868 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Simone D
Simone D
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 11

1 el. 2 kaniner? 1 el. 2 kaniner?

Har en kanin det bedst med at gå sammen med en, eller er det lige gyldigt?

Jeg har både hørt at det er ligemeget da de er kolonidyr og ikke har det sociale behov fra samme art, men også hørt at det er godt.

Er alternativet evt et marsvin? Kan der komme problemer her ved at vi har en han kanin nu, og evt. vælger et hanmarsvin el. hunmarsvin som ikke neutraliseres?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.
  • Vand under køkkenvask 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  1 el. 2 kaniner?
  • #1   7. okt 2010 Kanin + marsvin = STORT no go!
    - Som marsvineavler, kan jeg kun på det kraftigste fraråde det, og jeg sælger absolut ikke nogen af mine dyr, til at gå som selskab til kanin smiley

Jeg har lært, at 1 bur = 1 kanin.
    - Har man en STOR voliere, så kan 1 kasteret han og 1 steriliseret hun, gå an.

Men som udgangspunkt, én gang pr. bur smiley

• Simone D
    Simone D Tilmeldt:
    okt 2010

#2   7. okt 2010 det med marsvin er bare at jeg flere gange har set det.. Men så er det ude af tanken smiley

Det var mere om det ville være synd for kaninen at gå alene smiley For det skulle kun være for dens skyld at der kom en til.. for vores skyld behøves det ikke.

• #4   7. okt 2010 1kanin= 1 bur :3

• #6   7. okt 2010 2 kaniner = 2 bure

kanin+ marsvin = 2 meget stresset ikke veltilpasse dyr og i værste fald = 1 død dyr

• Simone D
    Simone D Tilmeldt:
    okt 2010

#7   7. okt 2010 super smiley Så vil jeg ikke bryde min hjerne med det mere smiley Han får lov til at være alene smiley Han virker bare så stille derude i buret, så var lidt bange for han kedede sig, selvom jeg nusser med ham.

• #11   7. okt 2010 Jeg har haft marsvin og kanin sammen uden problemer. Marsvinet døde dog, men det var pga for lange tænder :S

Men jeg sys det er svært. For de er jo kolonidyr, og hvis man er i zoo eller sådan så går de tit mange sammen. Ved godt at de har rigtig meget plads, men sys stadig det er svæt at finde ud af (:

Men det er nok bedst at holde den for sig selv (:

• #12   7. okt 2010 Emilie L - marsvin og kaniner snakker ikke samme sprog, de lever ikke på samme måde og har ikke det samme foder behov

• #13   7. okt 2010 Emilie:
    I zoologiske haver er der en grund til at de går sammen... De bliver brugt til foder.
    Så der har man hanner og hunner gående sammen permanent.
    Så kan det diskuteres om det er optimalt, men det er trods alt med et helt andet formål man har de kaniner, end gennemsnits kæledyret.
    Det samme er gældende for marsvin smiley

• #14   8. okt 2010 Emilie
    - Man holder dyrene i zoo anderledes, og fx i Odense har de en fakta-plade om marsvin, fyldt med fejl smiley
    Jeg tror ikke det er de dyr de går mest op i, for som andre siger, så har de dyr et formål, nemlig foder, så de lever ikke så længe.

Marsvin er ikke kolonidyr, de er flokdyr.
    - Kaniner er derimod kolonidyr.

Så du kan godt se, at allerede dér har de vidt forskellige behov.

Som barn havde jeg selv marsvin + kanin gående sammen, jeg havde også et marsvin gående alene.
    - Dét ved jeg godt, ikke er optimalt i dag, men som 5-6 årig, ved man det jo ikke helt smiley

• #15   8. okt 2010 mine to kaniner elsker at gå sammen de kan ik unværre hinanden

Kommentér på:
1 el. 2 kaniner?

Annonce