Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montage af loftlampe 400 kr.
  • Skifte Køkkenvandlås 1.000 kr.
  • opsætning af 2 natlamper 700 kr.
  • Montering af termostat på radiator 800 kr.
  • Grouw robotplæneklipper 800 kr.
  • slibning og service af elektrisk plæneklipper 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rosiner (kaniner)
  • #1   16. nov 2010 Jeg ved det faktisk ikke smiley MEn rosiner er vel bare tørrede vindruer? ihvertfald ville jeg ikke give min kanin det (:

• #2   16. nov 2010 Rosiner (og vindruer) er vist ikke godt for særlig mange dyr, så vidt jeg husker...

• > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.127
    #3   17. nov 2010 Nej det kan de ikke. Da det er, som i siger, vindruer.

• #4   17. nov 2010 Kaniner kan ikke tåle rosiner eller vindruer for den sags skyld :o) Det er ikke sundt for nogen dyr, faktisk ikke engang for mennesker.

• #5   17. nov 2010 Sunde eller usunde.. Pas

Har godt hørt at kaniner ikke har godt af dem. Men herhjemme er de et kæmpe hit.. Tumle jagter en rundt for at få en rosin. Han for 1-2 rosiner om dagen.. Han lever sgu fint endnu! Ingen dårlig mave eller noget..
    Han slikker også på mine fingre for at må mere.. skøre dyr smiley

• #6   17. nov 2010 Ok, Det bare fordi jeg har lige købt en müslibar til at hænge fast på buret..

Først da jeg kom hjem fra dyrehandlen tænkte jeg på om de overhoved kunne tåle rosiner.. (som er på müslibaren) kunne ikke helt huske så derfor skrev jeg her smiley

Men der er gnaver müslibar! smiley

• #7   17. nov 2010 Det*

• #8   17. nov 2010 Fandt lige lidt om det på nettet. Godt nok handler det om hunde, men man må gå ud fra at det er nogenlunde det samme smiley

"Vindruer og rosiner

Af dyrlæge Hanne Friis

Vindruer og rosiner kan slå din hund ihjel

Det har gennem nogen tid været kendt at rosiner og vindruer er giftige for nogen hunde. En ny undersøgelse i det norske dyrlægeblad viser nu HVOR giftigt det faktisk kan være.

Det er ikke kendt præcis hvilke indholdsstoffer i vindruer og rosiner, der forgifter hunde. Ligeledes er det heller ikke alle hunde der reagerer på det, - nogle hunde kan spise rosiner uden der sker noget. Man kan blot ikke på forhånd vide om ens hund er modtagelig eller ikke, og der er desværre ingen tests der kan vise det.

Teorien er at det er svampesporer i frugterne, der ødelægger hundenes nyrer.

Man har fundet ud af at der skal så lidt som 2,8g rosiner og 19,6g vindruer pr kg kropsvægt til at forårsage nyresvigt hos modtagelige dyr.

Det svarer til at en hund på 25 kg kan udvikle nyresvigt efter at have spist så lidt som 70g rosiner eller 490g vindruer.

Symptomer på forgiftning viser sig ofte få timer efter indtagelsen"

Ellers kan du læse mere om det her, hvor der henvises til en del sider der påpejer at rosiner er giftige både for hunde og kaniner smiley
    http://www.gnavergalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=5008

• #9   17. nov 2010 Min gamle Bigfoot spiste vindruer i MANGE år !!
    De får også rosiner af og til, og ikke noget de dør af smiley

Bare husk - alt i små mængder smiley

Kommentér på:
Rosiner (kaniner)

Annonce