jeg baksede med dem..
    Hvad døede faren af? Han blev da ikk særlig gammel? smiley

• #11   14. apr 2010 jeg har desvære haft en kanin sygedom her i stalden smiley hvor fire af mine kaniner døde lige efter hinanden.
    ja jeg har prøvet det en anden gang også men der blev hunnen desvære ikke gravid smiley
    så krydser vierkelig fingre (:

• #12   14. apr 2010 Åhh sikke noget smiley

Ja det kan jeg godt forstå smiley Vi kan krydse fingre for hinanden også smiley

• #13   14. apr 2010 ja hehe (:

Kommentér på:
Kaninbebser :)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce