423 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Gamle hamster angriber det nye! Gamle hamster angriber det nye!

Igår hentede jeg et hamster mere til skabskab til den vi havde før. Det gamle hamster bider og angriber det nye - det er nok for at finde ud af hvem der bestemmer, men problemet er at det nye hamster har et misdannet ben og derfor bare lader sig bide - den bløder og vil helst bare sidde og sove i løbehjulet. Den er også tynd - drikker lidt og spiser også lidt.

Er det normalt, skal jeg give dem tid, eller skal hun afleveres tilbage?? 🙁

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af 5g til tv 1.700 kr.
  • Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gamle hamster angriber det nye!
  • #1   7. sep 2016 Hamster skal da slet ikke gå sammen?

http://hamsterinfo.dk/artikler/generelt/en-eller-to

• #2   7. sep 2016 Bonnie det er ikke guldhamstere jeg har, men dværghamstere - og de har godt af selvskab, min moster har det samme smiley

• #3   7. sep 2016 " Når man holder to dværghamstere sammen er der dog nogle ting, som man skal overveje.
    Man skal altid have lige så mange bure, som man har hamstere. Man skal nemlig kunne skille dem ad øjeblikkelig, hvis de begynder at skændes. Det er altså ikke en måde at spare bure på.
    Når man holde to sammen, er der flere måder, hvorpå man kan gøre sit til, at minimere risikoen for skænderier og slågsmål. De ting som hamsterne typisk skændes om er; reden, vand, mad, sandbad og løbehjulet. Derfor bør man altid som minimum have lige så mange reder, vand og madsteder, sandbad og løbehjul, som man har voksne hamstere i sammen. Buret skal være i ét plan, altså ingen hylder eller lign., og skal være “et rum”. Sammenkoblede bure og masser af forskellige niveauer kan være med til, at skabe splid om de forskellige afdelinger."

• #5   7. sep 2016 Nogle linjer af hamster er lavet til at være sociale, men det er vist ret langt mellem dem, især her hjemme.
    En del arter skulle være mere eller mindre sociale fra naturens hånd, men er avlet mere asociale, og kan i reglen ikke sammen.
    Du skriver også at du har dværghamster. Det er jo ret relevant at kende art, da der er meget stor forskel, arterne imellem, på hvor sociale de er.
    At mange holder de der hybrid hamstre fra dyrehandlere, i par eller grupper, er ikke ensbetydende med at det er godt for dyrene.
    Jeg ville i hvert fald selv vælge at lytte til div seriøst grupper af hamster mennesker, der har rigtig godt styr på de respektive arter, linjer og deres sind

• #7   7. sep 2016 Tak for svar alle sammen smiley

• #8   7. sep 2016 Skil dem ad, dværghamstere er heller ikke flokdyr

Kommentér på:
Gamle hamster angriber det nye!

Annonce