HJÆÆÆLP kaninkamp HJÆÆÆLP kaninkamp
HJÆLP GG!!!!
Mine to kamphaner til hun kaniner, var på en eller anden måde sluppet ind til hinanden, og de har været helt vildt oppe og slås! Jeg skynder mig selvfølgelig hurtig at putte dem i hver sit bur, og der efter tjekker jeg om de er okay. Den ene har en lille skamme i øret, men det så ikke alvorligt ud, men så kigger jeg hende ned af mod hendes skidt, da jeg har hørt at de tit går efter at bide hinanden der, og ser så at hun også er blevet bidt i hendes skidt... Det så ikke blodigt ud, der er ikke noget der er blevet bidt af og det er ikke på hendes åbning hun er blevet bidt, men der er en flænge lige op over hendes skidt - meget tæt på åbningen. Det er jo selvfølgelig hævet op, men det ser ud til at hun har vasket såret, da det ser meget pænt og rent ud.
Er der noget jeg kan gøre for hende, med hensyn til at rense det og holde det rent? Burde hun gå inde i hendes nattebur i et stykke tid, så hun ikke får jord op i, når hun graver og andet skidt i når hun ellers bare lusker rundt?
Hvad med strøelse, ville det komme op i flængen?
Håber på at I kan hjælpe mig!
(Ingen sure miner, eller nedladende kommentare tak! Jeg ved godt at sådan en situation aldrig burde have været opstået, men sket er sket!!)
Følger: 22 Følgere: 198 Gnavere: 13 Emner: 14 Svar: 564
Og så som svar på dit spørgsmål, så ville jeg rense det med klorhexidin 1-2 gange om dagen. Selvom de selv renser det, så kan der stadigvæk gå betændelse i såret.
/Hjælpe-administrator
maj 2016
Følger: 1 Følgere: 35 Gnavere: 4 Emner: 23 Svar: 120
maj 2010
Følger: 17 Følgere: 88 Gnavere: 5 Emner: 79 Svar: 4.006
Jeg ville også bare rense det, men jeg ville personligt nok kun rense det med klorhexedin første gang, og så bruge lunken vand fremadrettet. Kroppen er fantastisk til selv at holde bakterier ude.
Der er ingen grund til at tage til dyrlæge, hvis det blot er et lille sår.
sep 2011
Følger: 23 Følgere: 44 Emner: 2 Svar: 983
maj 2016
Stald Unnerup: jeg kan godt forstå din bekymring, men tror ikke at det bliver til et dyrelæge besøg denne gang hvis det healer af sig selv
Jørgen: Har totalsikret deres gårde her til morgen, så de skulle kunne flyve eller være muldvarper hvis de skulle springe eller grave sig ind til hinanden igen
maj 2016
HJÆÆÆLP kaninkamp