648 visninger
|
Oprettet:
Smittefare efter VHD2-vaccination {{forumTopicSubject}}
Hej,
Jeg har lige fundet ud af, at kaninerne er smittefarlige efter vaccination mod VHD2, og at det derfor er ekstra vigtigt at holde dem væk fra andre kaniner efter vaccinationen. Det havde jeg slet ikke tænkt på, men det giver egentlig meget god mening.
Jeg vil gerne have mine kaniner vaccineret, men skal jo så have gjort det en periode, hvor jeg kan holde dem helt væk fra omgang med andre, der har kaniner. Er der nogen, der ved, hvor lang en periode, der går efter vaccinationen, før kaninerne er 100% ikke smittefarlige?
mar 2013
Følger: 3 Følgere: 7 Emner: 1 Svar: 65
Der er ingen smittefare efter vaccination med VHD2 vaccine her i danmark. Den vaccine, der anvendes er dræbt vaccine.
Jeg vaccinere ikke alle vores kaniner på en gang. Der sidder ikke vaccineret og vaccineret hos os. Der er endda også to kuld søstre, hvor den ene er vaccinret og den anden ikke er i samme bur.
Jeg gjorde det også sidste efterår, ingen ikke vaccinret blev syge. Så det er testet hos os.
Så du kan roligt vaccinere. Husk dog på vaccinen først giver beskyttelse efter 1 uge.
apr 2016
Følger: 23 Følgere: 32 Gnavere: 3 Emner: 13 Svar: 11
Smittefare efter VHD2-vaccination