Kanin bider kæreste {{forumTopicSubject}}
Hej. I sommers købte min kæreste og jeg en kanin, som vi så har haft fra unge af. Han har altid været en sød og snakkesalig kanin. Han er blevet kastreret og vi har ham ude og løbe frit rundt i lejligheden et par timer hver dag. Der er så sket det underlige at her for en to måneder siden er han begyndt at springe frem efter min kæreste og han har endda bidt ham nogle gange. Han har ikke gjort det her før, og han har aldrig gjort det ved mig. Han har en gang markeret sig med sine tænder (uden at bide sammen) på min hånd, men det var fordi jeg tog hans legetøj inde i buret.
I dag blev min kæreste bidt, efter kaninen har været uden nogle timer. Kaninen havde været ude på vores altan, og efter han kom ind lå han sig under bordet, og da min kæreste lå sig ned på gulvet til ham, for at snakke, sprang han frem mod ham og bed ham. Han er også blevet bidt en anden gang, hvor de begge havde lagt nede på gulvet og nusset i noget tid, og pludselig bider kaninen ham.
Jeg kan ikke helt finde hoved og hale i hvad der sker, eller hvordan vi kan rette op på det. Det eneste jeg kan komme i tanke om, der kan være på spil, er at kaninen prøver at være dominerende overfor min kæreste, fordi den føler sig højere i hierarkiet end ham, men under mig (og derfor bider han ikke mig)
Jeg håber I har nogle bud på, hvad der er på spil, og nogle forslag til hvordan vi kan få rettet op på det.
mar 2017
Følger: 1 Svar: 3
feb 2011
Følger: 36 Følgere: 48 Gnavere: 4 Emner: 2 Svar: 810
mar 2017
Følger: 1 Svar: 3
sep 2011
Følger: 23 Følgere: 44 Emner: 2 Svar: 983
Mit bedste råd er at sætte kaninen op på et bord med et tæppe og lade din kæreste kæle med den der. Så mødes de på neutral bane - og kaninen skal ikke fastholdes for at den ikke skal løbe væk.
mar 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
Endnu en gang tak for hjælpen
sep 2011
sep 2011
sep 2011
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 71 Gnavere: 28 Emner: 77 Svar: 4.995
Lær kæresten at lade kaninen være i fred.
sep 2011
Kanin bider kæreste