{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
763 visninger | Oprettet:

Mangler jeg noget? {{forumTopicSubject}}

Nu kommer der lige et spørgsmål mere; det er noget tid siden at jeg havde kanin, og er igang med at gøre klar til at have en indekanin.

Her er min liste over ting jeg skal gøre/købe:
•Indendørs bur
•Kaninbakke
•Hule
•Madskål
•Vandflaske
•Mad og hø/halm
•Evt. udendørs løbegård
•carefresh

Gøre:
•Kaninsikre mit værelse

Hvad mangler jeg? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mangler jeg noget?
  • #1   6. jul 2017 Overvej måske en form for aktivering og ting den gerne må bide i smiley

• > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 97 Følgere: 140 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.130
    #2   7. jul 2017 Tyggeting (grene), legetøj som de kan kaste med, en gravekasse elsker de fleste kaniner, evt. sygeforsikring (agria.dk) og penge til dyrlæge og evt. neutralisering og vaccination (alt efter hvor du bor)

• #3   10. jul 2017 Jeg vil anbefale tuneller mange kaniner elsker tuneller
    Fx. kan du i søgefeltet på zooplus.dk skrive snugglesafe Bunny Warren ( den er billig og min kanin var vild med den)
    Man kan også købe nogle i stof men dem der kan stå selv (har indsyet metal Wire) har kaninen mest glæde af og ellers skal du hele tiden rejse den op.....

• #4   3. aug 2017 Hvad med en kaninven? Kaniner har bedst af at være to sammen. Ellers lyder det ikke som om at du mangler noget. Husk at to kaniner aldrig vil kunne fungere i et bur. Så hvis jeg var dig så vil jeg bare holde dem fritgående hele tiden. Du kan neutralisere dem begge og så bliver de renlige. Så kan du også have en hun og en han som vidst er den bedste kompi. Du kan læse mere om at have dem fritgående på kaninhåndbogen.dk

• #5   4. aug 2017 Når og hvis jeg vælger 2 kaniner så får de 2 bure så de kan have deres territiorium her og toilet og ved sygdom kan man lukke buret. fx. efter narkose. Lejligheden vil blive fyldt med tuneller og høhuse og kattekasser med 2 udgange....ligesom da vi havde Nico.
    kaniner er jo kolonidyr og er territoriale så man kan ikke bare tro man kan sætte tilfældige kaniner sammen.
    De kan slås så voldsomt at dyrlægen skal indover. Hørte om en kanin som næsten fik bidt halen af og måtte gå med sådan en conus rundt om halsen i 6 uger.
    Hvis 2 kaniner ikke enes og dominerer hinanden så så jeg i Doktor K eksotiske dyrehospital at de fik 2 kaniner ind hvor den ene havde været væk i 2 dage pga behandling og da den kom hjem så kunne de ikke enes. Her sprøjtede de vand med en forstøversprøjte for kaniner kan ikke lide at blive våde og efter få dage groemede de hinanden og var blevet venner igen

• #6   4. aug 2017 Det er rigtigt hvad du siger at man aldrig bare må sætte to kaniner sammen som ikke kender hinanden. De skal først sammenføres. Og det kan tage lang tid. De historier du har hørt, er helt sikkert fra nogen som bare har sat to tilfældige kaniner sammen uden noget. Det kan gå galt ja. Der er meget uenighed omkring om kaniner er kolonidyr eller ej. Jeg har læst at kaniner er kolonidyr, og trives bedst minimum to sammen. Jeg har to kaniner, en hun og en han (begge er neutraliseret). De bor i et stort skur i haven på 10 m2, med fri adgang til en løbegård på 25 m2. De er bedste venner. Kaniner enes bedst når de har meget plads. Det lyder fint med at indhegne lejligheden, og så lade dem komme ud nogle timer om dagen.

Kommentér på:
Mangler jeg noget?

Annonce