{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kaniner der stamper??
  • #1   28. jan 2011 De stamper fordi de vi advare andre kaniner omkring 'farre'
    - det er havd jeg har hørt smiley Er ikke 100% sikker
    Så kigger lige lidt med smiley

• #3   28. jan 2011 Jeps, som de to andre siger, stamper de for at advare om advarsler overfor andre kaniner smiley

Det er noget de har, fra den tid, hvor de var vilde dyr der boede i kolonier. Når en kanin så sad vagt udenfor hulerne, kunne den stampe i jorden i tilfælde af farer. Så kunne alle kaninerne i og omkring hulerne høre/mærke det smiley

• #4   28. jan 2011 Øj.. Her må jeg hellere på banen smiley

I naturen lever kaniner i kolonier, det vil sige at de lever sammen over et større område, og har ikke adgang til hinandens huler..

Der er mange rovdyr, som er glade for kaniner, bla ræve, fugle osv. derfor er det smart for kaninerne at leve i en koloni..
    Kaniner er som harene opmærksomme dyr, og har en super god hørelse..

Nåhr men.. Nu til stampene smiley

Hvis en kanin i flokken ser at der er fare på færde, hvis de fx. ser et rovdyr, så stamper de en eller flere gange i jorden, og sender et adversels signal til alle de andre i kolonien om, at nu er der et rovdyr..

En kanin i fangenskab har faktisk også det instinkt, det kan jeg tydeligt se på mine, når de går ture om aftenen på vejen, og de ikke lige har opdaget, at katten render bagefter, og de stamper så, for at gøre mig opmærksom på, at der er noget farligt..

Kaninerne her i stalden er efterhånden vant til, at min lille missekat går med på tur, og jeg synes jo bare det er hyggeligt.. Det hjælper også til at miljøtræne de kaniner, som går til hopkonkurrencer smiley

Nu har jeg heldigvis ikke så mange "kyllinger" i stalden, da de fleste af dem har godt med selvtillid (af og til for meget!) og ikke lader sig skramme af en 4 kg. stor kat..
    (mine hunkaniner tillader ikke katten i haven, hvis de render fri! Så bliver han jaget ud)

Jeg ser tit begynderkaniner på hopbanen som stamper, og dette er specielt hvis der står en hund et par mener væk.. Mine kaniner er ikke specielt glade for hunde, da de ikke er vant til dem, nogle af mine reagere ved at ligge sig ned, og andre ved at stampe, hvor de derefter flygter.. Somregl op af mit ben smiley

Der er lidt at tænke over smiley

• #5   28. jan 2011 Ja, Mette forklarer det vidst lidt bedre end jeg gjorde, haha. Men det var altså dét, jeg mente smiley

• #7   28. jan 2011 ja det kan ses haha.

mange tak for svarene det vil jeg sætte pris på! tak tak smiley

i må have en god aften.

//maya

• #8   28. jan 2011 de stamper for og advare og lige som mette siger

• #10   29. jan 2011 de stamper også for at vise sig
    overfor en hun til parring....
    Det gør mine ihvertfald.....

• #11   30. jan 2011 Mine stamper med mellemrum mens de lytter hvis de føler at der er fare på færde.

Pretty bruger også stamp hvis hun gerne vil have opmæsksomhed eller mad. Så stamper hun, fiser rundt i buret og står op af tremmerne smiley

Kommentér på:
kaniner der stamper??

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce