Skille søskendepar? {{forumTopicSubject}}
Jeg har 4 marsvin gående sammen. 1 kastrat og 3 hunner, hvoraf de 2 er søstre.
Mine overvejelser går på, at den ene af de to søstre altid lader til at være lidt "udenfor". Hun sidder tit og sover eller putter alene, hvor de andre er i carport-huset. Jeg ved ikke, om hun selv vælger det eller bliver skubbet ud.
Hun er den største af hunnerne, og jeg tror egentlig hun ville dominere, hvis det ikke var for kastraten. Hvis jeg tager hende ud af buret kun sammen med søsteren, skubber og hviner de af hinanden. Og nogle gange har jeg oplevet at have kastraten ude af buret, hvor der så var en farlig ballade mellem de 3 tøser. Når han så kommer tilbage, bliver hun straks smidt ud af skjulet og sætter sig over til sit eget gemmested. Hun er dog meget knyttet til flokken - Hun er klart den, der bryder sig mindst om ar være alene ude af buret. Så kalder hun på de andre og forsøger at komme tilbage i buret.
Sagen er egentlig, at jeg godt kunne tænke mig et par marsvin mere, som så kunne bo på vores kontor. Delvist fordi jeg er træt af vores etagebur, som har en alt for lille åbning i bunden og tager en krig at gøre rent - Jeg ville så have 2x3 marsvin i hver deres bur af passende størrelse i én etage. Umiddelbart ville det mest naturlige vel være at tage den hun, som ikke er i familie med de andre, og sætte hende sammen med to nye marsvin. Men jeg tænker bare, at hende her ikke lader til at være alt for gode venner med sin søster og at hun måske kunne klikke bedre med andre marsvin. Men er det synd at skille dem? Er de tættere knyttet end jeg tror, selvom de ikke virker særlig glade for hinanden?
Der er endnu ikke skrevet kommentarer
Skille søskendepar?