831 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Micala E
Micala E
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7

kanin og marsvin sammen kanin og marsvin sammen

jeg har en kanin men syntes han skal have en ven hvilket har været planen fra dag 1, men nu er jeg kommet i tvivl om det skal være et marsvin eller en kanin mere smiley

så ville høre om der er nogle der har et marsvin og en kanin sammen, arfaringer med dette osv smiley

håber i kan hjælpe smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Grouw robotplæneklipper 800 kr.
  • Eltavle slår fra - muligvis skifte sikring 1.100 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Opsætning af køkkenhylder 600 kr.
  • Gardin opsætning, 3 vinduer 600 kr.
  • Varmtvandsventil i teknikskabet har sat sig fast 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kanin og marsvin sammen
  • #1   22. jan 2017 marsvin har INTET at gøre med kaniner - og ingen ansvarlig marsvineopdrætter vil sælge dig et marsvin til det formål.
    Marsvin og kaniner har forskeligt behov for foder, har forskelige sociale behov, taler ikke samme sprog og kaniner kan gøre seriøs skade på marsvin. Derudover kan kaniner bære en sygdom som er dødelig for marsvin.
    Så nej, nej og atter nej til ideen om at sætte et marsvin ned til din kanin.

• #2   22. jan 2017 marsvin er flokdyr og har brug for en ven af egen art.

De er gnavere og har behov for ekstra D-vitamin i deres mad.

Kaniner er kolonidyr og har ikke behov for yderlig selskab end det mennesker giver.

De er ikke gnavere og har ikke behov for ekstra vitaminer i deres mad..

Du ricikere de slår hinanden ihjel

• Micala E
    Micala E Tilmeldt:
    dec 2016

#3   22. jan 2017 nu var det ikke for folk skulle skrive surt, jeg spurgte bare for at undersøge da jeg har set andre gøre det, ville self købe to marsvin da jeg godt ved de er folk dyr smiley

• #4   22. jan 2017 jeg har heller ikke skrevet surt..

• #5   22. jan 2017 .. men du skriver at du overvejer marsvin som selskab til din kanin. Det er jo stadig no-go, uanset om du sætter ét, to eller 47 marsvin ned til det.

• #6   22. jan 2017 Dem der har dem sammen, vil fortælle dig hvor fantastisk det er.

Men hvis vi ser bort fra adfærd et øjeblik, er det største problem, i min optik, at marsvin har brug for ekstra c vitamin. Hvis du giver din kanin ekstra c vitamin over en længere periode, så vil dens nyrer tage skade. Der er sikkert kanin folk der kan fortælle dig mere om de studier der underbygger det.
    Hvis man giver mindre c vitamin for at skåne kaninens organer, så vil man ende med at give marsvinet skørbug

Så selvom der kommer folk på banen, der siger at deres dyr afviger fra normal adfærd (hvilket ikke er utænkeligt), så burde det med foderet afholde alle fra at holde dyrene sammen.

• #7   22. jan 2017 Din kanin savner ikke en ven, men hvis du vil gøre noget ekstra for den så hyg noget mere om den det vil den elske mere end alt andet. smiley

Og kun hvis du neutralisere din kanin + den anden kanin du påtænker som ven kan de få glæde af hinanden ellers ikke.

Da to fertile kaniner sammen er no-go.

• #8   22. jan 2017 jeg har som teenager haft kanin sammen med venindes marsvin..

det gik fint, lige til kaninen dræbte marsvinet..

• Micala E
    Micala E Tilmeldt:
    dec 2016

#9   23. jan 2017 min kanin er kasteretet,

grunden til jeg vil have en ven er fordi jeg nogle gange er på sjælland og derfor er han er alene nogle dage med minimalt menneske kontakt og andre dage er der ikke nok timer på dagen både til kaninen (som går frit) heste og arbejde, derfor har jeg læst mig frem til mange steder at det ville være godt med selvskab.

så ville blot høre om de kunne sammen ellers bliver det bare en kanin mere smiley

så beltane du behøver ikke skrive på den måde du gør!

