908 visninger
|
Oprettet:
Kaninopdræt nær KBH {{forumTopicSubject}}
Nogle der ved hvor jeg kan købe en kanin nær København. Gerne ved en der opdrætter dværgracerne?
Dyrehandel er udelukket. DBA har ikke noget etc.
Har ledt med lys og lygt, og kan simpelthen ikke finde en der lever op til mine krav. Hvilket er:
Lille han kaninunge ( ikke fuldblods hermelin eller løvehoved) - og gerne i farven madagascar eller kappetegnet/vildgul.
Gerne med "stritører" dette er dog ikke SÅ vigtigt, og en pris under de 300kr.
Roligt temperament og som skal fungere som kælekanin.
Er der nogle der kender nogle gode opdrættere?
jul 2017
Følger: 20 Følgere: 4 Gnavere: 2 Svar: 1
apr 2010
Følger: 16 Følgere: 19 Gnavere: 12 Emner: 46 Svar: 220
Så skal du nok kigge på private som får et kuld blandingsunger, de bliver ofte solgt billigere
maj 2013
Følgere: 35 Gnavere: 2 Emner: 11 Svar: 64
Den behøver ikke være raceren - har tidligere haft 4 (forskellige) blaninger, som jeg har haft rigtig stor glæde af
Følger: 39 Følgere: 202 Gnavere: 2 Emner: 14 Svar: 423
Så allerede der, er det ikke én opdrætter du skal have fat i så - men kigge privat. Jeg vil da anbefale dig at tage ud og kigge nogle renracet hermeliner eller løver ved nogle opdrætter nær dig.
Løvehoved:
Madagascar
Lena Andersen
Borreparken 49
2800 Lyngby
Tlf. 4079 8998
Andre opdrætter af racen kan findes her:
http://kaniner.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=67&Itemid=75
Hermelin:
Ingen i den nævnte farve - men kan jo være de alligevel har dem ring/skriv og spørg.
link til opdrætter her:
http://kaniner.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=67&Itemid=75
Og ved én opdrætter så kender de linjerne og du har mindre chance for at løbe ind i eks. vildtvoksende tænder osv. osv. - som private altså ikke altid har styr på overhoved ang. gener arvelighed osv. (de tager jo ikke deres kælekaniner ud af avlen hvis der er én unge som har ét eller andet, de forsætter). Det skal man jo altså også huske på at der er mange ting der spilder ind i henhold til private og reg. opdrætter.
Hvor imod en opdrætter ALTID står til rådighed for at finde en løsning enten pengen tilbage eller ny unge - der efterlades man ikke bare. HUSK det
maj 2013
Den skal bruges som "kælekanin" og har hørt at dværgvædderen og hollænderen er de bedste kaniner til det, da de er de mest rolige etc. Så hvis jeg skulle kigge efter en opdrætter inden for de to racer, hvilken race kan i så anbefale - dværgvædderen eller hollænderen.
Den kommer til at gå frit i rummet, og bruges som sagt til kæl - intet hop etc.
sep 2012
Følger: 149 Følgere: 298 Gnavere: 4 Emner: 128 Svar: 1.341
Mine unger af den race koster 500 kr - og det er LANGT fra fortjeneste i det, når man regner det med det koster at have dem, samt alt det tilbehør jeg sørger for til hver unge
Du kan jo evt læse min annonce. og min hjemmeside www.staldhyben.weebly.com
apr 2010
Følger: 268 Følgere: 276 Gnavere: 7 Emner: 17 Svar: 311
De er dog avlet til hop, men faren er rigtig sød så forventer at de sagtens kan bruges til kæl os. Skriv en PB hvis det har interesse, jeg er fra 2620 Albertslund
sep 2012
Følger: 12 Følgere: 24 Emner: 68 Svar: 296
der er en satinpels avler i sorø som har små racer skriver hun på hjemmesiden en voksen vejer 1600 gram www.satinkanin.dk ved godt det ik er tæt på kbh men når man først har rørt pelsen er man solgt
sep 2012
Følger: 149 Følgere: 298 Gnavere: 4 Emner: 128 Svar: 1.341
Jeg har fravalgt satin pelsen, fordi der er så få af kaninerne, at de bliver meget indavlede. Derudover er mange opdrættere og privates erfaringer at satin kaniner lever kortere tid, og bliver meget nemmere / mere syge end de andre kaninracer / typer.
maj 2013
jul 2017
Følger: 1 Følgere: 22 Gnavere: 2 Emner: 1 Svar: 13
Det er en super sød lille familie der har et opdræt. Moren (Engel) Ved simpelthen så meget om kaniner. Hun avler fuldt dværgvædder og engelskvædder. De har det super godt ude hos hende, vi har en kanin derfra som simpelthen er den sødeste mus.
Der er afkomstertæst (Staves) Med og de er øremærket, de bor i et rækkehus i Rødovre. Du kan finde dem på facebook.
Knus
Kaninopdræt nær KBH