{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.874 visninger | Oprettet:

mulige farver ved avl med kanin {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg er lidt nysgerrig for at vide, hvilke farvemuligheder der mon er ved følgende kombinationer:

1) Havana x havana (hvor begges forældre er havana)

2) Hvid med blå øjne (begge forældre hvid m. blå øjne, men den ene bærer af havana) x helfarvet havana (begge forældre havana)

3) helfarvet Havana (begge forældre havana) x sort med blis og blå øjne (hvor forældre er helfarvet sort + sort hollændertegnet)

4) Brun siameser x helfarvet havana

5) Vildtblå x helfarvet havana

Er der nogle kloge, der kan gennemskue det? Evt. gerne en kort kommentar om, hvordan de forskellige farver (+blå øjne) nedarves.

Mvh Lise

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  mulige farver ved avl med kanin
  • #2   31. aug 2011 1. Vil sandsnyligvis give 100% havana.

2. Er meget svært at spå om! En hvid blåøjet har en "ukendt" genkode. Du ved faktisk ikke hvilke farve den er, hvis man kan sige det sådan. Muligvis kan der forekomme havana (wienertegnet), men det er næsten umuligt at spå om.

3. Er også svær, jeg mener også, at wienertegning er ret svær at spå om i avl (men nu avler jeg ikke selv med wienertegning). Men ellers er mit gæt sort (plus wienertegning). Da sort jo er dominerende overfor brun smiley

De andre kan jeg ikke lige huske i hovedet lige nu.

Men som Signe/Springers skriver, så er wienertegning meget "arveligt". Ungerne kan få blå øjne/oddeyes, eller wienertegning af forskellige slags, som er diskvalificerende, hvis du vil udstille smiley

• #3   1. sep 2011 He he - ja lidt klogere blev jeg da, og så alligevel ikke smiley

Jeg skal vist til at kigge på forældre! OG ... FARVEKODER! *gg*

Tak for det smiley

Kommentér på:
mulige farver ved avl med kanin

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce