Kanin-hjælp {{forumTopicSubject}}
Hej med jer
Jeg har en han-kanin på 6 måneder ...
Jeg har haft ham siden han var 13 uger og mit problem er, at han er meget skeptis og "vild" - han kan også godt fremstå truende nogle gange.
Jeg forstår det ikke? - Jeg har aldrig gjort ham noget ondt, taget ham i nakken og lign.
Har I en idé til hvorfor? & hvad jeg kan gøre?
Han har indtil for nylig boet udenfor men jeg har nusset lidt med ham hver dag. Nu hvor han bor indenfor, har jeg ham ude flere gange.
Derudover er han en gris i sit bur .. I perioder bruger han sin bakke rigtig fint og laver kun i den .. Men i andre perioder vælter han bakken og slæber den rundt i hele buret.
Hvorfor?
Håber i kan hjælpe mig
- Natalie
apr 2010
Følger: 43 Følgere: 111 Gnavere: 4 Svar: 539
apr 2010
Følger: 108 Følgere: 101 Gnavere: 5 Emner: 188 Svar: 863
dec 2010
Følger: 5 Følgere: 3 Gnavere: 2 Emner: 3 Svar: 3
Derudover har jeg overvejet om han måske keder sig? Men når løber rundt i huset er han meget bange for nye ting ..
Jeg ved ikke lige hvad jeg skal gøre for at stimulere ham yderligere ...
Tak for dit svar
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 101 Gnavere: 10 Emner: 144 Svar: 2.804
Med hensyn til at han fremstår truende, går jeg ud fra at det er når han er i sit bur. Kaniner er meget burterritoriale, og når du stikker hånden ind til ham, forstyrrer du ham i hans territorie. Derfor kan nogle kaniner godt udvikle sig til at blive buraggressive. Det lyder som om at du har en kanin, der er generelt er ret nervøs. Jeg vil anbefale dig til at tage det i hans tempo, selvom du har haft ham længe, kan han sagtens blive meget mere tam af at være flyttet ind, bare det sker stille og roligt.
/Line
Kanin-hjælp