{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
641 visninger | Oprettet:

Sanne H
Sanne H
Følger: 12 Emner: 2 Svar: 2

Nye kaninejere {{forumTopicSubject}}

Hej alle
Jeg er helt ny herinde, og håber jeg skriver det rigtige sted:)
Vi har lige overtaget to løvehoved kaniner på 2 år. En han (kastreret) og en hun. De kommer fra en familie, hvor de var vant til at løbe frit i haven hver eftermiddag, men det tør jeg ikke endnu.
Jeg kan læse, at flere af jer kan kalde på jeres kaniner, hvordan kan man træne det?
Vores kaniner er vant til mennesker, men de kommer ikke hen for at blive kælet, så skal man atge dem op, og det er de ikke meget for. Jeg vil helst have, atd e selv kommer og gerne vil kæles med. Hvordan kan man opbygge et sådan forhold?
Jeg har mange spørgsmål, men starter lige med dem her:) Er der nogen der kan anbefale bøger og/eller hjemmesider, hvor vi kan læse mere om at gøre kaniner helt tamme?
Mh Sanne

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nye kaninejere
  • #1   14. maj 2017 Start med at tage dem ud i sele, så kan du der efter begynde at sætte dem ud.

• BlueBunnies
    BlueBunnies Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 198 Gnavere: 13 Emner: 14 Svar: 564
    #2   14. maj 2017 Det er meget svært at opbygge sådan et forhold, hvis kaninen ikke i forvejen opsøger opmærksomhed. Nogle kaniner egner sig bare ikke til kæl, desværre.
    Men vil man meget gerne lægge et stort stykke arbejde i dem, så er godbidder vejen frem. Sørg for at have noget lækkert med til dem, når I kommer ud. Så begynder de at forbinde jer med mad og det vil automatisk gøre dem opsøgende smiley

• Sanne H
    Sanne H Tilmeldt:
    maj 2017

#3   14. maj 2017 Hvad kan gode godbidder være? Vi har kun haft dem to dage, så tænker de også lige skal lande, men de spiser ikke så mange af de ting vi giver dem - i hvert fald ikke med det samme. Ikke en gang mælkebøtter, men senere når vi kommer ud til dem, så har de spist dem.
    De virker mest til at ville have tørfoderblandingen desværre.

• BlueBunnies
    BlueBunnies Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 198 Gnavere: 13 Emner: 14 Svar: 564
    #4   15. maj 2017 Giv dem et par uger til at falde til og vænne sig til jer.
    I kan introducere dem til lidt forskellige ting såsom rødbeder, majs, gulerødder, bladselleri, knoldselleri.
    Så burde I gerne kunne se hvad der falder hurtigt i deres smag og så kan I bruge det som godbidder smiley

• Sanne H
    Sanne H Tilmeldt:
    maj 2017

#5   15. maj 2017 Tak for kommentarerne:) vi væbner os med tålmodighed:)

• #6   16. maj 2017 Tillykke med de små nye venner. Jeg tænker at det er noget med at opbygge tillid til hinanden. Hvis I gerne vil have dem ud af burerne er det også en mulighed med en løbegård, hvor I evt. kan sidde inde hos dem og lade dem vænne sig til jer eller sidde ved siden af.
    Det er jo noget af en omvæltning for dem -og kaniner er egentlig ikke særlig kontaktsøgende af natur, da de jo er byttedyr i naturen. Men man kan godt få en dejlig tam kanin. Buret er deres territorium, så derfor er det smart at få dem ud på 'neutral' grund. Det kan også være I kan have held med at kæle med dem i buret uden at løfte på dem, så de vænner sig mere til jer og med tiden kan I så sidde med dem ude. Her er det en god ide at gå lidt væk fra buret, da de kan finde på at prøve at hoppe ind i sikkerhed igen.

Tålmodighed og forkælelse er en god ting i en situation som denne. Og det er helt naturligt for dem at foretrække tørfoder, da det sammen med hø er deres primære føde - selvom vi mennesker godt kan synes, at det er lidt kedeligt.

Held og lykke med dem.

Kommentér på:
Nye kaninejere

Annonce