Min kanin skal klippes! Hvordan? Min kanin skal klippes! Hvordan?
Jeg har lige fået mig en lille sød hunkanin. Men hun har sådan noget virkelig langt angora hå,r og vil gerne klippe alt det på numsen, maven og benene væk da det klumper og flitre sammen til små dreads... (Har læst det kan ødelægger deres hud)
Men når jeg prøver at lægge hende på ryggen for at klippe, gider hun altså bare ikke ligge der ret længe. Har prøvet at lægge hende mellem mine lår og så lægge en masse persille oppe ved hendes hovede, så ligger hun og spiser af det i 3 min hvorefter hun springer op og løber rundt.
Kan aldrig rigtig nå og klippe så meget, og tør heller ikke rigtig sidde med den skarpe saks tæt ved hendes mave når hun springer sådan op!
Har i nogle gode råd?
Hun er allerede ret glad og tryg ved mig og vil helst ikke ødelægge vores gode bånd.
En anden ting er at hun skider sindsygt meget, tror hun laver 250 lorte om dagen (uden overdrivelse) Er det ikke alt for meget?
Glæder mig til svar.
apr 2010
Følger: 43 Følgere: 111 Gnavere: 4 Svar: 539
Man reder pelsen ud hver dag (; det høre til det med at få en langhåret..
apr 2010
Følger: 224 Følgere: 309 Gnavere: 5 Emner: 194 Svar: 5.350
Og står den inde eller ude ?
Med mindre det er en ren angora, ville jeg ikke klippe den.
Og ja, nogle kaniner skal klippes, og herunde angora.
Angoraer SKAL klippes hver 3. måned.
apr 2010
Følger: 43 Følgere: 111 Gnavere: 4 Svar: 539
Klipper man dem ikke også kun hvis pelsen bliver for lang ??,
Men hvis den er meget lort i nu er det self nødvendigt også hvis i overhovedt ikke kan rede det ud
Men ellers reder man altså pelsen ud hver dag så man lige netop undgår klumper osv. hehe
apr 2010
Følger: 224 Følgere: 309 Gnavere: 5 Emner: 194 Svar: 5.350
Nanna J
Start med at frisere den godt igennem hver dag.
Normalt skal andre kaniner racer end angora ik klippes
apr 2010
Følger: 19 Følgere: 17 Emner: 9 Svar: 145
apr 2010
dec 2010
Følger: 2 Gnavere: 1 Emner: 1 Svar: 1
Til Maria, har også tænkt på at købe en trimmer. Bestilte sådan en lille skæg og bikinizone trimmer hjem igår.. Hahah..
Men tænker den sikkert er god til at nå ind i alle krogene? Når du klipper har du så en til att hjælpe dig med at holde? Eller har du nogle gode tricks? Tror nemlig ikke min gider sidde stille ret længe....
Jeg børster hende hver dag, -så godt som jeg kan... Men der går kun et par timer så er det filtret igen.
Hun er en inde kanin.
Hun er en hermelin løvehoved tror jeg det hedder. Hendes pels type hedder angora (har jeg læst mig til inde på nettet) Hendes pels er meget let og flyvsk og ligesom uld.
Jeg er nu helt overbevist om at hun skal klippes. Kaniners hud er meget øm og kan ikke tåle for godt at man redder de store klumper ud (som er umulige at undgå) Læste mig frem til at hvis man lader hende gå med de klumper i pelsen kan huden revne hvis hun f.eks hopper.
Men tak for svar, glæder mig til at trmmeren kommer med posten så jeg kan gå igang
apr 2010
Jeg bruger en almindelig hårtimmer, men en lille en er sikkert en rigtig god ide, dog skal det være en god trimmer, jeg startede med sådan en billig en jeg havde købt for 100 kr men måtte købe en ny da den var ret dårlig.
apr 2010
dec 2012
Følger: 1 Svar: 1
Min kanin skal klippes! Hvordan?