2.012 visninger
|
Oprettet:
Indkøring af nyt marsvin... {{forumTopicSubject}}
Ja, undskyld overskriften.. Vidste ikke lige helt hvad den skulle være
Jeg har idag købt et marsvin.. Det har imidlertid været i sin hytte lige siden vi kom hjem.. Det er vel osse ganske normalt, at hun lige skal vænne sig til sine nye omgivelser?? Kan dog se at hun har gnavet lidt af det stykke agurk jeg har lagt ind til hende
Mit spørgsmål er vel egentlig hvornår jeg kan begynde at nærme mig marsvinet og kæle lidt for det?? Vil jo helst ikke stresse Bodil unødvendigt... Gode råd til en nybegynder på marsvine-området modtages MEGET gerne
Med venlig hilsen
Jakob
jun 2010
Følger: 1 Følgere: 40 Gnavere: 1 Emner: 17 Svar: 2.732
Derudover kan marsvin godt være svære at gøre tamme hvis de har et hus at gå ind i, derfor kan det være en fordel at bytte huset ud med en stor bunke hø eller et mere åbent hus, så det ikke er noget hun kan sidde inde i hele tiden, men bare noget der giver hende lidt tryghed.
Hun skal selvfølgelig lige have tid til at falde til, men du kan sagtens starte blidt op med at snakke med hende, kæle med hende og give godbidder. Vejen til marsvins hjerte går gennem maven med godbidder
apr 2010
Følger: 16 Følgere: 15 Gnavere: 7 Emner: 33 Svar: 99
Jeg syntes godt der kan være et hus der, men fjern det lidt, og sæt det ind igen når hun er lidt mere tam. Bare start med at sidde og synge for hende, stik din hånmd derind med lidt lækkert og forsøg at klø hende lidt bag øret. Sådan går du bare langsomt frem
jun 2010
Men ja ellers udemærket fremgangsmåde med godbidder og snakken.
apr 2010
jul 2010
Følger: 1 Følgere: 102 Gnavere: 24 Emner: 19 Svar: 3.102
Det eneste du kan regne med er at der skal tålmodighed til og man kan nusse meget osv.
Om du synger, nynner, jodler for marsvinet har ingen betydning, men det kan være en ide og snakke til marsvinet så den kender din stemme.
Angående huse er jeg imod huse. Dels fordi om sommeren kan de let være for varme. Og fordi det er så let for marsvin er fise ind i huset ved den mindste bevægelse i rummet osv. Mine har IKKE huse de får til gengæld hø i buret som de kan rende rundt og lege i og spise af. Men andre bruger på høhække i stedet for til høet.
okt 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Gnavere: 1 Emner: 2 Svar: 2
Hun stikker af hver eneste gang jeg forsøger at nusse/ae hende, og jeg vil ikke jage hende rundt i buret.. Vil det hjælpe at tage hende op og holde hende i favnen imens hun bliver nusset, eller er det for voldsomt at samle hende op når nu hun ikke er tam??
Umiddelbart virker hun utroligt sky, nærmest som om at hun ikke er vant til kontakt...
Med venlig hilsen
Jakob
jun 2010
Men først og fremmest ville jeg anskaffe mig en burkammerat til hende, det plejer at have en rigtig god virkning på deres temperament.
apr 2010
OG få hende en kammerat, marsvin har bare ikek godt af at gå alene
Indkøring af nyt marsvin...