715 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Er 3 én for meget? Er 3 én for meget?

Jeg har i forvejen 2 kaniner. De har MEGET plads, så pladsen er ikke problemet.
Problemet er, at hvis jeg gerne vil adoptere en fra dyreværnet, eller en avler får et nyt kuld nuttede kanin killinger, hvilket køn skal det så være?
Jeg har i forvejen, en kastreret han og en intakt hun. Disse to har jeg selv sammenført, så dette har jeg nogen erfaring med. De er begge LIDT dominante, især hanen bliver fornærmet hvis vi roder for meget ved hans hø eller halm, hvilket jo kun er helt naturligt og han er bestemt ikke aggressiv og accepterede hurtigt vores til flyttende hun. Han ville straks efter de havde set hinanden an, putte og nusse. Jeg ved ikke hvordan hunnen vil reagerer, for hun var ung da vi gjorde det, og har siden hen ændret meget personlighed, så det har jeg meget svært ved at vurdere.

Hannen har kun bidt én gang, da en han ikke kendte, forskrækkede ham, da han stak hele hånden ned i hans, på daværende tidspunkt lille bur, for at kæle ham.

Interessen for at få en kanin mere bunder i, at jeg ikke mener at min hankanin får nok ud af hunnens selskab, hun er slet ikke i nærheden af at være ligeså selskabelig som ham. Og det er ikke helt optimalt for ham, da han meget gerne vil ligge og putte og varme sig hos hende. Han er MEGET social, og hun kan ikke opfylde hans socialebehov.

Hvad har i af erfaringer og meninger? Vil helst meget gerne høre erfaringer! smiley Og kender i muligvis et sted hvor man kan aflevere kanin tilbage, hvis ikke den enes med de andre?
Tak for jeres tid, og jeg håber i kan hjælpe, en dedikeret kaninelsker i nød smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.
  • Vand under køkkenvask 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er 3 én for meget?
  • BlueBunnies
    BlueBunnies Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 198 Gnavere: 13 Emner: 14 Svar: 564
    #1   10. nov 2016 Jeg ville få neutraliseret hunnen inden, jeg begyndte at tænke på at tilføje endnu en til flokken smiley
    En fertil hun, som går sammen med en neutraliseret han, vil automatisk blive seksuelt frustreret over, at hannen ikke kan gøre hende drægtig. Det kan være derfor, at hun ikke er så selskabelig smiley

• #3   10. nov 2016 kaniner får unger ikke killinger.

• #4   10. nov 2016 Sofie: Hvorfor skal man havde to kaniner sammen om vinteren?

• #5   10. nov 2016 Det er heller ikke sådan at hun ikke vil putte op ad ham. Så de skal nok klare sig gennem vinteren - hvis det er det du tænker på SOFIE HARLANG? Men planen er også at adopterer en igennem en dyre organisation, da de netop yder den service smiley

Vi har også længe gået og overvejet at få hunnen neutraliseret, og ville heller ikke handle på idéen om at tilføje en ekstra før da smiley Men ja BlueBonnies, jeg havde ikke lige tænkt over at det kan hænge sammen med hendes behov for selskab. Ikke fordi jeg tror nu ikke at det spiller så stor en rolle, fordi hun er generelt ikke særligt imødekommende - MEN forsøget værd! smiley Tak

*Beltane* hvorfor spiller det en rolle, hvad jeg kalder dem? smiley

Men hvad er jeres erfaring omkring kønnet? For når vi får neutraliseret hunnen, hvad ville så være bedst at tilføje? smiley

• #6   10. nov 2016 fordi det gør det. jeg kalder jo heller ikke dig ingolf fordi det lige lyster

• #7   10. nov 2016 *Beltane* men er det ikke i orden at tage fejl? Jeg troede at eftersom det hed harekillinger kaldte man det også killinger når der var tale om kaniner. Min fejl, men heller ikke en stor nok en, til at gøre problem ud af det smiley
    Det var heller ikke noget jeg lige fik lyst til at kalde det, bare noget jeg havde taget fejl af.

Har du nogen erfaring med sammenføring af kaniner? smiley

• #8   10. nov 2016 jo det er det, men nu spurgte du hvilken rolle det havde.

kaniner er ikke flokdyr og skal ikke leve flere sammen.

• #9   10. nov 2016 De skal ikke nødvendigvis. Men det er et koloni dyr. Hvilket betyder at de lige som os mennesker, gerne vil være herre over deres eget selskab, og ikke vil tvinges til at gå op og ned af hinanden. Ligesom os vil de gerne have eget personligt rum. Hvilket der er massere af, sådan som de bor. Der er adskillige forskellige huler og toiletter. Så de behøver ikke at være sammen, men de kan vælge det. Og min han vil meget gerne, så det synes jeg han skal have lov til. Min hun vil ikke så gerne, så hun skal have lov til at være i fred smiley

• #10   10. nov 2016 mennesker er ikke koloni, men flokdyr.

• #11   10. nov 2016 Der er ingen grund til at trække det i langdrag. Det er slet ikke hvad dette handler om smiley

• BlueBunnies
    BlueBunnies Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 198 Gnavere: 13 Emner: 14 Svar: 564
    #14   10. nov 2016 Vi holder os lige til spørgsmålet, Beltane smiley

/Hjælpeadmin

• #15   12. nov 2016 der bliver spurgt om 3 er 1 for meget og det er det jeg svarer på

Kommentér på:
Er 3 én for meget?

Annonce