{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.070 visninger | Oprettet:

Flytning, kanin og renlighedstræning {{forumTopicSubject}}

Hej alle kanin entusiaster

Min kæreste og jeg flytter sammen sidst i juli og har besluttet os for at få en kanin. Kaninen er klar til at komme med os hjem allerede den 7. juli, derfor står vi i noget af et flytterod. Vores dilemma lyder på: Vi har planer om at kaninen skal være en lejlighedskanin, som får lov til at hoppe rundt mens vi er hjemme. Derfor skal den renlighedstrænes. Dog bliver det nok besværligt at lære den at bruge en kaninbakke og hvor bakken står de første 2,5 uge, da der vil blive rykket en del rundt. Hvis vi lader den være i buret det første stykke tid, vil den så blive forvirret over pludselig at få lov til at komme ud? Eller vil det ikke være noget problem, at den ikke har fået lov til at løbe frit de første 2-3 uger?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Flytning, kanin og renlighedstræning
  • #1   18. maj 2017 Kan i ikke vente med at få den til der er lidt mere ro på?
    Ved ikke hvordan det er hos kanin mennesker, men jeg ville da gerne holde en unge lidt længere, hvis der var noget i vejen for at den kunne komme ud af døren den dag den var klar.

• #2   18. maj 2017 Jeg ville vente til I var kommet på plads, mange avlere vil gerne holde den for Jer i mellemtiden. Desuden er det en god ide at lade den starte med at bo i bur de første uger, uanset. Så lærer den at det er dens safetyzone og der kan den være hvis den er utryg eller vil have fred.

Synes det virker voldsomt at sætte den direkte i hele huset - så vil den nok tage længere tid om at knytte sig til jer da den har alt for mange nye indtryk den skal kapere først.
    Men tillykke med jeres lille snude, de er dejlige!

• #3   18. maj 2017 Jeg trænede ikke min kanin, han gjorde det bare selv i hans bur (hans bur er åbent så han kan rende hvor man vil)

I flytterod vil jeg nok være mere bekymret for hvor meget kaninen når at gnaver i stykker inden ledninger osv når at blive kanin sikkert

Kommentér på:
Flytning, kanin og renlighedstræning

Annonce