715 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 3 Svar

Nanna F
Nanna F
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Aggressiv adfærd hos dværghamster Aggressiv adfærd hos dværghamster

Hej alle!

Til at starte ud med vil jeg bare lige sige, at jeg stort set ingenting med om dværghamstre. Jeg har kun oprettet dette forum i håbet om at kunne få lidt hjælp.

Min familie og jeg købte tilbage i starten af 2015 (vil jeg mene, er ikke helt sikker) et dværghamster. Dette dværghamster skulle eftersigende være omkring 1 år. Jeg gik selvfølgelig på nettet op søgte lidt info inden vi tog beslutningen om vi skulle købe den. Jeg fik læst op på "opgaven" og vi valgte at købe den.

Alt har været helt perfekt indtil nu. Han har haft en masse aktivitet i buret og har gerne ville komme ud og snakke med os, og har dertil også drukket og spist som ham skal.

Dog er han begyndt at blive lettere aggressiv - gennem tremmerne. Sådan har han stort set altid været, men aldrig i så voldsom grad som nu. Nu decideret BIDER han, Ikke bare sådan noget "nappe nappe" noget.

Han har stadig en masse aktivitet i buret, og kan finde på at kravle op af siden på buret som om han kravler op af en stige. Forstå; dette går jeg ud fra er normal adfærd.

Dertil har jeg en ide om at han har lidt grå stær. Jeg kan forstå på et andet forum at dette skulle være normalt, og ikke noget man kan gøre noget ved. Læste dog også at nogen havde oplevet noget med noget sammenhængende sygdom(?).

Nu hvor I har læst alt det opledende er mit spørgsmål så; what to do?

Kan jeg gøre noget mod denne "nye" aggressive adfærd, eller er det bare sådan? Har det noget at gøre med evt. smerte?
Jeg er normalt vaske ægte hestepige og har derfor en ide om at adfærd og velvære er i ledtog med hinanden.

Håber I kan være behjælpelige, da jeg efterhånden går med mine bekymringer. Ønsker ikke at sådan en bette fyr skal have ond, eller leve for vores skyld.

Alle råd, erfaringer eller andet modtages med kyshånd smiley

På forhånd, tak smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.
  • Vand under køkkenvask 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Aggressiv adfærd hos dværghamster
  • #1   30. jul 2016 Altså mit dværghamster bed altid voldsomt meget i trammerne og kravlede op og ned af dem smiley
    hun kunne finde på at bide hvis man vækkede hende eller forskrækkede hende smiley

• #2   30. jul 2016 Jeg ved ikke så meget om hamstre men hvis det er inde i burret han er aggressiv og når du nærmer dig buret/eller stikker en finger ind til ham.
    Tror jeg det er pga. det er hans territorium, hans "helle" sted. Det er ret normalt for alle dyr, at deres bur er deres territorium smiley
    Bare en ide til hvad det kunne være smiley

• Nanna F
    Nanna F Tilmeldt:
    jul 2016

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #3   30. jul 2016 Det er hovedesagligt hvis man prøver at snakke med ham gennem tremmerne. Han har aldrig være så strid til det, som han er nu..

Kommentér på:
Aggressiv adfærd hos dværghamster

Annonce