{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
908 visninger | Oprettet:

Kaninopdræt nær KBH {{forumTopicSubject}}

Nogle der ved hvor jeg kan købe en kanin nær København. Gerne ved en der opdrætter dværgracerne?

Dyrehandel er udelukket. DBA har ikke noget etc.

Har ledt med lys og lygt, og kan simpelthen ikke finde en der lever op til mine krav. Hvilket er:
Lille han kaninunge ( ikke fuldblods hermelin eller løvehoved) - og gerne i farven madagascar eller kappetegnet/vildgul.
Gerne med "stritører" dette er dog ikke SÅ vigtigt, og en pris under de 300kr.
Roligt temperament og som skal fungere som kælekanin.

Er der nogle der kender nogle gode opdrættere? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kaninopdræt nær KBH
  • #1   13. jul 2017 jeg tror at jeg set en her inde, kan ikke helt huske det smiley

• #2   13. jul 2017 Jeg tror ikke du finder mange opdrættere, som sælger deres unger til under 300 kr, det koster jo også noget at opdrætte.

Så skal du nok kigge på private som får et kuld blandingsunger, de bliver ofte solgt billigere smiley

• #4   14. jul 2017 Tak for jeres svar!
    Den behøver ikke være raceren - har tidligere haft 4 (forskellige) blaninger, som jeg har haft rigtig stor glæde af smiley

• #5   14. jul 2017 Som der bliver nævnt så bliver det meget svært at finde en reg. opdrætter som tager under 300kr og der næst som ikke er renracet - du skriver jo *Lille han kaninunge ( ikke fuldblods hermelin eller løvehoved)*

Så allerede der, er det ikke én opdrætter du skal have fat i så - men kigge privat. Jeg vil da anbefale dig at tage ud og kigge nogle renracet hermeliner eller løver ved nogle opdrætter nær dig.

Løvehoved:

Madagascar
    Lena Andersen
    Borreparken 49
    2800 Lyngby
    Tlf. 4079 8998

Andre opdrætter af racen kan findes her:
    http://kaniner.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=67&Itemid=75

Hermelin:
    Ingen i den nævnte farve - men kan jo være de alligevel har dem ring/skriv og spørg. smiley

link til opdrætter her:
    http://kaniner.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=67&Itemid=75

• #6   14. jul 2017 Og omvendt hvad er der ved at spare 50-100kr hvis så kaninen dør ingen for 14 dage så kan jeg sige dig med sikkerhed at har du købt den privat er det bare BAD LUCK - du får ingen penge tilbage og måske kan du være heldig at få en ny unge men det hører til sjældenheder da private ofte er lige glade.

Og ved én opdrætter så kender de linjerne og du har mindre chance for at løbe ind i eks. vildtvoksende tænder osv. osv. - som private altså ikke altid har styr på overhoved ang. gener arvelighed osv. (de tager jo ikke deres kælekaniner ud af avlen hvis der er én unge som har ét eller andet, de forsætter). Det skal man jo altså også huske på at der er mange ting der spilder ind i henhold til private og reg. opdrætter.

Hvor imod en opdrætter ALTID står til rådighed for at finde en løsning enten pengen tilbage eller ny unge - der efterlades man ikke bare. HUSK det smiley

• #7   14. jul 2017 Ja, de kan jeg godt se.
    Den skal bruges som "kælekanin" og har hørt at dværgvædderen og hollænderen er de bedste kaniner til det, da de er de mest rolige etc. Så hvis jeg skulle kigge efter en opdrætter inden for de to racer, hvilken race kan i så anbefale - dværgvædderen eller hollænderen.
    Den kommer til at gå frit i rummet, og bruges som sagt til kæl - intet hop etc. smiley

• #8   14. jul 2017 Ja dværgvædder og hollænder er gode kælekaniner - og der til vil jeg sige besøg nogle opdrætter og se hvilket temperament der passer til dig smiley

• #9   14. jul 2017 Jeg er opdrætter og har forskellige racer ( Løvehoved, Dværgvædder, Fransk Vædder og Teddy Vædder) - Jeg har dog aldrig i mine år som opdrætter mødt en mere godmodig og kælen kanin, end Teddy Vædderen.

Mine unger af den race koster 500 kr - og det er LANGT fra fortjeneste i det, når man regner det med det koster at have dem, samt alt det tilbehør jeg sørger for til hver unge smiley

Du kan jo evt læse min annonce. og min hjemmeside www.staldhyben.weebly.com smiley hvis du har nogen spørgsmål vil jeg værdsætte du skriver en pb, evt på mobil da jeg ikke så tit er her på gg smiley

• #10   19. jul 2017 Jeg har et kuld dværgvæddere blandinger i reden nu smiley de er dog kun 4 dage nu og koster 300,- og har et par japanere.
    De er dog avlet til hop, men faren er rigtig sød så forventer at de sagtens kan bruges til kæl os. Skriv en PB hvis det har interesse, jeg er fra 2620 Albertslund smiley

• #11   19. jul 2017 teddy racen er den ikke en stor udfordring pelsmæssigt man skal i hvert tilfælde være indstillet på at have rigelig tid til pelspleje fik jeg at vide derfor valgte jeg en dværgvædder med satinpels han var super smuk og blød.
    der er en satinpels avler i sorø som har små racer skriver hun på hjemmesiden en voksen vejer 1600 gram www.satinkanin.dk ved godt det ik er tæt på kbh men når man først har rørt pelsen er man solgt

• #12   20. jul 2017 Det er ikke helt vild meget tid pelsen kræver nej, det lyder jo enormt som du skriver det smiley

Jeg har fravalgt satin pelsen, fordi der er så få af kaninerne, at de bliver meget indavlede. Derudover er mange opdrættere og privates erfaringer at satin kaniner lever kortere tid, og bliver meget nemmere / mere syge end de andre kaninracer / typer. smiley

• #13   20. jul 2017 Tak for alle jeres svar, jeg sætter pris på jeres hjælpsomhed - jeg har været så heldig at finde en kanin der passede perfekt til hvad jeg ønskede. smiley

• #14   6. dec 2017 Sularais kaniner!!!
    Det er en super sød lille familie der har et opdræt. Moren (Engel) Ved simpelthen så meget om kaniner. Hun avler fuldt dværgvædder og engelskvædder. De har det super godt ude hos hende, vi har en kanin derfra som simpelthen er den sødeste mus.

Der er afkomstertæst (Staves) Med og de er øremærket, de bor i et rækkehus i Rødovre. Du kan finde dem på facebook.

Knus smiley

Kommentér på:
Kaninopdræt nær KBH

Annonce