Min kanin kan være syg! Min kanin kan være syg!
Ja ..
Min Han Kanin Nuser spiser ikke /:
Det er uandset hvad jeg tilbyder ham. Han spiser ikke!
Jeg har prøvet at give ham tørfoder, gulerødder, Agurk, salat, mælkebøtter, græs, jeg har enda ladet ham græsse selv !. Men han spiser intet, og jeg er skide hamrene bekymret!. Han kan fint løbe springe, men han vil bare ikke spise /:
Hvad skal jeg gøre?
apr 2010
Følger: 237 Følgere: 226 Gnavere: 5 Emner: 94 Svar: 649
apr 2010
Følger: 63 Følgere: 118 Gnavere: 11 Emner: 94 Svar: 619
apr 2010
Følger: 237 Følgere: 226 Gnavere: 5 Emner: 94 Svar: 649
apr 2010
Følger: 5 Følgere: 8 Gnavere: 3 Emner: 20 Svar: 169
apr 2010
Følger: 758 Følgere: 744 Gnavere: 6 Emner: 68 Svar: 899
apr 2010
Følger: 8 Følgere: 7 Gnavere: 2 Emner: 2 Svar: 171
apr 2010
Følger: 32 Følgere: 103 Gnavere: 4 Emner: 21 Svar: 189
Mulgivis for lange tænder!!
apr 2010
- For lange tænder.
- Hård mave.= mavesmerter.
osv.
Håber du finder ud af, hvad han fejler.
apr 2010
Følger: 25 Følgere: 22 Gnavere: 1 Emner: 4 Svar: 323
Som før nævnt, så kan en kanin ikke tåle at maven går i stå.
apr 2010
Følger: 7 Følgere: 6 Gnavere: 2 Emner: 9 Svar: 61
Kan se alle har skrevet hvad jeg tænker..
Men vil gerne hører hvad det lille pus fejler!? Hvad sagde dr. dyr??
apr 2010
Følger: 51 Følgere: 100 Gnavere: 1 Emner: 40 Svar: 748
Mine kaniner går nogle gange i spise strejke hvor de ikke rigtig spiser noget - det kan i hvertfald ikke ses tydeligt. Men de skal skam nok spise noget når de bliver sultne. Derfor ville jeg ikke være sådan rigtig bekymret, da det er normalt hos mine og nogle andre bekendte
apr 2010
Det har nok ikke været så slemt med dine kaniner Cathrine eller så har de været utroligt heldige at overleve.
Det er ikke for at skramme nogen, men bare for at oplyse om problemet og omfanget af dette.
Mit motto er: Hellere én gang for meget til dyrlægen end én gang for lidt!
Håber at den omtalte kanin i tråden har fået det bedre?
apr 2010
Følger: 51 Følgere: 100 Gnavere: 1 Emner: 40 Svar: 748
Nu er en kanin ikke en hund, men sjovt nok en kanin. Hunde lever jo kun af det tørfoder, godbider og evt. andet mad, som vi giver dem! Kaninerne har jo både og og halm liggende i deres bur som de også kanin spise, så det er jo ikke fordi de ikke spiser noget. En hver ved at de ikke overleve uden mad - og det gør de selvfølgelig også. Så bare fordi de ikke spiser deres tørfoder betyder det jo ikke de spiser noget. Det er bare ikke tydeligt og derfor har jeg valgt at kalde det 'sultestrejke'
apr 2010
Det var nu ikke helt ment som en sammenligning mellem hund og kanin, men mere en præcisering at kaninmaver godt kan være skrøblige, hvis der vel og mene er tale om sultestrejkke. = kaninen stopper med at spise.
Men mener nu også at man skal være opmærksom, hvis en kanin, som plejer at spise meget tørfoder pludselig vælger det fra. Noget må der være eks. forkert gæring i mave/tarm system, der kan gøre ondt og derfor tager det noget tid før det går over, smerter/ubehag som vi mennesker ikke lige kan se så tydeligt, hvis man ikke ved det.
Vi taler begge to af erfaring og fint nok. Synes bare at man skal være opmærksom, hvis ens kanin lige pludselig går fra foderet.
Min kanin kan være syg!