skuffet over ny kanin skuffet over ny kanin
altså er ikke som sådan skuffet over selve kaninen, men der er nogle ting jeg er ærgelig over..
jeg kommer hjem i dag med en lille hvid blåøjet fransk vædder kaninunge... jeg er lidt skuffet for hun er for tynd, og på ingen måde tam, og jeg flytter på en gård næste uge hvor "projekt kæmpe kaningård" går i gang, hvilket vil sige at jeg ikke får overdrevet meget tid til at gøre hende tam, og plus at jeg ved ikke heeelt hvordan jeg skal gøre med at få sådan en 'gammel' kaninunge tam, da den vil få kæmpe meget plads at løbe væk fra mig på... hun er ikke bare utryk ved mig - hun er dissideret rædselsagen for mig... hver gang jeg bare går forbi hendes bur med mindst 2 meters afstand , løber hun ind i hendes hule og stamper.. ):
Jeg ved at hun ikke er behandlet så godt der hvor hun kommer fra, og ved at hende der avlet hende har hivet ungerne i ørene og benene hvis hun ikke lige kunne komme til dem så jeg får meget at skulle rette op på..
hun har fået navnet Boe.
håber at jeg får hende tam..
I må meget gerne kommentere nogle fif til at jeg får hende tam..
mvh Emma
Følger: 22 Følgere: 198 Gnavere: 13 Emner: 14 Svar: 564
Efter et par dage/en uges tid, kan du prøve at sætte dig ned ved hende og give hende noget guf, som hun elsker.
maj 2016
Følger: 1 Følgere: 35 Gnavere: 4 Emner: 23 Svar: 120
mens hun tæmmes (efter hun er faldet til) syntes du så at jeg skal sætte hende ned i et mindre løbe bur og så sætte mig ned sammen med hende? buret er stadig så stort at hun kan komme væk fra mig hvis hun ikke er interesset i mig.
sådan har jeg gjort med de små kaninunger jeg har avlet selv, men de var jo tamme i forevejen ...
maj 2016
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 59 Gnavere: 15 Emner: 48 Svar: 1.534
Men giv den tid, vent evt. med at sæt den ud i det store bur, og arbejd med den fra et mindre bur, over længere tid. Lad den snuse, få lækre snacks fra hånden, og generelt lære at du ikke er farlig.
maj 2016
Hende der solgte mig kaninen havde fået det til at lyde som om den var tam og alt muligt ..
maj 2016
Følger: 39 Følgere: 202 Gnavere: 2 Emner: 14 Svar: 423
Men ja, nu står du jo her
Og som de andre skriver, giv hende tid. Men du kommer nok ikke uden om, at du selv står for at gøre hende tam. Masser af godbidder (grønne mælkebøtter, og andet godt du kan plukke i naturen) vil måske vinde hender over.
feb 2011
Følger: 36 Følgere: 48 Gnavere: 4 Emner: 2 Svar: 808
Det er min filosofi, at en kanin skal være tam, når man køber den - den skal ikke GØRES tam. Men sket er sket. Nu må du prøve at få det bedste ud af det.
maj 2016
sep 2011
Følger: 23 Følgere: 44 Emner: 2 Svar: 983
maj 2016
jan 2013
Følger: 6 Følgere: 27 Gnavere: 3 Emner: 13 Svar: 73
Jørgen L, hun bad om råd, ikke om negative kommentarer. Skal vi ikke holde tonen så alle er glade og så man kan være på er positivt gnavergalleri.
/ Hjælpeadmin
apr 2010
Som ikke reg. opdrætter, vil jeg så tillade mig at sige - at vi kan altså også sagtens
maj 2016
Altså det der er lidt rodet derude, men det er da ikke ensbetydende med at kaninerne ikke har det godt og ikke er tamme.
nov 2011
Følger: 7 Følgere: 8 Gnavere: 3 Emner: 103 Svar: 1.330
Men kan se hun avler koloni-avl. Ikke at jeg kender til det, men det lyder mærkeligt, når hun skriver hun kun har 1 avlshun, og maks 2 kuld om året..
