Gamle hamster angriber det nye! Gamle hamster angriber det nye!
Igår hentede jeg et hamster mere til skabskab til den vi havde før. Det gamle hamster bider og angriber det nye - det er nok for at finde ud af hvem der bestemmer, men problemet er at det nye hamster har et misdannet ben og derfor bare lader sig bide - den bløder og vil helst bare sidde og sove i løbehjulet. Den er også tynd - drikker lidt og spiser også lidt.
Er det normalt, skal jeg give dem tid, eller skal hun afleveres tilbage?? 🙁
sep 2013
Følger: 37 Følgere: 189 Gnavere: 6 Svar: 691
http://hamsterinfo.dk/artikler/generelt/en-eller-to
jul 2016
Følger: 11 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 3
sep 2013
Følger: 37 Følgere: 189 Gnavere: 6 Svar: 691
Man skal altid have lige så mange bure, som man har hamstere. Man skal nemlig kunne skille dem ad øjeblikkelig, hvis de begynder at skændes. Det er altså ikke en måde at spare bure på.
Når man holde to sammen, er der flere måder, hvorpå man kan gøre sit til, at minimere risikoen for skænderier og slågsmål. De ting som hamsterne typisk skændes om er; reden, vand, mad, sandbad og løbehjulet. Derfor bør man altid som minimum have lige så mange reder, vand og madsteder, sandbad og løbehjul, som man har voksne hamstere i sammen. Buret skal være i ét plan, altså ingen hylder eller lign., og skal være “et rum”. Sammenkoblede bure og masser af forskellige niveauer kan være med til, at skabe splid om de forskellige afdelinger."
maj 2010
Følger: 17 Følgere: 88 Gnavere: 5 Emner: 79 Svar: 4.006
En del arter skulle være mere eller mindre sociale fra naturens hånd, men er avlet mere asociale, og kan i reglen ikke sammen.
Du skriver også at du har dværghamster. Det er jo ret relevant at kende art, da der er meget stor forskel, arterne imellem, på hvor sociale de er.
At mange holder de der hybrid hamstre fra dyrehandlere, i par eller grupper, er ikke ensbetydende med at det er godt for dyrene.
Jeg ville i hvert fald selv vælge at lytte til div seriøst grupper af hamster mennesker, der har rigtig godt styr på de respektive arter, linjer og deres sind
jul 2016
Følger: 11 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 3
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 71 Gnavere: 28 Emner: 77 Svar: 4.995
Gamle hamster angriber det nye!