• #10   23. jan 2017 på hvilken måde? Jeg skriver mine erfaringer.

• Micala E
    Micala E Tilmeldt:
    dec 2016

#11   23. jan 2017 beltane jeg føler du skriver meget agresivt at det bliver dræbt vis man gør det, har fattet med din første kommentar du ikke syntes det var en god ide smiley

• #12   23. jan 2017 jeg skriver ikke aggresivt, jeg skriver det som det er..

• Micala E
    Micala E Tilmeldt:
    dec 2016

#14   24. jan 2017 fancy face vis du læser længere oppe er min kanin fritgående, da jeg syntes ingen dyr høre til i et bur smiley

• #15   24. jan 2017 Hvis du synes tonen er meget negativ i den her tråd, så synes jeg du skal prøve at læse den igen - med de positive briller smiley

Tonen er ikke spor negativ, og du får faktisk utrolig mange gode saglige forklaringer på hvorfor det vil være utrolig dumt.

Jeg tror ikke altid jeg forstår konceptet i at man ikke har tid nok til at aktivere m.v. det dyr man har - så man anskaffer sig et til?
    - Jeg er helt med på at det kan give dem noget andet med en artsfælle m.v. men det giver jo altså også dobbelt op på arbejde, udgifter m.v. - kaninerne skal jo stadig aktiveres og sørges for.

I min optik er det virkelig bare så kort som at marsvin og kanin ikke har noget at gøre sammen.
    - Jeg har kun hørt ét tilfælde, hvor vedkommende virkelig har gjort ALT for at opveje for problmatikkerne dyrene i mellem og tilgodese hver arts behov m.v.
    Personligt ville jeg stadig ikke gøre det, men der var tænkt på alt.

Jeg har set kaniner og marsvin få grimme skader af hinanden, og kan ikke se nogen god grund til at holde dem sammen smiley

Så hvis du synes din kanin savner selskab, så måske planlæg din tid bedre, så du får tilgodeset kaninens behov og ikke føler den bliver glemt?

• Micala E
    Micala E Tilmeldt:
    dec 2016

#16   24. jan 2017 mine stramme dage ser således ud arbejde 8-19(20) arbejder i en stald så det er inkl træning af mine egne heste så de dage kan jeg bare ikke bruge så meget tid på min kanin selvom han er fritgående biver det enormt svært når man kommer hjem og stort set går i seng med det samme så det vbliver ikke til meget andet en 10-20 minutters nussen og aktivitets bræt og rengøring af base smiley og det er jeg lidt ked af da han er meget scoical og han nyder når han er på ferie hos vores kanin passer at lege og være sammen med nogle af hendes kaniner smiley
    derfor har jeg tænkt over det længe også ville jeg bare høre fordi jeg havde set nogle gøre det, men det bliver endnu en neutraliseret kanin der kommer her hjem og skal leve fritgående.

• #17   25. jan 2017 smiley Lyder ikke særlig smart at passe en kanin og lade den "lege" med andre kaniner så lemfældigt.

Synes altså stadig du bør overveje, om en kanin til er løsningen. Så er der jo altså stadig TO kaniner, der skal passes, plejes, aktiveres og nusses, de dage du ikke har tid til én kanin.

• #18   25. jan 2017 Vi har fire marsvin og fik en baby kanin. Vi satte dem sammen. Kaninen var meget underdanige af marsvinene. Men var ligeglad med dem, kaninen sprang bare over dem og interesserede sig ikke for marsvinene. Sådan gik det en uge, så fandt kaninen ud af at bide, og begyndte at jagte marsvinene i deres numser, så var ballet ligesom forbi. De to arter ser ikke hinanden og kaninen kan bide en marsvin istykker. Mine skreg af angst og smerte og kaninen er kun en hermelin som er en meget lille kanin. Så tør ikke tænke på hvad en stor kanin kan gøre med sine tænder mod et lille marsvin.
    Knus rikke, Thea og cæcilie

Kommentér på:
kanin og marsvin sammen

Annonce