/ Hjælpeadmin
maj 2016
BlueBunnies: oops jeg tænkte ikke over at det var at hænge hende ud... jeg sletter hendes navn i kommentaren ... det havde jeg virkelig ikke tænkt på ...
sep 2011
Følger: 23 Følgere: 44 Emner: 2 Svar: 983
jan 2013
Så må jeg sige jeg er skuffet over jeg ikke er blevet hjulpet i en vis situation.
Jeg ved at mange på siden ikke er glade for at skrive og de/jeg holder sig tilbage fordi der er nogle profiler som er meget grove og skriver ting de ikke burde.
Det er arveligt at man må nød til at blokere folk for ikke at blive "angrebet". Man burde ikke have brug for den bloker knap.
jan 2013
Nu fortæller jeg dig jo så bare min mening
jan 2013
Vi kan hjælpe brugerne, hvis de har spørgsmål. Vi kan ligeledes fryse medlemmer, som ikke overholder reglerne og give advarsler. Der er mere vi kan, men det er ikke relevant
jan 2013
Men nu er det ikke sådan at jeg sidder og kigger profiler igennem og derfor falder jeg ikke lige over en hjælpeadministrator.
Jeg ville bare ønske jeg havde vist i var der, for jeg har ellers været igennem et par eksempler hvor jeg kunne have brugt jer.
Jeg har oven i købet fået hjælp af andre normale bruger som har skrevet privat og hjulpet mig og rådet mig. Og de har også skrevet blandt andet det med at man må nød til at holde sig tilbage fordi at der ikke er plads til flere meninger på den her side. Og det synes jeg er arveligt at man skal få at vide og mærke.
Men sådan er det bare, det har vi sagt, og vi må leve med det 👎🏼;)
Vi kan desværre ikke gå rundt og skrive overalt, at vi er hjælpeadministratorer.
jan 2013
Og så er jeg som sagt bare skuffet over siden. Men jeg synes det er et afsluttet emne, som ikke kan gøres noget ved. Så tak for svarene, og lad os se om jeg kan bruge jeres hjælp.
Bliver der problemer en anden gang, så kontakt en hjælpeadministrator.
jan 2013
Går man ind på en profil står der ret tydeligt "send besked", og det er det jeg kalder privat besked.
Alle kan vel sende en privat besked og give råd og fortælle hvordan ting er på den her siden?
Jeg bad ikke nogle personer om at gøre det, tvært i mod var der 2 rare mennesker som skrev at de selv har prøvet det jeg var ude for.
jan 2013
+måske en mere psykisk hjælp.
Jeg har ikke brug for at fryse brugere. De skal bare forstå hvordan man opføre sig. Fordi jeg ikke er enig med en person betyder det ikke for min skyld at de ikke må opholde sig på gnavergalleri.
Nu ved jeg ikke hvornår du havde problemer, men der har været et tidspunkt, hvor hjælpeadministratorerne ikke var særlig aktive. Der er dog lige kommet nye til - heriblandt mig selv, så der er hver dag en hjælpeadmin online.
apr 2010
- Og det er virkelig ikke for at være ond, jeg kan godt se der er nogle stave vanskeligheder, men arveligt er noget med arv, og ting man arver fra sine forældre fx. - det ord der ønskes er ærgerligt.
Den kriblede altså bare for meget.
Står der ikke noget i oprettelsen om HAerne? Synes ikke man er i tvivl om hvem er til stede her og hvem ikke er.
- Desuden kan man jo så spekulere over, hvad hjælp det er visse og somme giver, når det for mig mere lyder som om de er med til at skabe den dårlige stemning ved at sende beskeder om andre som de mener er slemme.
Det er ikke et krav for en HA at være online hver dag. Vi har trods alt også et liv udenfor skærmen
Det bedste ville selvfølgelig være HA'er, som er online næsten hver dag
Hvad folk skriver i en pb til hinanden er selvfølgelig op til dem. Jeg er i kontakt med det pågældende medlem, som har haft kontakt til Malene over pb og det var vidst mere bare en bekræftning om, at de begge havde haft problemer med et bestemt medlem end det var en advarsel mod medlemmer.
