699 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Ny i kaninverdenen Ny i kaninverdenen

Hej smiley

Jeg har lige fået en løvhoved kanin på snart 11 uger. Jeg har aldrig haft en før, så jeg ved ikke så meget om bur, foder osv. Jeg har hende indenfor i et bur. Håber I kan hjælpe med lidt general info omkring hvordan buret skal indrettes, hvad hun skal spise, tips eller bare hvis der er noget man skal vide

Natalia

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hænge vinreol op 350 kr.
  • Ny stikkontakt, der skal bores i væggen 600 kr.
  • Samle legetårn undendørs 1.000 kr.
  • skift fuger i badeværelse 2.000 kr.
  • Fjern ukrudt. 700 kr.
  • Rengøring - 32kvm 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny i kaninverdenen
  • #1   14. sep 2016 Hej natalia vil rigtig gerne hjælpe har haft gnavere hele mit liv men der er lidt meget som du skal vide så jeg sende nogle pb til dig om det

• #2   14. sep 2016 Bare husk at forholde dig kildekritisk når du søger information - ingen gør det ens, og der er ikke noget rigtigt eller forkert (skåret meget firkantet op).

Men du kan bestemt starte ud her med at læse div. anbefalinger:

http://kaniner.dk/pjecer/1504/pasning.pdf
    http://kaniner.dk/pjecer/1504/fodring.pdf
    http://kaniner.dk/pjecer/1504/bure.pdf

Og ellers er der også denne:
    http://frikanin.dk/pasning-og-pleje

Det er de to sider jeg har vil holde mig til - som sagt man kan finde mange ting på nettet, og ingen gør det ens. Så læs og atter læs og find hvad du føler er bedst for dig og din kanin. smiley

Og ellers kan du altid spørge her på GG.

• #4   14. sep 2016 Hvad vil I anbefale at man dækker munden af buret med og hvordan lærer man den at gå på " toilettet "

• #5   14. sep 2016 Hej Natalia om to uger vil der være kommet en video på min youtube kanal om hvordan man lære en kanin at gå på toilet

• #6   14. sep 2016 Min kanal hedder PetPaw

• #7   14. sep 2016 Vil anbefale støvsfrit savsmuld til bunden

• BlueBunnies
    BlueBunnies Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 198 Gnavere: 13 Emner: 14 Svar: 564
    #8   14. sep 2016 Man bør ikke bruge savsmuld/spåner alene, da de kan ætse kaninens fødder, hvis de sidder for meget oveni deres tis. Jeg vil anbefale at bruge hemp, carefresh eller et håndklæde/tæppe i hele buret og træpiller i toilettet, da de suger en del.

• #9   14. sep 2016 Hvis kaninen har et foretrukken hjørne at bruge til toilet, så stiller du toilettet der. - Køb et toilet i en ordentlig størrelse, ikke bare de små til hjørnet.
    Hæng gerne høhækken over, kaniner spiser gerne imens smiley

Hver gang kanin laver noget udenfor bakken, samles det op og kommes deri. Tisser den, så tør det op og smid papiret i bakken.

• #10   14. sep 2016 kaniner er ikke gnavere

• #11   14. sep 2016 Hvad mener du med det?

• #12   14. sep 2016 jeg mener at de ikke er en gnaver, så at tilbyde sin hjælp fordi man har haft gnavere hele livet er forkert.

kaniner har for mange tænder til at være en gnaver

• #13   14. sep 2016 Støvfrit savsmuld findes ikke, trods producenter forsøger ivrigt at sælge os dette smiley Bare husk det - og savsmuld i bunden og masser af halm over er super fint.

Du kan godt forsøge at wc træne din kanin, du skal bare huske på at det godt kan ske du har en kanin som bare alligevel elsker at pølle og tisse ud over det hele - der hvor jeg har hørt om vellykket wc træning er når den er hormonfri (neutraliseret) da pøller og tis rundt over det hele netop er til for at afmærke at her er jeg og dette er mit. Så bare ikke sæt næsen for højt op efter en helt renlig kanin. smiley Men man kan bestemt opmuntre den til kun at gøre i en kasse i sit bur. Om den så er enig i dette må i jo finde ud af smiley

Bundstrøelse:
    easystrø
    træpiller
    spåner m. noget oven på halm
    halm
    hampstrøelse (hemparade Strøelse - tidligere kaldt siccoflor)
    bøgeflis (kun i wc bakken)

• #14   14. sep 2016 Hvilket mærke er bedst til mad og hvad synes I om de mineral sten man kan få?

Det skal lige siges at Trunde ( min kanin ) kun er 11 uger

• #15   14. sep 2016 kaninpiller ikke blandigner. ingen sten

• #16   14. sep 2016 Du skal finde nogle rene piller - ikke blandinger. Jeg fodre med Burgess.
    Mineralsten, kalksten og hvad de nu ellers hedder skal du ikke købe - det har din kanin ingen gavn af overhovedet. Diverse stænger er som regel også fyldt med så meget korn at det ikke er godt at give.

• #17   14. sep 2016 Er der nogen som har erfaring med at gå tur med jeres kanin?

• #18   14. sep 2016 mja, vi går ikke så meget, sidder bare på græsset. men ikke nu hvor der er riciko for VHD2 smitning

• #19   15. sep 2016 Mange af dine spørgsmål kunne besvares i de link jeg sendte til dig smiley
    - Men som der bliver nævnt INGEN blandinger, du skal finde ét foder som er rene piller. Uden alle mulige mærkelige ting sammen med, som intet godt gør. Og hold dig langt væk fra poser hvor der står de både er til kaniner, marsvin osv. for man kan ikke lave ét foder der dækker flere arter. smiley

Gå ture er jo bare at begynde at vænne hende til sele allerede nu og tag det stille og roligt, så hun får gode opleveser.

Kommentér på:
Ny i kaninverdenen

Annonce