{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.817 visninger | Oprettet:

marsvine hunde kærlighed? <3 {{forumTopicSubject}}

Ja det er sådan at mit marsvin elsker så ausindigt (staves) meget at værre sammen med mit hund.
den slikker den i mundvigende og på tungen når min hund slikker på marsvinet (: min hund gør den ikke noget men de er sadfølgelig af sikkerheds messige årsager ikke alene sammen (:
er dette en normal adfærre? marsvinet elsker også at ligge flad som en panne kage ved siden af min hund i dens hunde kurv og hvis man sætter den fri på værelset så går den over i hundekurven, den er heller ikke bange når min hund gør eller knurre??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  marsvine hunde kærlighed? <3
  • #1   12. dec 2010 nu slikker den den også på snuden??

• #2   12. dec 2010 Nogle marsvin er trygge ved større dyr, min søster har et marsvin som bor her. Og marsvinet er totalt ligeglad med mine 2 katte. Hun slikker dem på næsen hvis de kommer tæt på.

Så det er ikke helt unormalt, men igen man skal være forsigtig det store dyr kan hurtigt gøre det lille dyr ondt.

• #3   12. dec 2010 Min mor havde engang en hund og et marsvin der kunne rigtig godt sammen.
    Så fik hun en ny hund, der så på marsvinet som mad, og så kunne den gamle hund heller ikke med marsvinet mere...

Så man skal passe lidt på, da der kan ske ændringer i dyrenes adfærd.

• #4   12. dec 2010 ja men marsvinet var i huset før vi fik hunden så den har altid været en del af hverdagen det gør også meget!

• #5   12. dec 2010 Stald Gjingo:
    Ja, det gør det, og jeg tror sagtens det kan virke smiley
    Man skal bare være opmærksom på, at hvis der f.eks. kommer en hund på besøg, der begynder at opføre sig som om den meget gerne vil spise marsvinet, og jeres hund ser det, så er det ikke sikkert de kan sammen mere.

• #6   12. dec 2010 Min hund har altid været ufattelig glad for mine marsvin smiley
    Hver gang man tager marsvinet op af buret, så står hunden der og skal tjekke at de er ok - får et hurtigt slik og så er det ok.
    Hyler de eller noget, jamen så går hunden lige over og tjekker buret om der skulle være noget.

• #7   12. dec 2010 Nogle marsvin føler sig meget trygge ved hunde og andre dyr, - men man skal selvfølgelig stadig være obs.

Vores yngste hund har haft sit eget marsvin smiley De hyggede sig meget sammen, og blev marsvinet træt af hunden satte han ham bare på plads og så hyggede de videre.

Har altid været imponeret over det egentligt, - vi har 3 terriers, jeg har haft marsvin før vi fik hundene.
    - Hundene har været hhv. 13 uger, 7 mdr og 4 år da vi fik dem, dvs. vi har ikke nødvendigvis lært dem fra hvalp af, at marsvin IKKE er = mad.

Men har alle dage haft mine marsvin til at gå i åbne skuffer / skabe, hvor hundene har kunne hoppe ind hvis de ville osv. - og har aldrig haft nogen uheld.
    - Hundene ser ikke marsvinene som mad, og er der ballade i buret - fx en ny gruppe som skal sættes sammen, jamen så kommer Danny og skælder ud hvis de ikke opfører sig ordentligt smiley

Lucy, vores tæve blir helt vild når der er unger i burene, er ligesom om hun kan mærke det med det samme de kommer - så holder hun lige øje med at de blir passet ordentligt!

• #8   13. dec 2010 hehe (:
    min nabos gamle hund opfattede marsvinene som mad, da den var tidligere jagt hund, men dette smittede ikke af på vores hund.
    jeg fik lige to nye marsvin hjem i går hun er lidt oppe og køre over de nye lugte, men når jeg lader hende slikke på dem og snuse til dem så falder hun til ro. da jeg havede marsvine unger sad hun tit forand buret og kiggede det kunne hun gøre i mange timer (:

og når hun er i løbetid så puffer hun mit marsvin hen til mavsen for den skal die eller lign. tror jeg (:
    og mi marsvin elsker det! smiley

• #9   13. dec 2010 Da jeg havde marsvin hos mine forældre da jeg boede hjemme, der var vores marsvin også helt vild med vores labdrador, Simba smiley Simba kunne dog ikke særligt godt lide dem. Jeg tror aldrig i livet at han kunne finde på at gøre dem fortræd, men han virkede alt for nervøs for, om han fik trådt på dem osv. Men deres bur var lige i hans snudehøjde, og han ville hjertensgerne snakke med dem ved burkanten.. Og også hvis vi havde dem i skøddet smiley Så længe de var "beskyttet"

• #10   13. dec 2010 hehe jaa det er nogle sjove historier at tænke på og se ;D

Kommentér på:
marsvine hunde kærlighed? <3

Annonce