406 visninger
|
Oprettet:
.D::D {{forumTopicSubject}}
Hej (: Har lige et par spørgsmål om hamsteren (:
jeg skal ud og købe 2 stks hamster i morgen - det er søskende tror jeg da jeg køber dem i en dyrehandel i rosengårdscenteret (:
spørgsmål:
1. Hvad er helt nødvændigt at købe til dem ?
2. Skal det være hun og hun , eller han og han ( Skal ikke have unger det skal lige siges
)
3. hvor meget plejer et stk's hamster at koste normalt i en dyrehandel ? (; , og hvad plejer bur og resten man skal købe at løbe op i ? (; ( ikke foder da jeg har det selv
)
Mvh hende der snart skal ha' hamster
apr 2010
Følger: 24 Følgere: 23 Gnavere: 2 Emner: 13 Svar: 30
2) altså i må selv om det er en hunner eller hanner, men de må bare ik gå sammen for de har det bedst at gå for sig selv, men vis du køber to hunner skal du være opmærksom på at de ikke har unger, for da min søster købt en hun hamster fik den unger uden de sage det.
3) der hvor vi købt en hamster var det 100 kr. så det er nok der omkring. bur koster nok fra 400 kr. og op efter tror jeg
held og lykke 8D
apr 2010
Følger: 21 Følgere: 20 Gnavere: 6 Emner: 7 Svar: 346
og hvis det er guldhamstere må de under ingen omstændigheder gå sammen.
1: kan ihvertfald tilføje at du absolut ikke skal købe hamstervat eller mineral/salt sten til hamsteren, begge dele er skadeligt for dem.
og så husk et hjul, det er det vigtigste legetøj for en hamstere, og det skal være med fast bund, ikke noget tremmehjul, der kan de få benene til at sidde fast og brække.
igen hvis det er guldhamstere så skal hjulet være minimum 20 cm i diameter.
2: hvis i vælger hunner skal i regne med de er drægtige allerede når i køber dem.
3: ved jeg ikke rigtigt, ved at ved private opdrættere ligger de på 50-75 kr. og de ligger under dyrehandlernes pris.
bur kan blive mere eller mindre dyrt alt efter hvad man køber, men hold dig for guds skyld fra crittertrail bure, de er absolut ikke egnede til hamstere overhovedet, så vælg hellere et dunabur.
men mit bedste råd til dig ville være at finde en privat opdrætter med styr på tingene, de er meget bedre end dyrehandleren, og der får du en tam hamster hjem som du ved hvor kommer fra og hvilke forhold den er opvokset under
apr 2010
apr 2010
Følger: 19 Følgere: 28 Gnavere: 6 Emner: 34 Svar: 132
Har i nogle ideer om hvad der kan blive mest tam , en han eller en hun hamster ? (:
apr 2010
jeg har en del af begge køn selv og det er meget blandet hvilke der bliver mest tamme,
men ihvertfald skal man tænke på at temperamentet er meget arveligt, aggressive forældre giver med stor sandsynlighed aggressive unger, derfor er det altid godt hvis man kan se forældrene til hamsteren.
apr 2010
apr 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Gnavere: 2 Emner: 7 Svar: 57
Men ellers vil jeg sige at hannen også virker mere tillidsfuld end hunnen... :oP
apr 2010
apr 2010
Følger: 19 Følgere: 28 Gnavere: 6 Emner: 34 Svar: 132
apr 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Gnavere: 2 Emner: 7 Svar: 57
apr 2010
apr 2010
apr 2010
der står stort set alt du har brug for
.D::D
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside