Grønt til vinteren Grønt til vinteren
Hej GG.
Hvad grønt fodre I med om vinteren, når græsset er væk? Ville rigtig gerne høre om jeres løsninger og have lidt inspiration til hvad jeg kunne supplere med. Helst ikke alt for dyrt, da jeg har nogle stykker at fodre på.
Pt. fodre jeg med øko grønpiller (som er 100% græs) og urter, hø ad libitum, al den græs de kan spise på de timer som de er ude om dagen, og så plukker jeg også græs til dem når de bliver "lagt i seng" i deres bur om aftnen.
Til vinter ville de stadig få grønpiller, urter og hø ad libitum, men ville rigtig gerne supplere med nogle lækre friske grøntsager når nu græsset ikke er der mere. Gerne nogle grøntsager som indeholder vitaminer og mineraler. Jeg ved at gulerødder indeholder en del vitaminer og mineraler, men min dyrelæge sagde engang til mig, at man skulle passe på med give for mange...
Håber at I vil dele ud af jeres erfaringer, metoder og hvordan I anskaffer jer det grønt I fodre med.
Jeg arbejder pt i netto, hvor jeg kunne spørge om jeg må tage de salgsudløbet grøntsager, men jeg arbejder der ikke i så lang tid endu, så jeg får nok brug for nogle langvarige løsninger.
Mvh Emma.
maj 2016
Følger: 1 Følgere: 35 Gnavere: 4 Emner: 23 Svar: 120
Mvh Emma
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 18 Emner: 22 Svar: 2.752
maj 2016
Sweet Leaf: Jeg har bare flere kaniner at fodre på + en hest, så jeg har desværre ikke råd til at købe alt det lækre fra supermarkederne, så jeg leder efter nogle alternativer til dette som jeg godt er klar over nok ikke er lige så lækre/friske som dem fra supermarkederne... Men jeg ville mene at lidt "kedeligt" grønt er bedre end ingen grønt... Jeg plejede at fodre med gulerødder om vinteren pga. at de indeholder en masse vitaminer og mineraler og så fordi de var billige og kaninerne elsker dem, men min dyrelæge har sagt til at man skal passe på med at fodre med for mange gulerødder... Jeg fik aldrig spurgt hende hvorfor, men kunne forestille mig at det var pga. sukkerindholdet og at gulerødder også kan være hårde for maven..? Og så kunne jeg måske også være interreseret i at fodre mere varieret, så de ikke bare ville få den samme kedelige grøntsager hver dag... Har læst at roer er godt, men hved ikke hvor jeg kan anskaffe mig sådan nogle...
apr 2010
maj 2016
apr 2010
maj 2016
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 71 Gnavere: 28 Emner: 77 Svar: 4.995
han er ikke så glad for andet end hø, piller og de der gnaverdrops (selvom han ikke er en gnaver) spiser meget lidt af græsset når vi er ude og grøntsager spiser han 1-2 bidder af og så lader han det ligge
maj 2016
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 71 Gnavere: 28 Emner: 77 Svar: 4.995
maj 2016
Grønt til vinteren