3.074 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Min kanin kan være syg! Min kanin kan være syg!

Ja ..
Min Han Kanin Nuser spiser ikke /:
Det er uandset hvad jeg tilbyder ham. Han spiser ikke!
Jeg har prøvet at give ham tørfoder, gulerødder, Agurk, salat, mælkebøtter, græs, jeg har enda ladet ham græsse selv !. Men han spiser intet, og jeg er skide hamrene bekymret!. Han kan fint løbe springe, men han vil bare ikke spise /:

Hvad skal jeg gøre?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.
  • Vand under køkkenvask 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min kanin kan være syg!
  • #1   19. apr 2010 er det lang tid siden han har ville spsie? eller er det kun i dag eller? smiley

• #2   19. apr 2010 Maria J - Han har ikke spist siden i fredags /:

• #3   19. apr 2010 det var længe! jeg ville helt klart tage den til dyrelæge så smiley

• #4   19. apr 2010 Ville også sige dyrlægen.

• #5   19. apr 2010 En tur til doktor dyr smiley

• #6   19. apr 2010 De kan ikke tåle at gå så længe uden at spise! - En tur til doktor dyr med det samme.

• #7   19. apr 2010 Dr. dyr 8)!
    Mulgivis for lange tænder!!

• #8   19. apr 2010 Hov glemte lige at svare på resten. Grundet til at han ikke vil spise kan bla. være:

- For lange tænder.
    - Hård mave.= mavesmerter.
    osv.

Håber du finder ud af, hvad han fejler.

• #9   20. apr 2010 Jeg ville også klart tage ham til dyrlæge.

Som før nævnt, så kan en kanin ikke tåle at maven går i stå.

• #10   20. apr 2010 Liva J : har du været forbi dyrlægen endnu??
    Kan se alle har skrevet hvad jeg tænker..

Men vil gerne hører hvad det lille pus fejler!? Hvad sagde dr. dyr??

• #11   7. jun 2010 Nu er det dog et stykke tid siden emnet blev oprettet, men kan se der ikke er kommer svar endnu på om han stadigvæk spiser eller ej - derfor vil jeg lige komme med noget også smiley

Mine kaniner går nogle gange i spise strejke hvor de ikke rigtig spiser noget - det kan i hvertfald ikke ses tydeligt. Men de skal skam nok spise noget når de bliver sultne. Derfor ville jeg ikke være sådan rigtig bekymret, da det er normalt hos mine og nogle andre bekendte smiley Den varer ofte 4-7 dage. Men de har aldrig tabt sig smiley

• #12   9. jun 2010 Nu er det oplæg ældre, men vil lige tilføje noget til Cathrine smiley kommentar. Har dog aldrig hørt om kaniner der bare sultestrejkker uden grund. Nedsat spiselyst synes jeg også man skal være opmærksom på. Det er jofordi der er noget galt endten i maven f.eks. forkert gæring, hårdmave. Det kan være så meget forskelligt og derfor kan det gå hurtigt galt, hvis man bare venter 4-7 dage på at den nok skal spise når den bliver sulten. Jeg ville måske ikke være så bekymret, hvis det var min hund, fordi jeg ved de er mere hårdføre, men jo ville alligevel være opmærksom. Men faktum er at kaninmaver er sarte og forholdsvis let kan gå i stå ved flere dages sultestejkke. + så viser kaniner sjældent tegn på smerte eller kan de virke usynlige for ejeren.
    Det har nok ikke været så slemt med dine kaniner Cathrine eller så har de været utroligt heldige at overleve.
    Det er ikke for at skramme nogen, men bare for at oplyse om problemet og omfanget af dette.
    Mit motto er: Hellere én gang for meget til dyrlægen end én gang for lidt!
    Håber at den omtalte kanin i tråden har fået det bedre?

• #13   13. jun 2010 Nu har min veninde haft kaniner i lidt over 6 år og har oplevet dette mange gange uden der er sket noget som helst - så heldig vil jeg nu egentlig ikke kalde det. Da det er meget normalt for hendes, mine og mange andre kaniner jeg kender! Netop derfor ville jeg ikke være bekymret.

Nu er en kanin ikke en hund, men sjovt nok en kanin. Hunde lever jo kun af det tørfoder, godbider og evt. andet mad, som vi giver dem! Kaninerne har jo både og og halm liggende i deres bur som de også kanin spise, så det er jo ikke fordi de ikke spiser noget. En hver ved at de ikke overleve uden mad - og det gør de selvfølgelig også. Så bare fordi de ikke spiser deres tørfoder betyder det jo ikke de spiser noget. Det er bare ikke tydeligt og derfor har jeg valgt at kalde det 'sultestrejke' smiley

• #14   13. jun 2010 Okay så har jeg misforstået din betydning af sultestrejke, som ellers betyder at dyret helt nægter at spise. Med lad det være, hvad det er... Vigtigst af alt er at dyrene du taler om ikke har lidt overlast.
    Det var nu ikke helt ment som en sammenligning mellem hund og kanin, men mere en præcisering at kaninmaver godt kan være skrøblige, hvis der vel og mene er tale om sultestrejkke. = kaninen stopper med at spise.
    Men mener nu også at man skal være opmærksom, hvis en kanin, som plejer at spise meget tørfoder pludselig vælger det fra. Noget må der være eks. forkert gæring i mave/tarm system, der kan gøre ondt og derfor tager det noget tid før det går over, smerter/ubehag som vi mennesker ikke lige kan se så tydeligt, hvis man ikke ved det.
    Vi taler begge to af erfaring og fint nok. Synes bare at man skal være opmærksom, hvis ens kanin lige pludselig går fra foderet.

Kommentér på:
Min kanin kan være syg!

Annonce