maj 2016
Men jeg vil så sige at det er gået godt fremad siden jeg har fået hende! Jeg har haft hende ude på et bord og nusse med hende, og hun hopper frivilligt ned på mit skød når hun er på bordet og hun elsker at blive nusset! Der hår højst 10 minutter efter vi starter med at nusse før hun begynder at slikke på mine fingre, hvilket er et godt tegn! Men hun løber stadig forskrækket væk hver gang jeg går forbi hende bur... Men hvis jeg åbner lågen til hendes lille rum hun løber ind i, når hun bliver bange, så kigger hun nysgerrigt ud af lågen og så kan jeg godt nusse hende inde i hendes bur og så slikker hun også på mine fingre! Hun virker faktisk heller ikke bange for at blive samlet op mere. Jeg har dog ikke prøvet at sætte hende i græsningsbur endu, men tænker at vi prøver det her i weekenden. Det kan jo godt være at hun så bliver bange der, men vi må se.
apr 2010
Følger: 84 Følgere: 85 Gnavere: 7 Emner: 26 Svar: 161
Jeg købte selv en voksen han, fra en reg. avler, også dyrelæge her på Sjælland. Kaninerne havde det super godt, men hun havde rigtig mange kaniner. (Alle i bedste velgående) Så tiden til at kæle med alle og give dem opmærksomhed, har nok ikke været der. Ham jeg købte var ikke særlig tam. Han gemte sig i en hel uge inde i sit hulerum. Det var ikke meget jeg så til ham. Jeg begyndte stille at roligt at lukke ham ud i løbegård, så han fik stimulation til hovedet, så når jeg satte ham ind igen, prøvede jeg at sidde foran buret til han kom frem fra sit skjul. Det gjorde han efter en del tid, kom gerne frem. Jeg lod være med at stikke hånden ind. Jeg kælede med ham når jeg tog ham op. Han var sød at holde og ventede pænt til at jeg satte ham ned igen.
Nu har jeg haft ham i 3 mdr. Han er helt klart tøet meget mere op, han er fremme i buret når jeg kommer, og jeg kan godt kæle lidt med ham i buret. Han hopper selv ud i løbegård og hjem igen.
Så det går den rigtige vej, men jeg håber at han kan blive endnu tammere.
Jeg er selv reg. avler, og har kun 3 kaniner. Jeg har valgt at have så få, pga. det er hvad jeg selv mener at jeg kan håndtere i forhold til opmærksomhed, tid, m.m
Ligeledes får vi også kun ét kuld kaninunger engang i mellem, så opmærksomheden kun er på ét kuld og måske ikke to-tre kuld. Så vi er sikre på at vi giver kaninungerne en god start på livet med menneske kontakt. Jeg må også indrømme at der er meget forskel på kaninungerne, hvem der er mest fremme og hvem der er en smule sky. Så det skal man også tage hensyn til, både som avler og ejer :o)
maj 2016
Men som sagt er Boe (kaninen jeg har fået) blevet meget tammere, og det er heller ikke altid at hun fare ind i hendes lille hulerum når jeg går forbi hendes bur, men kun nogle gange.
Jeg avler selv lidt på en blandings kanin, og jeg er klar over at nogle kaniner bare er mere sky af personlighed, men Boe er faktisk ret nysgerrig og virker ikke som sådan sky af personlighed, men bare sky fordi hun ikke har været håndteret. Min blandings hunkanin er nu blevet for gammel til at få unger, så faktisk var Boe ment som ny avls hun, og så ville jeg registrer mig som avler og gøre lidt mere ud af de ægte franske væddere
Tak for rådgivningen
maj 2016
apr 2010
Følger: 84 Følgere: 85 Gnavere: 7 Emner: 26 Svar: 161
maj 2016
jan 2016
Følger: 10 Følgere: 31 Gnavere: 2 Emner: 13 Svar: 42
Var de præcis sådan
Det jeg gjorde var at sidde inde i deres løbegård, mens de så løb rundt
Sådan blev jeg ved
maj 2016
jan 2016
Følger: 10 Følgere: 31 Gnavere: 2 Emner: 13 Svar: 42
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 71 Gnavere: 28 Emner: 77 Svar: 4.995
Jeg har ikke købt hos en reg. opdrætter, og jeg er glad for mit køb.
maj 2016
Jeg ved godt at det var dumt at købe kanin fra sådan et sted, men det er nu sket og hun har allerede taget liiiidt på, og blevet meget tammere og slikker på mine fingre efter at jeg har nusset med hende i mindst 10 min.
Thea: Det er jeg glad for at høre - håb forude for den lille hvide klump!
skuffet over ny kanin