Nye kaninejere {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Jeg er helt ny herinde, og håber jeg skriver det rigtige sted:)
Vi har lige overtaget to løvehoved kaniner på 2 år. En han (kastreret) og en hun. De kommer fra en familie, hvor de var vant til at løbe frit i haven hver eftermiddag, men det tør jeg ikke endnu.
Jeg kan læse, at flere af jer kan kalde på jeres kaniner, hvordan kan man træne det?
Vores kaniner er vant til mennesker, men de kommer ikke hen for at blive kælet, så skal man atge dem op, og det er de ikke meget for. Jeg vil helst have, atd e selv kommer og gerne vil kæles med. Hvordan kan man opbygge et sådan forhold?
Jeg har mange spørgsmål, men starter lige med dem her:) Er der nogen der kan anbefale bøger og/eller hjemmesider, hvor vi kan læse mere om at gøre kaniner helt tamme?
Mh Sanne
maj 2017
Følger: 15 Følgere: 1 Gnavere: 1 Emner: 3 Svar: 19
Følger: 22 Følgere: 198 Gnavere: 13 Emner: 14 Svar: 564
Men vil man meget gerne lægge et stort stykke arbejde i dem, så er godbidder vejen frem. Sørg for at have noget lækkert med til dem, når I kommer ud. Så begynder de at forbinde jer med mad og det vil automatisk gøre dem opsøgende
maj 2017
Følger: 12 Emner: 2 Svar: 2
De virker mest til at ville have tørfoderblandingen desværre.
Følger: 22 Følgere: 198 Gnavere: 13 Emner: 14 Svar: 564
I kan introducere dem til lidt forskellige ting såsom rødbeder, majs, gulerødder, bladselleri, knoldselleri.
Så burde I gerne kunne se hvad der falder hurtigt i deres smag og så kan I bruge det som godbidder
maj 2017
Følger: 12 Emner: 2 Svar: 2
apr 2017
Følger: 13 Følgere: 19 Gnavere: 2 Emner: 4 Svar: 22
Det er jo noget af en omvæltning for dem -og kaniner er egentlig ikke særlig kontaktsøgende af natur, da de jo er byttedyr i naturen. Men man kan godt få en dejlig tam kanin. Buret er deres territorium, så derfor er det smart at få dem ud på 'neutral' grund. Det kan også være I kan have held med at kæle med dem i buret uden at løfte på dem, så de vænner sig mere til jer og med tiden kan I så sidde med dem ude. Her er det en god ide at gå lidt væk fra buret, da de kan finde på at prøve at hoppe ind i sikkerhed igen.
Tålmodighed og forkælelse er en god ting i en situation som denne. Og det er helt naturligt for dem at foretrække tørfoder, da det sammen med hø er deres primære føde - selvom vi mennesker godt kan synes, at det er lidt kedeligt.
Held og lykke med dem.
Nye kaninejere