Er 3 én for meget? Er 3 én for meget?
Jeg har i forvejen 2 kaniner. De har MEGET plads, så pladsen er ikke problemet.
Problemet er, at hvis jeg gerne vil adoptere en fra dyreværnet, eller en avler får et nyt kuld nuttede kanin killinger, hvilket køn skal det så være?
Jeg har i forvejen, en kastreret han og en intakt hun. Disse to har jeg selv sammenført, så dette har jeg nogen erfaring med. De er begge LIDT dominante, især hanen bliver fornærmet hvis vi roder for meget ved hans hø eller halm, hvilket jo kun er helt naturligt og han er bestemt ikke aggressiv og accepterede hurtigt vores til flyttende hun. Han ville straks efter de havde set hinanden an, putte og nusse. Jeg ved ikke hvordan hunnen vil reagerer, for hun var ung da vi gjorde det, og har siden hen ændret meget personlighed, så det har jeg meget svært ved at vurdere.
Hannen har kun bidt én gang, da en han ikke kendte, forskrækkede ham, da han stak hele hånden ned i hans, på daværende tidspunkt lille bur, for at kæle ham.
Interessen for at få en kanin mere bunder i, at jeg ikke mener at min hankanin får nok ud af hunnens selskab, hun er slet ikke i nærheden af at være ligeså selskabelig som ham. Og det er ikke helt optimalt for ham, da han meget gerne vil ligge og putte og varme sig hos hende. Han er MEGET social, og hun kan ikke opfylde hans socialebehov.
Hvad har i af erfaringer og meninger? Vil helst meget gerne høre erfaringer! Og kender i muligvis et sted hvor man kan aflevere kanin tilbage, hvis ikke den enes med de andre?
Tak for jeres tid, og jeg håber i kan hjælpe, en dedikeret kaninelsker i nød
Følger: 22 Følgere: 198 Gnavere: 13 Emner: 14 Svar: 564
En fertil hun, som går sammen med en neutraliseret han, vil automatisk blive seksuelt frustreret over, at hannen ikke kan gøre hende drægtig. Det kan være derfor, at hun ikke er så selskabelig
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 71 Gnavere: 28 Emner: 77 Svar: 4.995
sep 2013
Følger: 37 Følgere: 189 Gnavere: 6 Svar: 691
nov 2016
Følger: 9 Gnavere: 2 Emner: 3 Svar: 11
Vi har også længe gået og overvejet at få hunnen neutraliseret, og ville heller ikke handle på idéen om at tilføje en ekstra før da
*Beltane* hvorfor spiller det en rolle, hvad jeg kalder dem?
Men hvad er jeres erfaring omkring kønnet? For når vi får neutraliseret hunnen, hvad ville så være bedst at tilføje?
apr 2010
nov 2016
Det var heller ikke noget jeg lige fik lyst til at kalde det, bare noget jeg havde taget fejl af.
Har du nogen erfaring med sammenføring af kaniner?
apr 2010
kaniner er ikke flokdyr og skal ikke leve flere sammen.
nov 2016
apr 2010
nov 2016
Følger: 22 Følgere: 198 Gnavere: 13 Emner: 14 Svar: 564
/Hjælpeadmin
apr 2010
Er 3 én for meget?